Gå til innhold

Hvilken dag skal dere teste?


x-woman

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg ville bare si takk for den gode og varme støtten dere viste med innleggene under min forrige tråd. Det er så godt å få litt positivitet oppi alt! Jeg har heldigvis kunne tatt det veldig med ro siden magen min fremdeles er stor og siden jeg har problemer med å puste ( natten er et helvete ).....prøve å ikke tenke på at jeg kanskje må gjennom dette igjen, men Tilajo har rett i det hun sier at de vet mer om meg neste gang. Tror det som var det værste denne gangen var at jeg ikke var litt forberedt på dette med overstimulering eller at det kunne gjøre såååå vondt. Dessuten hadde ikke sykehuset nevnt noe om det eller hvor jeg kunne henvende meg. Men nå vet jeg!

Dette blir en spennende uke ihvertfall for noen av oss, såvidt jeg husker så skal Eljo, meg selv og Tilajo teste..????? var det en til også??????

Håper at det blir mye blått å se!

Hvilken dag skal dere teste jenter ? jeg skal på KK på torsdag til blodprøve, men kommer sikkert til å teste tirsdag eller onsdag likevel ( er det vitsi ? )

En annen ting jeg lurer på, er hvis vi skal være så heldige å teste positiv hvordan regner man så termin? Det er jo lenge siden jeg hadde første dag-mens?

Jeg håper dere har rett ang. overstimulering og større mulighet til å bli gravid. Håper det siden jeg ikke fikk noen egg i fryseren!

Lykke til jenter og ha en fin uke! Vi snakkes :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei X-woman !

Godt å se at du er i full fart igjen - her på nettet i alle fall. Regner med at farten er noe lavere på andre områder ;o).

Jeg husker ikke helt hvilken dag du hadde uttak/innsetting, men det tidligste det kan være vits i å teste vil jeg mene er ca. 12 dager etter uttak. Hvis du tester så tidlig, kan du ikke forvente at testen skal vise riktig resultat, men hvis du er heldig kan du begynne å skimte antydninger av streker.

Hvis du er gravid, beregner du termein med utgangspunkt i uttaksdato. Fra uttaksdato regner du deg to uker tilbake. Den dagen tilsvarer 1. dag i siste mens når du bruker en terminkalkulator. Jeg prøvde å finne igjen kalkulatoren her, men det er vist noe galt med søkefunksjonen for øyeblikket. Skal legge inn når jeg finner den.

Jeg har ikke tenkt så mye på når jeg skal teste enda. Det blir vel i løpet av neste helg, tenker jeg. Men da er det altså veldig tidlig ennå, så vi får se hvordan det blir.

Lykke til med rugingen !

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg skal test

Jeg hadde egg uthenting forrige onsdag den 27/8. Jeg fikk 9 egg og 8 var befruktet. Legen ville prøve å sette inn egg på dag 5 denne gangen og 5 av eggene ovelevde til dag 5. Jeg fikk sette inn en egg i Blastocyst og en egg i Morula. Leggen sa at de er klass A egg. Jeg skal ta blod prøve på onsdag og jeg skal ta urin test på fredag. Her er noen interessant link om IVF med masse bilder. Det er en link om hva er fordel med sette inn egg på dag 5 som heter Blastocyst Transfer. Lykke til for oss alle.

http://www.advancedfertility.com/ivftreatment.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg hadde uttak 27.8 og innsetting 29.8 på KK. Fikk et sjema til blodprøve der det står at jeg ikke skal teste før mandag 15.9 ( det blir jo 18 dager etter innsetting ) synes det var fryktelig lenge til. Tenkte å ringe å høre om jeg kunne teste fredag 12. Er det noen som vet om en hjemmetest vil fungere og eventuelt når en kan ta en slik ??

Følger spent med dere :) håper på mange positive svar på testene :) Lykke til

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest x-woman :)

Hei jeg hadde uttak 27.8 og innsetting 29.8 på KK. Fikk et sjema til blodprøve der det står at jeg ikke skal teste før mandag 15.9 ( det blir jo 18 dager etter innsetting ) synes det var fryktelig lenge til. Tenkte å ringe å høre om jeg kunne teste fredag 12. Er det noen som vet om en hjemmetest vil fungere og eventuelt når en kan ta en slik ??

Følger spent med dere :) håper på mange positive svar på testene :) Lykke til

Klem

Jeg synes det var en rar teste dag du hadde fått. Sikker på at det ikke er skrivefeil?

Jeg hadde uttak 29.08 og innsetting mandag 01.09, og jeg skal ta blodprøve på KK på torsdag 11.09. Så jeg ville ringt og forhørt meg for å være sikker. Du skal i alle fall kunne teste hjemme den 12. Krysser fingrene for oss begge. Dette blir kjempe spennende. Er allerede litt morgen kvalm, men det er sikkert bare psykisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...tttttirsdag... Har ikke noen veldig positiv følelse, har "mensen kommer snart-følelse" og har begynt å svette om natten igjen. Men, jeg venter til jeg har testet eller mensen kommer før jeg blir "sur"" ;-) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...