Gå til innhold

NDH- Aurorix - søvnproblemer?


Vingeskutt

Anbefalte innlegg

Jeg tar Aurorix 600 mg pr dag nå fordelt på 300 morgen og 300 ettermiddag.

Har store problemer med å få sove om natten, ikke engang når jeg har tatt sovemedisin (Stilnoct) greier jeg å sovne. det føles som om tankene løper løpsk, og hodet ikke greier å sovne. Har ikke sovet skikkelig på ei uke og er sliten nå.

Kan dette ha sammenheng med Aurorix? hvor tidlig kan jeg ta "ettermiddagsdosen" når jeg tar ca 08.00 om morgenen?

Har ingen lege som følger meg opp, står uten fastlege så psykologen min skaffer resepter, og hun har ikke mye kunnskap om dette

På forhånd takk.

-trøtt-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest calestia

Hva med vallergan eller nozinan på kvelden? Vallergan brukes mye innen psykiatrien. er ikke vanedannende, virker beroligende og søvndyssende. Har brukt det i to år.

bruker nozianan i tillegg v behov, når jeg er hyper..

ellers kan du jo prøve et antipsykotika på kvelden. jeg bruker seroquel. roer tankene.

finnes mye rart.. du bør finne deg en god lege som kan følge deg opp..

du kan jo også bruke tolvon.. søk på de jeg har nevnt, og se hva du synes.. kopier og ta med til psyken din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med vallergan eller nozinan på kvelden? Vallergan brukes mye innen psykiatrien. er ikke vanedannende, virker beroligende og søvndyssende. Har brukt det i to år.

bruker nozianan i tillegg v behov, når jeg er hyper..

ellers kan du jo prøve et antipsykotika på kvelden. jeg bruker seroquel. roer tankene.

finnes mye rart.. du bør finne deg en god lege som kan følge deg opp..

du kan jo også bruke tolvon.. søk på de jeg har nevnt, og se hva du synes.. kopier og ta med til psyken din?

takk for svar.

Jeg har ganske stor panikk for medisiner, fordi jeg har opplevd så mange bivirkninger.

Vallergan fikk jeg ikke sove på, men jeg var så deprimert dagen etter at jeg bare gråt.

Har brukt Tolvon i tillegg til Zyprexa (antipsykotikum) og la på meg enormt, noe som jeg etter 5 år ikke har greid å gå ned. Kan vel ikke si med sikkerhet at det var zyprexa som var grunnen, men jeg tror det.

Legen var fortvilet over meg og zyprexa fordi den virket så bra, men jeg fikk alle bivirkningene hun noensinne hadde hørt om ved bruk av den.

Grunnen til at jeg nå bruker Aurorix er et forsøk på å få mindre bivirkninger enn ved et ssri.

Jeg er ganske desperat, som du sikkert skjønner, får ikke sove og vet ikke hvor lenge jeg holder, men er livredd disse medisinene. Jeg vil ikke gå som en zombi i tre år til...

sov i natt på 50 mg sobril. Har hangover nå, men det var verdt det. Problemet er at det ikke går i lengden...

*klem som takk for svar*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest calestia

takk for svar.

Jeg har ganske stor panikk for medisiner, fordi jeg har opplevd så mange bivirkninger.

Vallergan fikk jeg ikke sove på, men jeg var så deprimert dagen etter at jeg bare gråt.

Har brukt Tolvon i tillegg til Zyprexa (antipsykotikum) og la på meg enormt, noe som jeg etter 5 år ikke har greid å gå ned. Kan vel ikke si med sikkerhet at det var zyprexa som var grunnen, men jeg tror det.

Legen var fortvilet over meg og zyprexa fordi den virket så bra, men jeg fikk alle bivirkningene hun noensinne hadde hørt om ved bruk av den.

Grunnen til at jeg nå bruker Aurorix er et forsøk på å få mindre bivirkninger enn ved et ssri.

Jeg er ganske desperat, som du sikkert skjønner, får ikke sove og vet ikke hvor lenge jeg holder, men er livredd disse medisinene. Jeg vil ikke gå som en zombi i tre år til...

sov i natt på 50 mg sobril. Har hangover nå, men det var verdt det. Problemet er at det ikke går i lengden...

*klem som takk for svar*

du kan prøve seroquel i stedet for zyprexa. er veldig fornøyd med de..

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...