Gå til innhold

Netcom youngtalk - er det bra?


Gjest Netto

Anbefalte innlegg

Netcom reklamerer med "lik pris, uansett hvem og når du ringer". Men stemmer egentlig dette..?

Jeg kom over ei side med abonnementspriser for de forskjellige Netcom-abonnementene, og da stod det øverst som nevnt tidligere "Med smallTALK, TALK, activeTALK, Kontant og youngTALK gjelder samme minuttpris hele døgnet, alle dager - uansett om det er NetCom, Telenor eller fastnett du ringer til."

Men videre stod det de forskjellige prisene de forskjellige abonnementene hadde, og de var jo ikke like?!

Det stod bl.a. at det kosta kun 0,99 pr.min. med activetalk, og hele 2,49 pr.min. med youngtalk.

Da stemmer jo ikke det de sier i reklamen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte forresten å spørre om det jeg egentlig skulle spørre om, hehe..

ER Netcom youngtalk bra? Jeg har nettopp bytta til det, hadde Netcom smalltalk før (pga. at jeg kjøpte en mobil, ble binda), for å slippe å betale mndsavgift. Det virker jo veldig greit, å få 200kr inn på mobilen hver mnd, men hvis det koster 2,49 pr.min. som det står, så lønner deg seg kanskje ikke? Er kontantkort bedre?

Puuuh.. Noen som har noen formening? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Det er dyrt å ringe med! Jeg hard et, men skal bytte nå... Nå koster det også 2,49 for å ringe personsvar også - det burde vært gratis!

Koster en formue hvis man ringer fem minutter, kortet blir tomt med en gang. Eneste fordelen er at man får 30 gratis meldinger, men det skulle bare mangler siden det koster skjorta å ringe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Jeg hadde Netcom youngtalk, men byttet til Telenors djuice i stedet for.

Med mitt nye abonnement får jeg 100 gratis sms i mnd, + 30 fra internett. Koster 79 i mnd. For meg lønner dette.

Dessuten er det billigere å ringe til mobil med telenorabb. Ringe til fasttelefon fra djuice er kjempedyrt.

Kundeservice er like elendig på begge abonnement..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat gått over til Young Talk fra kontant kort. Jeg brukte et kontant kort til 219 som varte ca en måned. Da jeg gikk over til YT ble minuttprisen 50 øre lavere og jeg fikk 30 meldinger i tillegg. Jeg synes det funker kjempegreit, men det er jo ikke så bra dersom du ringer mye. Dessuten kan du fylle opp YT med kontantkort om du ringer for over 200 en måned.

At det er lik pris uansett hvem og når du ringer stemmer jo. Du betaler 2,49 uansett. At det er billigere fra noe annet abbonement er jo fordi månedsprisen er høyere. Du betaler jo det samme uansett hvem og når du ringer du slik at du hele tiden vet hva det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok misforstått dette med prisene litt. Det kommer jo selvfølgelig an på hva slags abonnementstype du velger.

Med ActiveTALK har du en høyrere månedsavgift og derfor lavere minuttpris (0,99), med YT har du ingen månedsavgift men får ringe for hele beløpet, og dermed betaler du mer (2,49).

De prisene oppgitt, f.eks 0,99 per minutt betyr at det koster 0,99 samme om du ringer til Telenor, fastnett eller NetCom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Youngtalk er best

Jeg hadde Netcom youngtalk, men byttet til Telenors djuice i stedet for.

Med mitt nye abonnement får jeg 100 gratis sms i mnd, + 30 fra internett. Koster 79 i mnd. For meg lønner dette.

Dessuten er det billigere å ringe til mobil med telenorabb. Ringe til fasttelefon fra djuice er kjempedyrt.

Kundeservice er like elendig på begge abonnement..

Du får 30 gratis sms med YT også, i tillegg 25 gratis sms på internett + at sms koster 0,69 fra telefonen.

Med YoungTALK koster det 2,49 per minutt uansett hvor og når du ringer. Med Djuice koster det 1,99 til alle mobilnett men 3,99 til fastnettet. Altså ikke lik pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Du får 30 gratis sms med YT også, i tillegg 25 gratis sms på internett + at sms koster 0,69 fra telefonen.

Med YoungTALK koster det 2,49 per minutt uansett hvor og når du ringer. Med Djuice koster det 1,99 til alle mobilnett men 3,99 til fastnettet. Altså ikke lik pris.

Litt forskjell på 60 og 130 da...

For meg er djuice mye billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte forresten å spørre om det jeg egentlig skulle spørre om, hehe..

ER Netcom youngtalk bra? Jeg har nettopp bytta til det, hadde Netcom smalltalk før (pga. at jeg kjøpte en mobil, ble binda), for å slippe å betale mndsavgift. Det virker jo veldig greit, å få 200kr inn på mobilen hver mnd, men hvis det koster 2,49 pr.min. som det står, så lønner deg seg kanskje ikke? Er kontantkort bedre?

Puuuh.. Noen som har noen formening? :)

Prøv kalkulatoren her: http://www.telepriser.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten "historie". Ble oppringt av noen fra Sense tror jeg det var. De spurte om jeg hadde mobil og hvilket abbonement jeg hadde. Jeg svarte "Chess", og da var svaret: "ja, du er vel fornøyd med det du da?" Jeg svarte selvfølgelig ja, er jo det billigste på markedet. Da ble røret lagt på...

Chess - eneste som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten "historie". Ble oppringt av noen fra Sense tror jeg det var. De spurte om jeg hadde mobil og hvilket abbonement jeg hadde. Jeg svarte "Chess", og da var svaret: "ja, du er vel fornøyd med det du da?" Jeg svarte selvfølgelig ja, er jo det billigste på markedet. Da ble røret lagt på...

Chess - eneste som gjelder!

Glemte å si at jeg betaler 9kr mnd i fastpris, 1,65 pr.min i samtalegebyr, 0,59 i startavgift og 1,59 pr sms. Samtaleprisene gjelder uansett når og hvor du ringer i Norge. Absolutt billigst?

sjekk selv på www.chess.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg betaler 9kr mnd i fastpris, 1,65 pr.min i samtalegebyr, 0,59 i startavgift og 1,59 pr sms. Samtaleprisene gjelder uansett når og hvor du ringer i Norge. Absolutt billigst?

sjekk selv på www.chess.no

*kremt* Det var da fælt da. Skulle være 0,59 for sms.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt forskjell på 60 og 130 da...

For meg er djuice mye billigere.

hehe jada jeg er klar over det :-) Beskjeden min var egentlig ikke ment til deg sånn sett.

Det kommer jo naturligvis an på hvilket bruk man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tildligeretelefonselger......

Heisann!

I sommer var jeg jobbet jeg som telefonselger, vi solgte mobilabbonement fra "You". Sånne telefonselgere sitter med en liste over absolutt ALLE mobabbonement som finnes i Norge, og kan fort finne ut om det du har er billigere eller dyrere enn det de tilbyr.

Jeg skal love deg det, at når vi snakka med en chess kunde, var det egentlig bare å gi opp, men det hendte vi satt og koseprata. Hørte til og med en historie om en som hadde klart å selge You abbonement til en med chess.....

Konklusjon: Chess er absolutt billigst. Ikke sats på de tradisjonelle operatørene når du kan få et bedre abbonement til mye, mye lavere pris....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...