Gå til innhold

Dopet og misbrukt


Gjest Nakenalene

Anbefalte innlegg

Gjest Nakenalene

Jeg har fått diagnosen dyp depresjon og har hatt dette i over to år. Men det er først de siste tre månedene jeg har oppsøkt hjelp, og går nå på seroxat og mianserin.

Depresjonen min gjør at jeg heller er følelselsløs og kald, enn akkurat trist og lei. Jeg bryr meg ikke om noe eller noen, og er apatisk og tiltaksløs.

For et par helger siden gikk jeg likevel på byen med noen venner (jeg gjør krampetak avogtil for ikke å "miste masken", ingen rundt meg vet om depresjonen). Jeg drakk en del alkohol, uten å bli full, men heller ganske brisen. I løpet av kvelden fikk jeg likevel fullstendig black out, det siste jeg husker fra utestedet er at jeg var på do, etterpå våknet jeg opp bakbundet og naken i en fremmed seng. Deretter "blacket" jeg ut igjen og det neste jeg husker er at jeg er i den samme sengen, fremdeles naken men ikke bundet. I stuen ligger en fremmed mann og sover. Jeg fant klærne mine og stormet ut. Jeg hadde ingen anelse om hvor jeg befant meg eller hvordan jeg hadde kommet meg der, men fikk tak i en taxi og kom meg hjem. Da var klokken allerede tidlig morgen, og mine siste minner fra utestedet stammer fra ca ett.

Jeg tror jeg må ha fått noe i ølen, som jeg dessverre forlot på bordet noen ganger. Vennene mine hadde truffet noen andre og jeg satt store deler av kvelden med noen fremmede, både menn og kvinner. Jeg kan ikke skjønne at alkoholen har gitt meg slike black out.

Uansett, jeg hadde tydelige merker av sexmisbruk, så det er ingen tvil om at noe har skjedd. Problemet mitt er egentlig at jeg ikke bryr meg.

Jeg har ikke grått en eneste gang, dagen etter tenkte jeg ikke på det engang! Dette skal jo liksom være kvinners verste mareritt, men som alt annet nå i livet så går det ikke inn på meg.

Jeg har ikke fortalt dette til terapauten ennå, vet ikke om det er vits i å fortelle det engang.

Skal ikke egentlig seroxaten sørge for at jeg føler mer? Når ikke en slik episode klarer å mane fram følelser i meg, så begynner jeg å gi opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I begynnelsen har det kanskje ikke helt gått opp for deg det som har skjedd, så følelsene kan komme senere.

Det var slik med venninna mi, hun ringte og fortalte hun hadde blitt voldtatt, jeg kom ned til henne med en gang. Venninna mi satt bare der og virket som hun ikke brydde seg. Den som gråt for henne, var jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er ikke sikkert du har fortrengt denne episoden - det kan rett og slett hende at du ikke husker det fordi du har vært mer eller mindre bevisstløs under overgrepet.

Jeg vil likevel sterkt anbefale at du tar dette opp med terapeuten din - jeg tenker at det er viktig å se på nettopp denne nummenheten og mangelen på reaksjon som du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du fortelle det. Du har fortrengt det, fordi du ikke orker å deale med det.

Du skal se når du starter å fortelle terapueten om denne hendelsen så kommer alt dettende over deg....... da kommer følelsene for fult.

Du MÅ for all del ikke la være å fortelle dette..... Det er vitsen i all terapi at behandleren får vite om det som skjer deg og dine reaksjoner på dette. Uansett om du reagerer eller ikke.....

Det er det som er terapien...

I alle fall er dette et overgrep ift. deg. Dette var ikke din vilje og du vet ikke engang HVEM som gjorde dette mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blacky1365380153

Du skal se når du starter å fortelle terapueten om denne hendelsen så kommer alt dettende over deg....... da kommer følelsene for fult.

Du MÅ for all del ikke la være å fortelle dette..... Det er vitsen i all terapi at behandleren får vite om det som skjer deg og dine reaksjoner på dette. Uansett om du reagerer eller ikke.....

Det er det som er terapien...

I alle fall er dette et overgrep ift. deg. Dette var ikke din vilje og du vet ikke engang HVEM som gjorde dette mot deg.

Hei

Jeg har vært utsatt for akkurat det samme. Tok mange mnd før jeg i det hele tatt kunne sette ordet voldtatt på det som skjedde. Jeg tror noe av probl. ditt stammer fra at du husker så lite av selve voldtekten. Vanskelig å bearbeide noe som man ikke husker. Men uansett viktig å forsøke å prate om dette. Husk at alle mennesker reagerer forskjellig på krisesituasjoner!!

Håper du uansett kommer deg videre. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Kjære deg

Blackout _kan_ forekomme når man blander Seroxat m/ alkohol.

Når det gjelder selve overgrepet, vil jeg som de andre, anbefale deg å skaffe hjelp

Take care!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...