Gå til innhold

sex


u100069480

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 34 år og for 4 år siden fikk jeg et barn og siden det har ikke jeg hatt sex lyst, og det er litt fustrerende eter som jeg har en samboer er det noe jeg kan ta for det eller gjøre.jeg prøver og tenke på sex eller fantasere men det er ikke noe som hjelper .

hilsen

TRIST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke typisk for oss kvinner å måtte slite med noe sånt! Jeg har også slitt med det samme som du. Du bruker kanskje for mye tid på barnet, i stedet for deg selv...?

Prøv en periode med total avhold fra sex, det vil jeg tro får fart i sakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Kjære Trist!

Svært mange kvinner mister lysten i forbindelse med barnefødsler og får problemer med å vekke den etterpå.

Mange har sex i perioden etter fødselen hvor lysten og ofte også gleden ved sex er fraværende. Måten sex foregår på da er gjerne på mannens premisser. Raske samleier for å glede ham, men det gjør ofte at lysten til kvinner forsvinner enda mer.

Har du hatt det på denne måten, er det ofte lurt å prøve å nullstille seksuallivet deres igjen. Du må gjenoppdage sensualiteten og hvor godt det er med hudkontakt.

For mange hjelper det med samleiestopp over en periode og at dere erstatter det med å kose med hverandre bare ved å stryke og kjæle med hverandre på ufarlige, dvs. ikke-erogene områder på kroppen en periode. Bruk god tid på å kjæle med hverandre (minst en halv time for hver av dere). Når du kjenner at det gjør godt at han berører deg igjen (det kan ta måneder) tar dere forsiktig opp tråden fra tidligere og blir stadig mer intime og inkluderer også at han og du kjæler med bryster og kjønnsorganer. Meningen med slik trening er også at dere prøver å snakke om hva dere har gjort tidligere, når seksualiteten fungerte. Finn ut hva det var dere gjorde den gang da som kjentes godt, også for deg. Når du merker at kjæling med de erogene områdene på kroppen virkelig er vekket kan samleieforbudet oppheves.

Flott at du har prøvd å hente fantasiene dine for å vekke lysten, let videre. Du kan også prøve å kombinere fantasiene dine med å onanere.

Mange tenner og får lettere orgasme når de trener bekkenmusklene. De får vanligvis hard medfart under fødselen. Du fikk antageligvis treningsprogram for disse musklene etter fødselen.

Musklene du skal trene er de samme du bruker når du kniper av tissestrålen. Minst 50 knip om dagen, gir bedre muskler i løpet av en måned.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...