Gå til innhold

gravid?


hilw

Anbefalte innlegg

Hei.

Det jeg lurer på er, om jeg er gravid, du ser jeg skulle hatt mensen i dag, men jeg fikk den på Mandag,og i dag er den borte. Har vert en del kvalm, men har ikke hatt noe særlig andre symptomer, var litt sår i brystene men det gikk vekk..

Har jeg kanskje hatt en spontanabort, siden mensen bare varte i to dager?Jeg pleier alltid å ha den iallefall fire dager. Har ikke hatt vondt i magen heller.

Håper på svar.

-hilw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Eftersom mensen kom tidigare än normalt och varade endat i 2 dagar kan det komma av 3 olika anledningar. Vilket kan jag inte säga dig. 1) du har haft en mycket tidig spontanabort , men chansen är liten då du borde ha blött mera. 2) du är gravid eftersom mensen bara varade i 2 dagar, detta är inte ovanligt. 3) kroppen har av någon anledning kommit i obalans oberoende av graviditet feks stress, psykisk obalans.

Jag tycker att du skall ta ett graviditetstest för att få klarhet i om du är gravid. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eftersom mensen kom tidigare än normalt och varade endat i 2 dagar kan det komma av 3 olika anledningar. Vilket kan jag inte säga dig. 1) du har haft en mycket tidig spontanabort , men chansen är liten då du borde ha blött mera. 2) du är gravid eftersom mensen bara varade i 2 dagar, detta är inte ovanligt. 3) kroppen har av någon anledning kommit i obalans oberoende av graviditet feks stress, psykisk obalans.

Jag tycker att du skall ta ett graviditetstest för att få klarhet i om du är gravid. Lycka till!

hei,

fødte en gutt for 14 måneder siden. Ønsker svært gjerne å bli gravid igjen snart.

Har ennå ikke fått menstruasjonen igjen etter fødselen.

Ammer fremdeles gjerne en gang i døgnet.

Fikk satt inn vanlig kobber-spiral i januar i år, og fikk den fjernet igjen i beg. av sept. Kan det ta lengre tid å bli gravid etter å ha fått fjernet spiral? Kan en bli gravid selv uten å få menstruasjonen tilbake?

Håper du vil svare meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

hei,

fødte en gutt for 14 måneder siden. Ønsker svært gjerne å bli gravid igjen snart.

Har ennå ikke fått menstruasjonen igjen etter fødselen.

Ammer fremdeles gjerne en gang i døgnet.

Fikk satt inn vanlig kobber-spiral i januar i år, og fikk den fjernet igjen i beg. av sept. Kan det ta lengre tid å bli gravid etter å ha fått fjernet spiral? Kan en bli gravid selv uten å få menstruasjonen tilbake?

Håper du vil svare meg!!!

For at du skal kunne bli gravid, er du nødt til å ha en eggløsning. To uker etter eggløsning kommer vanligvis mensen, så det kan tenkes at man blir gravid rett før man skulle fått mensen. Det er jo en mulighet for at du er gravid, og at det er grunnen til at du ikke har fått mensen ennå. Du får vurdere muligheten, og evt. ta en gravitest. De fleste har fått mensen igjen før det er gått et år etter fødsel. Det lille du fortsatt ammer skulle ikke ha stor innflytelse på menssyklus nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...