Gå til innhold

vondt i arret etter keisersnitt


emsen

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mitt første barn ved planlagt keisersnitt for snart 2.5 år siden. I begynelsen av februar venter jeg mitt andre barn. Den senere tid har jeg hatt en del vondt i arret etter keisersnittet, og det har begynt å klø igjen. Det føles som om det sprenger i arret, at det strekkes for langt. Er dette vanlig, kan det evt være en indikasjon på at vanlig fødsel ikke kan gjennomføres? Bør jeg evt ta dette opp med legen? Kan nevne at snittet er horisontalt, altså bikinisnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Etter en operasjon med arrdannelse er huden mindre elastisk og det kan forklare dine symptomer. Det betyr ikke at det kan være problemer med arret i livmoren, det gror veldig fint, ofte kan man ikke se at det er snittet i livmoren ved ny operasjon. Lykke til med fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...