Gå til innhold

Er det lurt å lese journalen


Gjest z253

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurer påom jeg skal lese journalen som jeg har fra da jeg gikk i behandling hos psykolog. Går ikke i noen behandling for tiden. Psykologen sa at han ikke kunne se noe problem med at jeg leste den, dersom jeg ønsket det, men jeg lurer litt på om det er lurt, jeg oppnår vel ikke noe av å lese den egentlig eller? Har noen erfaringer på dette området? (Har litt lyst egentlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thuringwethill

Hvis psykologen din har sagt at det er ok at du leser journalen så burde det ikke være noe i veien for det.

Hvis det står noe i journalen som kan forverre din tilstand så kan behandleren nekte deg innsyn (hvis jeg ikke husker feil), dersom ikke dette vil føre til en enda større belastning enn det å lese journalen medfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kjempelurt å lese journalen. Da jeg leste min oppdaget jeg at jeg hadde fått diagnosen sosiopat, uten at psykologen hadde fortalt meg det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke tror det blir opprivende å lese om det som har vært, er det sikkert lurt.

Behandleren din har jo ingen betenkeligheter.

Husk på at enkelte ting kanskje kan kjennes litt sårt å lese. Men da vet du hva som står der. Og det finnes ikke rom for fantasien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...