Gå til innhold

Bostøtte

Anbefalte innlegg

emilie1365380386
Skrevet

Heisann!jeg søkte om bostøtte 10 juni.Da bodde jeg i egen leilighet,i juli flyttet jeg hjem til foreldrene mine.Har ikke gitt beskjed om dette til bostøtte kontoret..nå fikk jeg plutselig noen tusen inn på konto som jeg ikke vet hvor kommer ifra..kan dette være bostøtte penger?kommer de nå??og må jeg tilbake betele alt jeg nå,siden jeg har flyttet hjem.Må vel det..

Skrevet

Du må i allefall si i fra om at du har flyttet. Jeg er ikke sikker på om de etterbetaler eller forskudsbetaler disse pengene. Hvis det er etterbetaling vil du ikke måtte betale det tilbake. Er det derimot forskudsbetaling vil du nok måtte betale tilbake disse pengene.

Skrevet

Gi beskjed til dem. Det er etterbetalt. Du vil iallefall på beholde det som er beregnet på den tiden du bodde hjemme. Denne utbetalingen gjelder fra mai-august såvidt jeg husker.

Send dem datoene etc, så regner de det ut for deg.

Skrevet

Bostøtten er etterbetalt. Du gav 10.06 opplysninger om boforhold.per 1.juni(?).

Du skal nok ikke betale noe tilbake. Du kunne jo ikke vite at du skulle flytte når søknaden ble levert...

Var det levering av søknad januar mon tro... ja det tror jeg... Vi leverte søknad 10.jan, gav beskjed om at vi skulle flytte 1.feb. Men de beregner for de mnd som er gått før søknaden(tror jeg) for vi fikk beskjed om at vi måttet ha flyttet før "situasjonsdato" for å få utgifter i beregning. Så i mai fikk vi ca.8000 kr i bostøtte, mens nå fikk vi 11500kr.

Du skal ikke betale tilbake. Bare gi de nye boopplysningene til dem når du leverer søknad neste gang

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...