Gå til innhold

Kampen for søsken til ICSI-jenta


Gjest Heppalomp

Anbefalte innlegg

Gjest Heppalomp

Hei.

Nå er vi altså igang. Kampen for søsken til jenta vår som blir 2 år om noen dager. Som de sier på FARMEN, kampen for tilværelsen, blir jo nesten det samme her også.

Har vært på søken etter alternativ behandling nå i ca 1 år. Brukt litt fotsone, og akupunktur, samtidig som vi har håpt og bedd om at det skal skje på vanlige måten bare ved hjelp av Pergotime, men denn gang ei.

Så, nå var det ultralyd her om dagen i forrige uke, 13 eggposer og alle var fine og klare til plukking. Hadde igjen til slutt 8 egg. Så nå venter vi i spenning.

Flere og flere har jeg sett at er igang med søskenforsøk. Får jeg spør, om jeg får være så frimodig, hva har dere gjort siden sist, og hva gjør dere underveis? Vi er alle brukere av den "gamle" ordningen med egenandel, hva synes dere om den "nye"?

Setter utrolig stor pris på respons fra dere "gamle" fra noen år tilbake, og er skikkelig spent på hva dere driver med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snartnrto

Hei!

Jeg var aktiv for noen år siden, og vi fikk til slutt en gutt etter IVF-forsøk nummer to i mars 2001 (ved Maigaard i Danmark). Vi betalte alt selv, siden det var privat.

Nå skal vi imidlertid igang igjen, men denne gangen ved Haugesund sykehus. Jeg kjenner ikke så godt til den nye ordningen ennå, da vi akkurat har "meldt vår interesse" til Haugesund og sånn sett er i startgropen ennå.

Krysser fingrer for at alt går bra med deres nydelige egg! Regner med vi hører fra deg igjen her på forumet.

Jeg hadde nick "Phoebe" tidligere, men det får jeg ikke til å bruke lenger, av en eller annen grunn. Så nå heter jeg altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var aktiv for noen år siden, og vi fikk til slutt en gutt etter IVF-forsøk nummer to i mars 2001 (ved Maigaard i Danmark). Vi betalte alt selv, siden det var privat.

Nå skal vi imidlertid igang igjen, men denne gangen ved Haugesund sykehus. Jeg kjenner ikke så godt til den nye ordningen ennå, da vi akkurat har "meldt vår interesse" til Haugesund og sånn sett er i startgropen ennå.

Krysser fingrer for at alt går bra med deres nydelige egg! Regner med vi hører fra deg igjen her på forumet.

Jeg hadde nick "Phoebe" tidligere, men det får jeg ikke til å bruke lenger, av en eller annen grunn. Så nå heter jeg altså

hei

jeg var også litt aktiv her for et par år siden. vi fikk en nydelig ICSI jente i desember-01. Så ble jeg overraskende gravid i januar i år, men spontan aborterte dessverre i februar. Så vi kommer til å melde vår interesse på RH snart. Håper det ikke er lang ventetid, og at det går like greit som sist, men det skal vi ikke ta for gitt. Lykke til dere, vi høres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ICSI-barn i september-02 etter andre forsøk. Er med på prøveprosjekt med helhetsterapi for ufb'ere og håper det skal bli suksess. Hvis ikke det funker blir det forsøk igjen iløpet av året eller noe. Ikke helt sikre på når og hvis enda - må vente å se resultater av alternative behandlingen først, gi det litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i søskenforsøksklubben. *s* Tulla vår blir 2 år i oktober, og nå driver vi med 2. søskenforsøk.

Vi må til Danmark for våre forsøk, så vi må betale alt selv. Bortsett fra at vi får dekket medisinutgifter som overstiger 15.000 kr.

Jeg synes i grunnen det går veldig greit med forsøkene nå. Det er mye lettere å forholde seg til at det tar tid, og kanskje flere forsøk før man lykkes. Og hvis vi ikke lykkes, tror jeg jeg kan takle det også, selv om det vil være en stor skuffelse.

Ønsker dere lykke til med "kampen" deres også !

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

nok en gammel traver - med nytt nick nå :o)

Vi har ett barn på snart to, og venter spent på å få komme igang med søskenforsøk. Skal til samtale i Porsgrunn om noen uker. Så får vi se når det blir faktisk forsøk for oss.

Som tillajo skriver syns jeg det er mye lettere å være rolig og tålmodig. Og jeg tror at hvis vi ikke lykkes kan jeg leve med det også. Da har vi hvertfall prøvd.

Jeg kommer sikkert sterkere tilbake når vi skal igang med forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heppalomp

Fikk ICSI-barn i september-02 etter andre forsøk. Er med på prøveprosjekt med helhetsterapi for ufb'ere og håper det skal bli suksess. Hvis ikke det funker blir det forsøk igjen iløpet av året eller noe. Ikke helt sikre på når og hvis enda - må vente å se resultater av alternative behandlingen først, gi det litt tid.

Hei.

Om jeg får spør, så spør jeg, og da spør jeg om hva det dreier seg om med helhetsterapi. Er det bare du, er det mannen, er det begge? Hvor? Føler du virkning? Tar du f.eks Pergo i tillegg?

Grunnen til at jeg spør er at det hørtes veldig spennende ut! Og ikke minst håper jeg jo at det stemmer. Du har sikkert flere svar enn jeg har spørsmål, så jeg håper det er i orden at jeg spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Om jeg får spør, så spør jeg, og da spør jeg om hva det dreier seg om med helhetsterapi. Er det bare du, er det mannen, er det begge? Hvor? Føler du virkning? Tar du f.eks Pergo i tillegg?

Grunnen til at jeg spør er at det hørtes veldig spennende ut! Og ikke minst håper jeg jo at det stemmer. Du har sikkert flere svar enn jeg har spørsmål, så jeg håper det er i orden at jeg spør.

Spør iveg! Vi får behandling begge to men jeg vet at hos noen par får bare en behandling. Mer om det vi er med på kan du finne her:

www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=3859

Det er to jenter som tar ufb-behandling med helhetsterapi som hovedoppgave og trenger par for å se om det er noe i det. Det står mye bedre enn jeg kan fortelle på den siden.

Om det hjelper er tidlig å si siden jeg skal ha siste (10.)behandling imorgen og behandlingen har virkning selv etter det også. Men at det er forandringer i kroppen har jeg merket. Syklusen min er mer stabil, selve mensen har forandret seg (tar ikke med ekle detaljer) og andre endringer til det positive i kroppen som ikke bare har med ufb å gjøre.

Jeg har tro på dette og synes det er spennende, men synes det er litt rart å tenke på at "bare dette" kanskje hjelper og ikke trenge fler ICSI... Vel - det får tiden vise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heppalomp

Spør iveg! Vi får behandling begge to men jeg vet at hos noen par får bare en behandling. Mer om det vi er med på kan du finne her:

www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=3859

Det er to jenter som tar ufb-behandling med helhetsterapi som hovedoppgave og trenger par for å se om det er noe i det. Det står mye bedre enn jeg kan fortelle på den siden.

Om det hjelper er tidlig å si siden jeg skal ha siste (10.)behandling imorgen og behandlingen har virkning selv etter det også. Men at det er forandringer i kroppen har jeg merket. Syklusen min er mer stabil, selve mensen har forandret seg (tar ikke med ekle detaljer) og andre endringer til det positive i kroppen som ikke bare har med ufb å gjøre.

Jeg har tro på dette og synes det er spennende, men synes det er litt rart å tenke på at "bare dette" kanskje hjelper og ikke trenge fler ICSI... Vel - det får tiden vise!

Tusen takk for svaret. Før jeg klikker meg inn på linken din, så spør jeg her. Hva er det som foregår på disse behandlingene? Er det i Oslo det foregår?

Så bra at det ser ut til å ha noen effekt. Hvordan er effekten på mannen? Skal dere nå da prøve uten eller med f.eks pergotime? Og får jeg spør hva diagnosen deres er? Vår er dårlig sædkvalitet, og dette synes jeg høres bra ut og lyster til å prøve om ikke ddette forsøket går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svaret. Før jeg klikker meg inn på linken din, så spør jeg her. Hva er det som foregår på disse behandlingene? Er det i Oslo det foregår?

Så bra at det ser ut til å ha noen effekt. Hvordan er effekten på mannen? Skal dere nå da prøve uten eller med f.eks pergotime? Og får jeg spør hva diagnosen deres er? Vår er dårlig sædkvalitet, og dette synes jeg høres bra ut og lyster til å prøve om ikke ddette forsøket går.

Unnskyld at det tok så lang tid å svare - oppdaget nettopp at det stod 11. på innlegget ditt, jeg så ikke det før nå.

Det er i Oslo men det har du sikkert lest på linken. Forsøket er såvidt jeg vet fullt, men det er jo behandlere som drivere med det og som kan gi behandling hvis du tror på det og vil prøve.

Første og siste gangen var det en del spørsmål om kroppen, helsa, matvaner og div for å kunne kontrollere om behandlingen virket for noe.

Behandlingene bestod av akupunktur i øra, fotsonebehandling, bruk av meridiandrenasje og kinesologi.

Vi har hatt diagnose uforklarlig barnløse gjennom hele utredningen og gjennom 3 inseminasjoner. Men plutselig når vi skulle ha ivf (på uttaksdagen) var det dårlig sædkvalitet og de påstod det hadde vært det hele tiden. De hadde bare glemt å si det til oss!?!?!? Hvorfor ta 3 inseminasjoner da??? Så - vi vet egentlig ikke hva vi tror... uforklarlig eller dårlig sædkvalitet?

Nå prøver vi litt for oss selv først uten noen pergo eller noe, så blir det nye forsøk om det ikke skjer noe på hjemmebane etterhvert.

Får jeg spør om noe...? Pergo har jeg bare brukt i forbindelse med inseminasjoner - blir det brukt ved uforklarlig ufb eller dårlig sædkvalitet? Trodde ikke det, men synes å huske det nevnt for en stund tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heppalomp

Unnskyld at det tok så lang tid å svare - oppdaget nettopp at det stod 11. på innlegget ditt, jeg så ikke det før nå.

Det er i Oslo men det har du sikkert lest på linken. Forsøket er såvidt jeg vet fullt, men det er jo behandlere som drivere med det og som kan gi behandling hvis du tror på det og vil prøve.

Første og siste gangen var det en del spørsmål om kroppen, helsa, matvaner og div for å kunne kontrollere om behandlingen virket for noe.

Behandlingene bestod av akupunktur i øra, fotsonebehandling, bruk av meridiandrenasje og kinesologi.

Vi har hatt diagnose uforklarlig barnløse gjennom hele utredningen og gjennom 3 inseminasjoner. Men plutselig når vi skulle ha ivf (på uttaksdagen) var det dårlig sædkvalitet og de påstod det hadde vært det hele tiden. De hadde bare glemt å si det til oss!?!?!? Hvorfor ta 3 inseminasjoner da??? Så - vi vet egentlig ikke hva vi tror... uforklarlig eller dårlig sædkvalitet?

Nå prøver vi litt for oss selv først uten noen pergo eller noe, så blir det nye forsøk om det ikke skjer noe på hjemmebane etterhvert.

Får jeg spør om noe...? Pergo har jeg bare brukt i forbindelse med inseminasjoner - blir det brukt ved uforklarlig ufb eller dårlig sædkvalitet? Trodde ikke det, men synes å huske det nevnt for en stund tilbake.

Hei igjen! Må sjekke "svar til meg vet du" :-) Neida, går så fint at du ikke rekker unna alt.

Vel, fant ikke så mye på den linken, og derfor så har jeg heller ventet på svar fra deg. Forsøket vårt gikk den veien høna sparker, så nå er vi klare for nytt igjen om noen mnd.

Pergotime har vi fått foreskrevet i forbindelse med at vi ville "tørrtrene" litt hjemme. Mannen min spiste da, og gjør fremdeles med stor suksess vitaminer og mineraler, så kvaliteten hans har bedret seg til det enorme. Vi gikk da altså på Pergotime for å sikre oss eggløsning, til faste tider, slik at vi visste når vi skulle ha det litt moro :-) uten å skyte i blinde. En gang ble vi gravide, men mistet desverre etter 6 uker. Men det virker, så var jeg dere så ville jeg kanskje hatt det i en kombinasjon med alternative behandlingen?

Så, million-antallet har steget hos mannen da? Og din syklus er regelmessig? Da ser jeg ikke noen grunn til at dere ikke skulle kunne bruke Pergo i det hele tatt, men for alle meningers del, det er jo til syvende og sist legen som bestemmer slikt.

Tja, jeg vil nok bare få en utskrift av journalen og utifra den kan dere jo se om det har vært dårlig sædkvalitet hele veien, og for deres del, få svar på spørsmålene. Det koste jo litt men ikke så avskrekkende mye å få utskrift, men det er jo verdt det om dere får svar på de spørsmål dere eventuelt måtte hatt. Men det er nok godt mulig at det faktisk hele veien har vært dårlig kvalitet, men bare innenfor rimelighetens grense. Du vet jo det at dersom mannen er syk noen få mnd i forkant, så spiller det gjerne ut på de små håpefulle hans. Så derfor er det viktig at han holder seg så frisk som mulig, og holder seg borte fra uteaktiviteter nå om høsten, som gjør ham svett, kald, svett kald. Det virker inn på de små, og bedrer i alle fall ingenting i "hjemmeforsøkene". Noe må jo de også avstå synes jeg :-) Dette fikk i alle fall min mann beskjed om, og fotball ble lagt på hyllen med et skrik nesten.

huff da, ble visst langt dette. Spennende å høre mer om hva hvordan og hvem. Og ikke minst utveksle erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Må sjekke "svar til meg vet du" :-) Neida, går så fint at du ikke rekker unna alt.

Vel, fant ikke så mye på den linken, og derfor så har jeg heller ventet på svar fra deg. Forsøket vårt gikk den veien høna sparker, så nå er vi klare for nytt igjen om noen mnd.

Pergotime har vi fått foreskrevet i forbindelse med at vi ville "tørrtrene" litt hjemme. Mannen min spiste da, og gjør fremdeles med stor suksess vitaminer og mineraler, så kvaliteten hans har bedret seg til det enorme. Vi gikk da altså på Pergotime for å sikre oss eggløsning, til faste tider, slik at vi visste når vi skulle ha det litt moro :-) uten å skyte i blinde. En gang ble vi gravide, men mistet desverre etter 6 uker. Men det virker, så var jeg dere så ville jeg kanskje hatt det i en kombinasjon med alternative behandlingen?

Så, million-antallet har steget hos mannen da? Og din syklus er regelmessig? Da ser jeg ikke noen grunn til at dere ikke skulle kunne bruke Pergo i det hele tatt, men for alle meningers del, det er jo til syvende og sist legen som bestemmer slikt.

Tja, jeg vil nok bare få en utskrift av journalen og utifra den kan dere jo se om det har vært dårlig sædkvalitet hele veien, og for deres del, få svar på spørsmålene. Det koste jo litt men ikke så avskrekkende mye å få utskrift, men det er jo verdt det om dere får svar på de spørsmål dere eventuelt måtte hatt. Men det er nok godt mulig at det faktisk hele veien har vært dårlig kvalitet, men bare innenfor rimelighetens grense. Du vet jo det at dersom mannen er syk noen få mnd i forkant, så spiller det gjerne ut på de små håpefulle hans. Så derfor er det viktig at han holder seg så frisk som mulig, og holder seg borte fra uteaktiviteter nå om høsten, som gjør ham svett, kald, svett kald. Det virker inn på de små, og bedrer i alle fall ingenting i "hjemmeforsøkene". Noe må jo de også avstå synes jeg :-) Dette fikk i alle fall min mann beskjed om, og fotball ble lagt på hyllen med et skrik nesten.

huff da, ble visst langt dette. Spennende å høre mer om hva hvordan og hvem. Og ikke minst utveksle erfaringer.

Hei igjen!

Sjekket svara mine men se tråd-delen var merket ut siden jeg har vært på den tidligere så jeg fikk ikke med meg at det var ny dato... Regnet med at du ville svare på den så jeg måtte sjekke ekstra nøye fant jeg ut.

Dette er klippet fra den siden og er det som står om selve behandlingen, kan være siden er borte men jeg har den på mine favoritter.

En helhetsterapaut jobber med å skape balanse. Behandlingsmetodene vi bruker er kinesiologi, fotsoneterapi, aromaterapi, meridiandrenasje, øreakupunktur og kostveiledning.

Eksempler på hva som kan være i ubalanse er:

· pH-verdien i kroppen til kvinnen og mannen er så ulik at sædcellene ikke greier seg

· kvaliteten på sædcellene

· smerter som kan være årsak til at kroppen ikke ser seg i stand til en graviditet

· tette egg- og sædkanaler

Siden vi til slutt fikk diagnosen dårlig sædkvalitet regnet de ikke med at vi ville klare det selv allikevel så vi har igrunnen bare ventet på å starte opp nye forsøk. Men i mellomtiden har vi snoket rundt etter alternativ behandling av noen slag og ville prøve ut litt med det før ev forsøk. Kjempeheldige å fikk være med på denne studien da.

Vi skal ta en ny kvalitetssjekk av svømmerne nå etter avsluttet behandling så vi får et svar på om vi skal vente enda litt til før vi setter igang med forsøk.

Eggløsningen er ikke noe problem å finne, for jeg kjenner det veldig godt. Syklusen har variert med noen dager tidligere, men etter behandlingene har den blitt veldig stabil. I tillegg har mens-væsken endret seg mye, noe som skal være veldig bra.

Vi fikk utskriften for halvannet år siden og gyn jeg snakket med (siden vi ikke skjønte alt som stod der) mente at det ikke stod noe om at den var så dårlig tidligere. Noe redusert antall, men kvaliteten var så god at det ikke hadde noe å si.

Syklingen er utsatt til barne-produksjonen er over og kostholdet har vi endringer i, og kosttilskudd i tillegg.

Før forsøkene med førstemann var vi til reflexologi. Første forsøk hadde vi ikke rukket mer enn etpar behandlinger, ble gravide og mistet etter 5 uker. Andre forsøket hadde vi en god del behandlinger og 2-åringen sover søtt i senga si nå.

Langt, men.... pytt sann! Kanskje gå over til mail om dette fortsetter....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...