Gå til innhold

lav puls og ekstraslag

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 28 som lurer på dette med lav puls og ekstraslag. Jeg har ganske lav hvilepuls( 54) Er i tillegg plaget med mye ekstraslag. Får også smerter dersom jeg ligger på høyre side for lenge( smerter i brystet) Disse ekstraslagene klarer jeg stort sett å stoppe ved å hoste, ev få noen til å slå meg på ryggen. Her om dagen opplevde jeg likevel noe som skremte meg litt. Jeg kjørte bil da hjertebanken begynte. Klarte ikke å stoppe den på vanlig vis. Jeg ble svimmel og mistet store deler av hørselen. I tillegg ble jeg plutselig blussende varm i ansiktet. Er dette farlig?? Bør jeg få det undersøkt, eller kan jeg ta det med ro?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11894-lav-puls-og-ekstraslag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Meg.

Du beskriver to forskjellige ting : ekstraslag er sporadisk opptredende slag som ofte oppleves som pauser i hjerterytmen og et kraftigere dunk etter pausen. Det virker ikke som det er slike ekstraslag du har. Din beskrivelse oppfatter jeg mer som en vedvarende rask hjerteaksjon (puls), uten at du angir hvor fort det går. Hvis det er riktig at dine plager er forårsaket av perioder med rask aksjon vil det være av interesse å få registrert den på et EKG eller en EKG-opptager over 24 timer. Dermed vil det være mulig å angi en årsak og gi deg et råd om noe bør gjøres eller ikke. Vanligvis er anfallsvise, raske hjerterytmer objektivt sett uskyldige, selv om de for den enkelte kan forårsake mange plager og endel angst. Hvis du får flere episoder med svimmelhet, etc. i forbindelse med slike hjerterytmeforstyrrelse bør du raskt få det undersøkt og registrert, og du bør ikke kjøre bil før dette er gjort.

De smertene du nevner har neppe organisk årsak, d.v.s. at de neppe kommer fra ditt hjerte, men heller er muskulært betinget.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11894-lav-puls-og-ekstraslag/#findComment-59527
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...