Gå til innhold

Gladiatoren


Gjest prust

Anbefalte innlegg

Så dere Gladiatoren på NRK i går kveld? Vanvittig bra film synes jeg. Var helt klam og kaldsvettet... Og han Russel Crowe er jo utrolig flott skuespiller!

Fy søren, så rått det var i Romertiden med disse her gladiatorene....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp artig film, bortsett fra at jeg irriterte meg kraftig over Phoenix' innsats. Han spilte jo som rollenavnet hans tilsa - som en kommode...

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Det var da ingen som hette Phoenix? Og hva har det med en kommode å gjøre.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var traktorspor i åkeren.....:)

Hmmm. Det la jeg ikke merke til, jeg som pleier å se sånt! Ikke bra, ikke bra.

Mener at det var en eng med timotei som han gikk i, når han drømte/døde. Enig? Tror egentlig det skulle forestille en kornåker.

Er du enig i at Russel Crowe er en flott mann?!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Det var da ingen som hette Phoenix? Og hva har det med en kommode å gjøre.....?

Joaquin Phoenix som spilte Commodus, jeg syns han spilte kriminelt dårlig i filmen.

Beklager hvis mitt lille ordspill ikke falt helt i god jord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joaquin Phoenix som spilte Commodus, jeg syns han spilte kriminelt dårlig i filmen.

Beklager hvis mitt lille ordspill ikke falt helt i god jord :)

OK. Var ikke klar over at skuespilleren het Phoenix, det hørtes så veldig romersk ut, så jeg trodde det var en av rollefigurene.

Synes forøvrig han passet greit til å være en sosete useriøs dott. Kontrasten skulle vel være stor overfor Maximus - og detvar den jo :-)

Ordspillet ditt skjønte jeg ingenting av....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke hva du mener. Det var da ingen som hette Phoenix? Og hva har det med en kommode å gjøre.....?

Hvilken film var det du så da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken film var det du så da????

George X har nå fotalt meg at det var skuespilleren (keiseren) som het Phoenix. Det visste jeg ikke i stad.

Filmen var knallbra den, etter min smak, spennende og interessant! Og hovedpersonen er en nytelse å se på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det la jeg ikke merke til, jeg som pleier å se sånt! Ikke bra, ikke bra.

Mener at det var en eng med timotei som han gikk i, når han drømte/døde. Enig? Tror egentlig det skulle forestille en kornåker.

Er du enig i at Russel Crowe er en flott mann?!!!!

Nei - liker ikke han jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker slutten på filmen når Kommoden (som han kalles under her) dør og Russel er den som blir hedret.

Jeg liker også musikken til filmen. Den er god.

Jeg synes dog at handlingen går alt for tregt, og at Russel kan så meget bedre enn det her, noe han viser i blant annet A Beutifull Mind.

Grei tidtrøyte, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker slutten på filmen når Kommoden (som han kalles under her) dør og Russel er den som blir hedret.

Jeg liker også musikken til filmen. Den er god.

Jeg synes dog at handlingen går alt for tregt, og at Russel kan så meget bedre enn det her, noe han viser i blant annet A Beutifull Mind.

Grei tidtrøyte, men ikke noe mer.

Det var først i filemn A Beautiful Mind jeg ble oppmerksom på ham. Syntes den filmen var helt fantastisk, og har hatt planer om å se den igjen. Må få lånt den en kveld på video. Er enig i at den filmen er av en helt annen klasse, men det var litt moro å se ham i en sånn "barsk" rolle og :-)!

Musikken var forresten veldig bra i Gladiatoren, ja! Syntes ikke handlingen gikk tregt. Er ikke så vant til så voldsomt med action, så den passet meg ypperlig. Enig i at sluttscenen var bra.

Må bare spørre: jeg så ikke de ti første minuttene. Maximus og hun dama snakket om at de hadde såret hverandre. De hadde ikke hatt noe forhold? Var det tidligere, kanskje? Han var jo tro mot sin kone, ikke sant?

Blir voldsomt engasjert når jeg ser en god film, tenker på den lenge etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var først i filemn A Beautiful Mind jeg ble oppmerksom på ham. Syntes den filmen var helt fantastisk, og har hatt planer om å se den igjen. Må få lånt den en kveld på video. Er enig i at den filmen er av en helt annen klasse, men det var litt moro å se ham i en sånn "barsk" rolle og :-)!

Musikken var forresten veldig bra i Gladiatoren, ja! Syntes ikke handlingen gikk tregt. Er ikke så vant til så voldsomt med action, så den passet meg ypperlig. Enig i at sluttscenen var bra.

Må bare spørre: jeg så ikke de ti første minuttene. Maximus og hun dama snakket om at de hadde såret hverandre. De hadde ikke hatt noe forhold? Var det tidligere, kanskje? Han var jo tro mot sin kone, ikke sant?

Blir voldsomt engasjert når jeg ser en god film, tenker på den lenge etterpå!

Jupp, Maximus og søsteren til udyret hadde hatt et forhold tidligere, men etter hva jeg husker så var dette før han giftet seg og fikk barn.

Men jeg tror ikke dette kom veldig godt fram, dog kom jo mannens trofasthet utrolig godt fram, ergo er det lite trolig at han var utro mot sin kone.

Jeg mener ikke at det mangler action i Gladiatoren, men det mangler innlevelse fra skuespillerne. F.eks. virker det som om Russel Crowe kjeder seg igjennom hele filminnspillingen, og det setter litt preg på stemninga.

Musikken er nok det som gjør filmen severdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det la jeg ikke merke til, jeg som pleier å se sånt! Ikke bra, ikke bra.

Mener at det var en eng med timotei som han gikk i, når han drømte/døde. Enig? Tror egentlig det skulle forestille en kornåker.

Er du enig i at Russel Crowe er en flott mann?!!!!

Jaa!! Han er dritkjekk! *sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...