Gå til innhold

gravid/råd


katten1365380398

Anbefalte innlegg

katten1365380398

Jeg sluttet med p-pillen siden 16 mai,(diane). Jeg venter på

3.menstruasjoner nå.

Ferdig med mensen siden 5-6 aug. Skulle få mens den 2-3 sept. Det ser ut som om det er uteblitt mens fordi jeg ønsker meg å bli gravid og vet ikke om jeg ble befruktet omkring eggløsningen. Forsøkte å bli gravid fra mai til nå. Jeg har normal menssyklus, 28 dager.

Lurer på det om det er forsinket mens eller er jeg gravid? Jeg merker ikke noe ømme bryster eller noe ennå..

Håper denne gangen er vellykket? Hilsen Katten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan være gravid selv om du ikke kjenner noen symptomer. Du kan jo kjøpe en graviditetstest og sjekke, med mindre mensen har kommet i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katten1365380398

Du kan være gravid selv om du ikke kjenner noen symptomer. Du kan jo kjøpe en graviditetstest og sjekke, med mindre mensen har kommet i mellomtiden.

Hei, takk skal du ha.

Hva om det er negativ test må jeg ta vel ny test 2 uker etter uteblitt mens eller?

Hilsen katten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk skal du ha.

Hva om det er negativ test må jeg ta vel ny test 2 uker etter uteblitt mens eller?

Hilsen katten:-)

Om du får negativ test kan du vente et par uker og så prøve igjen. Om den også er negativ, og menstruasjonen fremdeles ikke kommer, så kan du ta kontakt med legen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katten1365380398

Om du får negativ test kan du vente et par uker og så prøve igjen. Om den også er negativ, og menstruasjonen fremdeles ikke kommer, så kan du ta kontakt med legen.

Lykke til!

Hei, jeg lurer på det om det er bra kvalitet gr.test hos www.snartgravid.com? Jeg føler at den er ikke bra nok. Det er kanskje best å ta clearblue test så får jeg prøve på tirsdag.Husk på min sist mens ca 2-3 sept. Hvis det er negativ hele tiden så vet jeg ikke hvordan skal jeg bli gravid igjen? Har vært hos gyngekologen like før jeg ble gravid så plutselig fikk jeg sponanabort en gang. Denne gyngekologen sa veldig fruktbar så kan jeg bare fortsette uten problemer,hmm...

Hvis det er negativ så lurer jeg på det om når får jeg eggløsning igjen i september? Prøver å bli gravid igjen, tenk på at jeg hadde forsøkt fra mai til nå.... Clearblue står at jeg tar test 2 uker etter uteblitt mens så må jeg vel vente til 17 sept eller hva?? Hilsen katten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurer på det om det er bra kvalitet gr.test hos www.snartgravid.com? Jeg føler at den er ikke bra nok. Det er kanskje best å ta clearblue test så får jeg prøve på tirsdag.Husk på min sist mens ca 2-3 sept. Hvis det er negativ hele tiden så vet jeg ikke hvordan skal jeg bli gravid igjen? Har vært hos gyngekologen like før jeg ble gravid så plutselig fikk jeg sponanabort en gang. Denne gyngekologen sa veldig fruktbar så kan jeg bare fortsette uten problemer,hmm...

Hvis det er negativ så lurer jeg på det om når får jeg eggløsning igjen i september? Prøver å bli gravid igjen, tenk på at jeg hadde forsøkt fra mai til nå.... Clearblue står at jeg tar test 2 uker etter uteblitt mens så må jeg vel vente til 17 sept eller hva?? Hilsen katten:-)

Hei, jeg lurer på det om det er bra kvalitet gr.test hos www.snartgravid.com?

Jeg kjenner ikke til testene der, har bare brukt Clearblue selv. Men vil ikke tro at andre tester er dårligere.

Hvis det er negativ hele tiden så vet jeg ikke hvordan skal jeg bli gravid igjen?

Det er ikke uvanlig at man må prøve i opptil 1 år før man blir gravid etter å ha brukt p-pillen. Hos noen sitter hormonene i ganske lenge.

Hos andre så bare klaffer det ikke med eggløsningen. Det beste er, siden du har regelmessig mens, å ha sex annenhver dag fra 10. etter at du begynte å blø og til 20. dag etter at du begynte å blø. Da er du ganske sikker på ikke å misse eggløsningen. Men det er likevel ingen garanti for at du blir gravid med en gang.

Hvis det er negativ så lurer jeg på det om når får jeg eggløsning igjen i september?

Eggløsningen er 14 dager FØR du får mensen. Det kan dermed variere litt akkurat når den er.

Prøver å bli gravid igjen, tenk på at jeg hadde forsøkt fra mai til nå.... Clearblue står at jeg tar test 2 uker etter uteblitt mens så må jeg vel vente til 17 sept eller hva??

Det høres lurt ut det ja. For et positivt resultat blir klarere jo lenger ut i en eventuell graviditet du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det er gått noen dager over tiden bør du ta en graviditetstest, det er eneste måte å få svar på ditt spørsmål. Du kan kjøpe testene på apoteket og de er ganske sikre. De kan gi utslag allerede før uteblitt menstruasjon.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katten1365380398

Hvis det er gått noen dager over tiden bør du ta en graviditetstest, det er eneste måte å få svar på ditt spørsmål. Du kan kjøpe testene på apoteket og de er ganske sikre. De kan gi utslag allerede før uteblitt menstruasjon.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Det er min 3.menstruasjoner nå og sist mens var det ca 2-3 sept og har ikke fått mensen ennå visst det er uteblitt mens selv om jeg ønsker å bli gravid. Lurer lurer på en ting om f.eks hvis vi tar samleie den 7 eller 8 sept og eggløsningen min kommer 17 sept om det er litt eller øker sjanse til å bli gravid inntil eggløsningen kommer eller?

På forhånd takk, hjertelig hilsen Katten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...