Gå til innhold

Vrang eks....


Gjest littlemiss

Anbefalte innlegg

Gjest littlemiss

Tok en "endelig" beslutning, og gjorde det slutt med eksen lørdag. (løp ikke og rotet med noen like etterpå, bare så det er sagt) Har hatt et opp-ned forhold med masse psykisk mishandling fra hans side. Jeg håpet det skulle ordne seg denne gangen da alt har vært rolig i det siste, men det var noe som skurret. Små ting som gir meg hint om at han absolutt ikke har forandret seg som han sier, i tilleg til at jeg nå har så mye oppsamlet sinne at jeg ikke greier å (egentlig) starte med blanke ark og være bare snill og god. Tilliten er også helt borte.

Han tok det så fint at noe MÅTTE jo bare være galt. Ga ikke lyd fra seg hele søndag, og jeg tenkte at puh, endelig - endelig, skal jeg slippe fri fra dette kaoset uten enda mer intriger og offentlig skittkasting. Men så ringte han i kveld da, og latet som ingenting.. som om vi fortsatt var sammen. Jeg sa jeg håpet det gikk bra med han, og at jeg følte at dette var det rette. Han bare HÆ? (hadde liksom ikke fått med seg at det var slutt - liksom. Standard triks, burde ha sett det komme...)

Han ville selvsagt vite hvorfor (som om jeg ikke hadde sagt dét tidligere), og jeg prøvde å fortelle så kort som mulig - siden jeg vet av erfaring at det ikke har noe for seg å forklare i detalj da vi uansett ikke er enige, og det allltid ender med at han skal prøve å hjernevaske meg med at "sånn er det ikke". Jeg sier kort og greit at ok, vi er uenige. ("Nei det er vi ikke! Det er du som tar feil!" osv....see?) Å bemerke at han absolutt ikke har forandret seg, hjelper heller ikke. Så hva kan man si?? "Det funker ikke, jeg trenger tid alene" GÅR IKKE!

Så prøvde han å gråte og true litt med å skyte seg som vanlig. Han "elsker" meg jo så høyt (liksom). Når han ikke fikk ønsket respons, så snudde han til å bli hatefull, og jeg hadde liksom "lurt" han bevisst ???? (Selvfølgelig ikke.)

Får meldinger ala

"Du er slem nå. Du er virkelig slem nå. Hvordan greier du å forestille deg at jeg har gjort noe mot deg. Du må ha et sinnsykt hevngjerrig og psykopatisk hode. Som i tillegg er paranoid. Å du var utro i helga. Nå vet jeg hvordan du er inn til margen. Og bare sitt der og føl dette som en patetisk belastning. Du må bare leve med det at du er OND i hjertet ditt. Som djevelen, lurer du hjertene til andre. Du er et barnslig menneske som tror du har peiling. Dette er veloverveide ORD!"

Merk at jeg ikke har flørtet med noen i helga, og heller ikke anklaget han for noe. Har heller ikke gjort noe for hevn, og har heller ikke prøvd å lure han. Ellers synes jeg hele meldinga slår tilbake på han selv, men...jeg slipper i det minste trusler, som jeg har fått litt for mye av tidligere.

Forstår hvordan han forstår det, men det er jo så feil..nytter ikke samme hva jeg sier...

så blir jeg bare så forbanna når han alltid skal sitte der som det stakkars lille offeret det er så synd på, det er ikke synd på han! skal alltid vri og vrenge på ting sånn at han har grunn til å hate og henge ut...trodde jeg skulle slippe offentlig helvete denne gangen.... Går det an å gjøre noe????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Høres veldig kjent ut.

Ikke la han lure deg til å komme tilbake. Han forandrer seg ALDRI.

Allier deg med venner og familie. Dyrk interesser, hobbier, jobb..

Ignorer meldingene hans.

Det er synd på han, men det er ikke ditt problem. Ikke la han ødelegge livet ditt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest samlivsxperten

Han stopper nok ikke terroren før lenge etter at du har sluttet å snakke med han og ignorerer alle meldinger fra han.

Ikke forsøk å forklar til han, han vil ikke forstå og har kanskje ikke evner til å forstå. Han vil nok i en tid fremover drive sitt spill, grei den ene dagen, hatefull neste dag, truende, gråtende.

Vær sta, dette vil du ikke.

Og for all del, om han mot formodning skulle havne på sykehus etter et selvmordsforsøk, hold deg unna da også. Det er den eneste måten du kan bli kvitt han på.

Gjenta for deg selv minst hundre ganger daglig at du ikke har ansvar for hans liv og hans følelser.

Lykke til og vær sterk. En dag er du fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fornuftige du kan gjøre er å kutte kontakten totalt. Får han kontakt med deg igjen så er det på'n igjen og du sitter der og føler deg tom. Ikke svar på meldinger, ikke ta tlf når han ringer (ikke ta tlf når nr. er ukjent) og skulle han ha lånt en tlf så legg på så raskt du hører det er han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, du slo opp på lørdag og sendte dette på mandag...

Det er ganske normalt å være ute av seg etter et brudd - du bør gi ham litt tid, og behandle ham med forståelse i en vanskelig situasjon, selv om du føler han ikke gjør det samme mot deg. Vær ærlig, real og tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyah_lita84

jeg vet ikke HVA du skal gjøre, men av egen, dyrekjøpt erfaring, sier jeg : HOLD DEG UNNA HAN!!! denne fyren er komplett psykopat...

lykke til!

m.v.h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 9 måneder senere...
Gjest littlemiss

jeg vet ikke HVA du skal gjøre, men av egen, dyrekjøpt erfaring, sier jeg : HOLD DEG UNNA HAN!!! denne fyren er komplett psykopat...

lykke til!

m.v.h.

var du fra bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...