Gå til innhold

Sliter litt med en jobbsøknad.. Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter litt med innledningen til en jobbsøknad som jeg MÅ sende i dag.

Jeg pleier vanligvis å skrive innledningsvis (etter "jeg viser til deres stillingsannonse blabla") "Mitt navn er ...., og jeg er for tiden student ved ...". Men tingen er at jeg studerer ikke akkurat nå, jeg har tatt meg et friår for å jobbe og tjene penger, og vet liksom ikke helt hvordan jeg skal få sagt det, eller OM jeg trenger å si det. "Mitt navn er ..., og jeg er for tiden arbeidsledig/jobbsøker" blir litt dumt. Men noe må jeg jo skrive.

Noen som har noen forslag? En annen vri på setningen e.l.? Det er forresten ei pizzasjappe det gjelder, hehe. Vet ikke om det spiller noen rolle men. Og jeg kjenner forresten han som hadde stillingen før veldig godt. Burde jeg få med det, eller blir det bare dumt?

Takk på forhånd :)

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Ikke ta med ordene arbeidsledig/ søkende osv, det sier seg sjøl siden du søker.

Viktigere er om du kan begynne med en gang, motivasjon, erfaring osv.

Ring først og still intellgente og interesserte spørsmål, ikke still krav, sørg for at de husker navnet ditt. Stikk gjerne innom der og spør, si du sender søknad. Lag et visittkort om du ikke har. Send søknad med en gang.

Ring en uke etter sendt sølknad og still flere intelligente spørsmål.

Ikke krev lønn, men prøv forsiktig å forhandle etter du har fått jobben, før de lager kontrakten.. Spør om det fins mulighet for økt lønn, og i tilfelle hvordan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...