Gå til innhold

Tynn vs. feit

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nylig en interessant samtale med en kamerat om kosthold og kroppsstørrelse. Vi er begge menn, han er det man kan kalle en smule overvektig, mens jeg er ganske tynn, kanskje på grensen til å være hengslete.

Uansett, vi snakket om at vi spiser like mye (store porsjoner, jada!). Vi diskuterte hvordan kroppen "takler" de ulike stoffene som er i maten, som f.eks. fett. Kompisen min sa det sånn at hos han som er så stor, så legger det seg rundt magen (bilringer, you know). Men hos meg derimot legger det seg rundt hjertet og sånt.

Jeg har ganske høy forbrenning og spiser ganske mye, så jeg lurer på om det kan være noe sannhet i dette?

Takker

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118599-tynn-vs-feit/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vær trygg! Du ser det først i speilet om du får mer fett på kroppen. Altså underhudsfett. I kinnene, på halsen, på magen, bak og alle steder, så musklene ikke synes så godt lenger. Det er en ufarlig fettavsetning. Verre er det når det legger seg rundt midjen, og da er det også mye innvendig, som på vennen din. Det er han som må passe seg, for det henger sammen med blodtrykk og senere evt. hjertetrøbbel.

Ingen skam å være pinglete, men litt verre å være det og samtidig fetaktig. Muskler er tingen! De kommer med trening.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/118599-tynn-vs-feit/#findComment-716233
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...