Gå til innhold

Jobbe i den tredje verden


Gjest bebba

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Bebba,

Du finner annonser under "utlandet" både på www.finn.no og www.aetat.no

Videre kan du jo snakke med folk hos Norsk Folkehjelp, Redd Barna og andre som jobber i flertallsverdenen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fruen fra  havet

Det er et norskeid barnehjem i Port-au-Prince på Haiti - det drives av noen private - ikke religiøse, så vidt jeg vet. Det sto en artikkel om dem i Magasinet for et par år siden. Det heter "Petit Troll". Ellers var det jo en flott reportasje i Tore på Sporet om den norske damen som driver barnehjem og arbeid blant fattige - var det ikke i Malaysia eller på Filippinene, tro?

Skulle tro at det var mulig å komme og arbeide på slike steder.

Ellers bør du henvende deg direkte til aktuelle ambassader og forespørre om hvordan du kan få kontakter.

Har selv arbeidet i utlandet med barn og vet at det er stort behov for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bebba,

Du finner annonser under "utlandet" både på www.finn.no og www.aetat.no

Videre kan du jo snakke med folk hos Norsk Folkehjelp, Redd Barna og andre som jobber i flertallsverdenen.

Med vennlig hilsen

Jeg har litt dårlig erfaring med å sende e-post eller ringe til sånne instanser. Føler at de ofte glemmer meg. Kanskje jeg skulle dratt dit og snakket med dem og lagt igjen CVen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et norskeid barnehjem i Port-au-Prince på Haiti - det drives av noen private - ikke religiøse, så vidt jeg vet. Det sto en artikkel om dem i Magasinet for et par år siden. Det heter "Petit Troll". Ellers var det jo en flott reportasje i Tore på Sporet om den norske damen som driver barnehjem og arbeid blant fattige - var det ikke i Malaysia eller på Filippinene, tro?

Skulle tro at det var mulig å komme og arbeide på slike steder.

Ellers bør du henvende deg direkte til aktuelle ambassader og forespørre om hvordan du kan få kontakter.

Har selv arbeidet i utlandet med barn og vet at det er stort behov for deg!

Hvor kan jeg finne opplysninger om disse stedene. Prøvde å slå inn Petit Troll på søkerknappen, men får ikke noe som passer til dette på norsk eller engelsk bare fransk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt dårlig erfaring med å sende e-post eller ringe til sånne instanser. Føler at de ofte glemmer meg. Kanskje jeg skulle dratt dit og snakket med dem og lagt igjen CVen min?

Hei,

Jeg ville sjekket utlyste jobber hver uke, og søkt på de utlyste stillingene som passer.

For hver søknad bør du skrive et tilpasset søkebrev, hvor du fremhever relevant erfaring/utdanning, osv. Hvis mulig forsøk å få det til å se ut som om du er spesielt egnet til en den bestemte stillingen.

Hvis det utlyser stillinger du ikke passer til, kan du også ta kontakt på telefon, bare for å snakke. Kanskje de har noen andre stillinger.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt ann på hvilket nivå du kan jobbe på. Tenker d på frivillig arbeid på barnehjem el? Har du en utdannelse du vil bruke, i såfall, hva er den?

Det finnes en mengde steder du kan dra og jobbe gratis, på både religiøse og ikke religiøse institusjoner. Er det en slik oversikt du vil ha?

Men det er sjelden dette drive i regi av NORAD eller de store norske ikke-religiøse organsisjonene. De har svært mange norkse ungdommer som tar kontant fordi de vil jobbe som frivillige i utlandet, men de trenger bare frivillige i Norge.

Eller tenker du på hva slags utdannelse du bør ha for å jobbe i utlandet på sikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvilket nivå du kan jobbe på. Tenker d på frivillig arbeid på barnehjem el? Har du en utdannelse du vil bruke, i såfall, hva er den?

Det finnes en mengde steder du kan dra og jobbe gratis, på både religiøse og ikke religiøse institusjoner. Er det en slik oversikt du vil ha?

Men det er sjelden dette drive i regi av NORAD eller de store norske ikke-religiøse organsisjonene. De har svært mange norkse ungdommer som tar kontant fordi de vil jobbe som frivillige i utlandet, men de trenger bare frivillige i Norge.

Eller tenker du på hva slags utdannelse du bør ha for å jobbe i utlandet på sikt?

Nei jeg tenker ikke på frivillig, jeg tenker meg lønnet arbeid. Jeg er i 40 årene og har høy utdannelse og lang erfaring som spesialpedagog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tenker ikke på frivillig, jeg tenker meg lønnet arbeid. Jeg er i 40 årene og har høy utdannelse og lang erfaring som spesialpedagog.

Da er det bare å sjekke jobbanonser :-)

Det er nok også lurt å ringe og snakke med personansvarlig i de organisasjonene du kan tenke deg, å høre litt om hva de syens du eventuelt mangler for å komme i betrakning i en stilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...