Gå til innhold

Klyster/ avføringsmiddel på føden


ragnhine

Anbefalte innlegg

Det jeg er begynt å lure på nå er følgende: Jordmor fortalte meg at det var vanlig å bli tilbudt "mini-klyx" på sykehuset før fødselen. Jeg har ikke lyst til å tilbringe så veldig lang tid på doen på sykehuset, så jeg spurte om det gjikk an å ta det før jeg reiste hjemmefra. Jada det går fint sa hun, ta det når det er ca 15 min. mellom riene. Så gikk jeg på apoteket og skulle kjøpe det der greiene. Jeg forsto det på jordmor at det hette "mini-klyx", men det hadde de ikke på apoteket, så jeg kom ut igjen med vanlig klyster. Men jeg syns den ser så diger ut, den ser ikke ut som noe "mini" iallfall. Er det noen som vet hva det heter det man får på sykehuset? Lite delikat tema kanskje, men... Veldig takknemlig om noen har erfaring på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tror att det använd olika klyster på olika sjukhus. Där jag arbetar använder vi Klyx som antagligen är ett sådant där "stort" som du sa att du hade kjöpt. Den skall man försöka att hålla i 5 minuter, men det är inte lätt! Den är i varjefall effektiv och det är snabbt avklarat, vilket är en fördel när man har ont av sina värkar(rier) samtidigt. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du får bruk for apotekvarene i det hele tatt. Jeg hadde det på lur hjemme selv, men fikk ikke bruk for det. Riene kan gi litt ustabil mage i lang tid i forveien. Sånn var det iallefall med meg. Jeg trengte ikke noe klyster i det hele tatt.

Og fødselen gikk greit. Ingen uhell, og jeg følte aldri at jeg "måtte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun sikter til en liten gul tube som heter Toilax 10 mg`/ 5 ml.

Det klysteret jeg fikk på Vestfold sentralsykehys, var en stor rund beholder og en lang tut..

Den så litt skremmende ut, men den var veldig effektiv, klare ikke å holde meg så lenge som 3 min engang, og jeg satt vel i ca 5 min så var det tomt....helt greit, ikke noe problem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...