Gå til innhold

Nybakt mamma uten matlyst


Gjest Håpefull:)1

Anbefalte innlegg

Gjest Håpefull:)1

For to uker siden ble jeg mamma til en nydelig datter. Ammingen går greit, men jeg har fullstendig mistet matlysten. Er av de som la på meg mye i forb. svangerskapet og har nå 2 uker etter fødselen 10-12 kilo igjen til normalvekt (la på meg 22 kilo inkl. hormonkur IVF).

Tar babyen til seg det hun trenger av meg når jeg ikke orker så mye mat?

Spiser 1 yoghurt evnt. 1 knekkebrød til frokost. Frukt utover dagen. Litt middag og kanskje litt cornflakes til kvelds. Blir ikke sulten. Det ser ikke ut til at Maria lider noen nød, og da jeg har mye å tære på er det kanskje ikke så ille?

Det jeg får i meg er jo sunt og jeg fyller ikke på med tomme kalorier. Drikker mye vann. Bør jeg ta noe tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det hörs ut som du får i dig lite för lite mat, nu när du ammar. Trots att du har "lite att ta av", så är det inte bra att äta så lite. Det sägs att om man äter för lite feks slankar sig, så utsöndra kvicksilver och andra slaggprodukter ut via mjölken. Försök att öka på intaget av mat lite grann. Kanskje du kommer på något som kan smaka dig.Är små portioner och ofta bättre? Det är viktigt att du också dricker mycket vatten, så att du inte blir uttorkad när du ammar. Hoppas att jag inte skrämde upp dig, men jag tycker att du äter i minsta laget för att vara en ammande mamma.Det tar mycket energi att amma och att vara uppe på natten. Försök därför också att ta siesta på dagen. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...