Gå til innhold

bare lurer


Gjest tante beathe

Anbefalte innlegg

Gjest tante beathe

Hvet ikke helt hvor jeg skal spørre om dette så jeg prøver her:-)

Saken er den at jeg har fått innvilget uføretrygd som skal prøves/vurderes om tre år.

Jeg har itillegg en uføreforsikring gjennom ett av våre forsikrings selskap,

spørsmålet er: vil jeg få denne utbetalt når saken min skal vurderes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs vel antakelig på vilkårene i forsikringen din...

Hvis den sier "skal være definert som varig" spørs det vel da, siden TK åpner for mulighet for endring siden den skal vurderes igjen.

Er det en kontoforsikring er det ofte slik at du får den utbetalt når man har vært min. 50 % arbeidsufør i 5 år (uanvhengig om den er videre definert som varig). Sjekk betingelsene dine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det spørs vel antakelig på vilkårene i forsikringen din...

Hvis den sier "skal være definert som varig" spørs det vel da, siden TK åpner for mulighet for endring siden den skal vurderes igjen.

Er det en kontoforsikring er det ofte slik at du får den utbetalt når man har vært min. 50 % arbeidsufør i 5 år (uanvhengig om den er videre definert som varig). Sjekk betingelsene dine!

HVA menes da med arbeidsufør. Vil det si 5 år med uføretrygd?

Eller gjelder også sykemelding, rehabilitering, attføring.

Jeg har nemlig forsikring, men jeg blir holdt tilbake i attføring/rehab år etter år.

Jeg får vel ikke noe fra forsikring før jeg har uføretrygd innvilget eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rart problem

Jeg kjenner et par som fikk den der med 3 års prøvetid. De har aldri hørt noe mer. Det har gått seks år for hun ene og fire forhun andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA menes da med arbeidsufør. Vil det si 5 år med uføretrygd?

Eller gjelder også sykemelding, rehabilitering, attføring.

Jeg har nemlig forsikring, men jeg blir holdt tilbake i attføring/rehab år etter år.

Jeg får vel ikke noe fra forsikring før jeg har uføretrygd innvilget eller?

"HVA menes da med arbeidsufør. Vil det si 5 år med uføretrygd? Eller gjelder også sykemelding, rehabilitering, attføring."

Ja alt det er arbeidsufør. Altså at du pga. sykdom er forhindret fra å jobbe. enten helt eller delvis.

"Jeg har nemlig forsikring, men jeg blir holdt tilbake i attføring/rehab år etter år."

hvorfor det?

"Jeg får vel ikke noe fra forsikring før jeg har uføretrygd innvilget eller? "

Det spørs på vilkårene i din forsikring. Jeg har en slik som gjelder når jeg har vært min 50 % arbeidsufør (altså sykemeldt e.l.) i 5 år eller hvis det er varig (uføretrygd) så er det 2 år. Jeg får utbetaling nå på det siste, har blitt ufør....

Sjekk polisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...