Gå til innhold

Hvor mange pasienter?nhd/andre


Gjest b

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd før og ikke fått noen svar så jeg prøver igjen:

Hvor mange pasienter er det vanlig for en psykolog/psykiater å ha?

Grunnen til at jeg spør er at psykologen min har over 30 pasienter. Han beklager seg til meg over at han har så mye å gjøre og han er ofte sykemeldt. Jeg har egentlig ingen anelse, men er ikke dette litt for mange pasienter? Han må jo gå helt i surr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Det kommer an på om en er privatpraktiserende eller jobber i en offentlig poliklinikk.

Vi som jobber i det offentlige, er langt mindre effektive enn de private. Om det skyldes at vi er late, at vi arbeider mer tverrfaglig i team, at vi har de pasientene det er mest arbeid med eller det skyldes at vi også er pålagt mange andre oppgaver vet ikke jeg. Du får velge selv hva du vil tro mest på.

For en som arbeider offentlig, er det vanlig å ha 15 - 20 konsultasjoner i uka. Dersom halvparten går ukentlig og halvparten annenhver uke, skulle det bli ca. 30 pas. til enhver tid. Dersom en har mange som går lenge, men sjelden, blir det enda fler.

Det er nok ikke uvanlig at privatpraktiserende har 40 pasienter gående til enhver tid. Om det er mulig å gi god behandling til så mange pasienter over en hel yrkeskarriere, tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...