Gå til innhold

noe galt med meg?


odelsjente

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 22 år som er redd for at det er noe alvorlig galt med meg.

Jeg har i over to år nå, hatt svært uregelmessig menstruasjon. Noen ganger kan det gå flere måneder mellom menstruasjonene, og da er det ikke alltid rent klart blod, men en brunrød klumpete gørre. (jeg vet at dette kan være blod som stivner før det kommer ut, men jeg tror ikke at det er bare det.) Disse problemene oppstod etter at jeg hadde gått på p-sprøyte i et 1/2 år. Det er nå 3 år siden.

I tilleg får jeg svært store menstruasjons-smerter, mest på venstre side, hvorpå jeg kaster opp og får hodepine. Noen ganger klarer jeg ikke å ligge på magen på grunn av smerter på venstre side.

I det siste har jeg også merket en del lukt, og denne er SVÆRT sterk og sjenerende. Den er rett og slett forferdelig ubehagelig. Og jeg har konstant gulgrønn utflod. Til å begynne med trodde jeg dette var sopp, så jeg tok en sopp-kur. Den hjalp ikke.

Sist jeg hadde menstruasjon hadde jeg store problemer med å få inn en tampong, det var akkurat som at skjeden var blitt trangere, Ettersom at jeg tidligere den dagen bare hadde brukt bind, burde den gli lett inn.

På toppen av det hele har jeg og kjæresten min hatt ubeskyttet samleie i 2 år uten at jeg har blitt gravid, Frykten er derfor stor for at jeg ikke kan bli gravid.

Ellers har jeg merket, de siste månedene, at blæren min er blitt veldig liten. Så snart jeg er ferdig på do, er jeg tissetrengt igjen. Tisser bare litt hver gang. Men ingen smerter i urinrøret eller skjeden. Heller ingen kløe noen av stedene.

I det siste har jeg lest veldig mye om kjønnsykdommer, men jeg føler ingen av symptomene mine ligner vanlige kjønnsykdommer og er redd det er noe svært alvorlig.

Er det noen som har hatt noe lignende, eller vet hva det er? Hvor skal man eventuellt henvende seg i et slikt tillfelle? Jeg har hørt om forskjellige polyklinikker, men vet ikke hvordan jeg skal gå fram eller hvilke jeg skal kontakte. Jeg ønsker å sjekke meg for alle kjønnssykdommene, kreft og i tilleg få tatt en frukbarhetstest for å få ro og svar på bekymringene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få tatt GU bør du kontakte fastlegen. H*n henviser deg videre eller du kan ta undersøkelsen der.

Angående menssmerter og uregelmessige blødninger så kan du bli bedre av p-piller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...