Gå til innhold

Teak-spisebord


Gjest oppussing

Anbefalte innlegg

Gjest oppussing

Noen som har forslag til hvordan en spisestue i teak kan bli noe mer fancy? Den er helt enkel og har i dag lysegule trekk på stolene, noe jeg selvsagt kan bytte til skinn, bast eller lignende, Men hva gjør jeg med selve bordet? Beiser det? Eller maler det? Går det an å male det med krakkeleringsmaling sånn at det ser gammelt ut?

Tips? det er den eneste spisebordet jeg har og jeg har lyst til å gjøre mer ut av det. Mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har makan - og så på siste ByggReisDeg at de malte tilsvarende i silkematt sort maling - dritlekkert. Setetrekkene var litt grove beige med kinesiske tegn på........om man liker den stilen selvsagt.

MIn er malt burgunderrød - har arvet den - men går med store planer da....:-) FØRSTEMANN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har makan - og så på siste ByggReisDeg at de malte tilsvarende i silkematt sort maling - dritlekkert. Setetrekkene var litt grove beige med kinesiske tegn på........om man liker den stilen selvsagt.

MIn er malt burgunderrød - har arvet den - men går med store planer da....:-) FØRSTEMANN!

Man maler vel ikke teak????

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hvorfor ikke ??

Av samme grunn som man ikke kjøper et maleri av Munch og maler et nytt maleri over det gamle.

Teaktre er nydelig. Det er jo ikke noe man skal skjule!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oppussing

Jeg har makan - og så på siste ByggReisDeg at de malte tilsvarende i silkematt sort maling - dritlekkert. Setetrekkene var litt grove beige med kinesiske tegn på........om man liker den stilen selvsagt.

MIn er malt burgunderrød - har arvet den - men går med store planer da....:-) FØRSTEMANN!

Det du beskriver i svart med beige trekk, høres lekkert ut. Hva er "bygg reis deg" ? Interiør-blad? Hm, det må jeg skaffe meg. Takk for tipset, sort teak-spisestue hørtes nokså kult ut faktisk ;-)

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sørvest

Av samme grunn som man ikke kjøper et maleri av Munch og maler et nytt maleri over det gamle.

Teaktre er nydelig. Det er jo ikke noe man skal skjule!

Med vennlig hilsen

smak og behag det vel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillestrøm

Det du beskriver i svart med beige trekk, høres lekkert ut. Hva er "bygg reis deg" ? Interiør-blad? Hm, det må jeg skaffe meg. Takk for tipset, sort teak-spisestue hørtes nokså kult ut faktisk ;-)

Takk for tipset!

Det er en messe i Oslo, det var på Sjølyst, men nå er det i Lillestrøm varemessene er.

Der får du MANGE gode tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver i svart med beige trekk, høres lekkert ut. Hva er "bygg reis deg" ? Interiør-blad? Hm, det må jeg skaffe meg. Takk for tipset, sort teak-spisestue hørtes nokså kult ut faktisk ;-)

Takk for tipset!

Før du maler bordet svart, legg et svart ark oppå det etpar dager, og sjekk om du synes det blir i overkant mye synlig støv.

Mener ikke å mobbe deg, men hjemme hos oss hadde det ikke passet med en stor, svart overflate :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver i svart med beige trekk, høres lekkert ut. Hva er "bygg reis deg" ? Interiør-blad? Hm, det må jeg skaffe meg. Takk for tipset, sort teak-spisestue hørtes nokså kult ut faktisk ;-)

Takk for tipset!

Bygg Reis Deg er en messe- det går en nå snart - på Lillestrøm. Les mer her;

http://www.byggreisdeg.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som man ikke kjøper et maleri av Munch og maler et nytt maleri over det gamle.

Teaktre er nydelig. Det er jo ikke noe man skal skjule!

Med vennlig hilsen

Hadde min spisestue vært verdt like mye som et Munch-maleri - så hadde jeg solgt det - ville hatt det i stua åkke som! *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av samme grunn som man ikke kjøper et maleri av Munch og maler et nytt maleri over det gamle.

Teaktre er nydelig. Det er jo ikke noe man skal skjule!

Med vennlig hilsen

...ville IKKE hatt det.....osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...