Gå til innhold

Overtid i helsevesenet


Gjest fast ansatt

Anbefalte innlegg

Gjest fast ansatt

Kan jeg nekte om arbeidsgiver pålegger meg overtid? Hva skje om jeg nekter? Har de virkelig lov til å tvinge en til å jobbe når man egentlig har fri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest assistenten

En kan ikke nekte beordring , unntaket er hvis en har drukket , er syk eller ikke har mulighet for barnepass .

Ja, vi har det også slik at man kan bli pålagt å komme om de ringer og man er hjemme.. kjedelig, men kan være nødvendig. Jobber på sykehjem, og der må man på min avd. være to ansatte. Ellers går det ikke... Men det er bare sjefen og andre som har fått myndighet som kan si at man MÅ komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest assistenten

Ja, vi har det også slik at man kan bli pålagt å komme om de ringer og man er hjemme.. kjedelig, men kan være nødvendig. Jobber på sykehjem, og der må man på min avd. være to ansatte. Ellers går det ikke... Men det er bare sjefen og andre som har fått myndighet som kan si at man MÅ komme.

Og når det gjelder overtid kan man jo ikke gå om det mangler folk.. da trengs man jo. Men har man barn man skal hjem til/annet er det irriterende. Men man har ansvar om man jobber med mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det gjelder overtid kan man jo ikke gå om det mangler folk.. da trengs man jo. Men har man barn man skal hjem til/annet er det irriterende. Men man har ansvar om man jobber med mennesker.

Jeg visste det var en grunn til at jeg ikke gadd å bruke utdannelsen min! Orker ikke det ansvaret jeg...å hele tiden måtte tenke mer på jobben og ikke kunne nyte fridager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...