Gå til innhold

Advokater. En broget gjeng, grådige, uforståelige og arrogante


Ulv I Faarikaal

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Min erfaring med advokater, ca 15 i tallet.

Når de skal ta meg/ oss, lyver de og setter fram påstander som ofte ikke stemmer når jeg sjekker det. Aldri har det kommet til sak mot meg/ oss, rett og slett fordi jeg har hatt rett, men de prøver å ovrøse meg med påstander som det tar mye tid å tilbakevise. Til slutt skjønte jeg lunta og rett og slett returnerte brevene med et stort ? på.

I de tilfellene jeg selv trenger hjelp, har det gått bedre, men fytterakkern for noen priser, og timelister er ukjent. En jobb som jeg vet bare tar en time, skulle de ha opptil 10.000 kr for. Når jeg ber om timelister, kommer et ras med argumenter for hvorfor de ikke skal fortelle meg hvor lang tid de brukte.

Det siste er at de skal ha fra 5- 10.000 inn på sin konto på forskudd for i det hele tatt å se på saken.

Nå vil jeg råde andre til å legge fram saken, hvis de skal ha penger for å fortelle hvordan de vil gripe an saken, gå til en annen. Be om timepris, timeliste og ikke betal mer enn halvparten av det de krever på forskudd. Trenden er å få inn så mye som mulig på forskudd, men jeg tviler på at de får medhold hos forbrukermyndighetene i et slikt krav.

Advokatene har gått sånn over streken med grådighet at myndighetene vil slippe legfolk inn i rettssalene, siden advokatene utnytter sin monopolstilling i for stor grad.

Den siste jeg var borti, påsto å fikse alt i en skattesak, men det ble avslørt at hun ikke kunne en dritt om skattejuss. Hun fikk faktisk kjeft av overligingsnemda.

Hvilke erfaringer har du med advokater ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pga. at jeg kun er skilt en gang har jeg hatt bruk for advokat (bare) en gang:-/ Og det er så lenge siden at jeg ikke husker hvor mye han flådde meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Pga. at jeg kun er skilt en gang har jeg hatt bruk for advokat (bare) en gang:-/ Og det er så lenge siden at jeg ikke husker hvor mye han flådde meg for.

Bare at han flådde deg?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...