Gå til innhold

angst eller ikke?


mew

Anbefalte innlegg

jeg er ei jente på 24 år. da jeg var ca 16 år hadde jeg et angstanfall, men det gikk mange år til neste. når jeg har merket at det kommer klarer jeg å "hente meg inn igjen". men det er blitt en forandring på det for inntil en mnd siden. når jeg skal noe nå så blir jeg rett og slett dårlig, hjerteklapp, svetting, ukonsentrert(virrer m øynene), bare jeg skal på butikken eller hente samboeren min(han veit ikke noe om dette) blir jeg helt dårlig. det er nesten som jeg har tvangstanker om at jeg må på do(bæsjer veldig ofte, noe som jeg pleier alltid å gjøre hvis jeg er nervøs for noe), føler at jeg blir "kvalt hvis jeg ikke kommer meg ut og vekk(helst på do), det er så utrolig slitsomt å ha det sånn, jeg vil være normal igjen!!! Hva kan jeg gjøre? jeg er jo ennå ung og er student, dette setter veldig begrensninger på hva jeg har kunnet gjøre den siste mnd. kan jo ikke en gang ta bussen til skolen! noen ganger har jeg veldig høy hvilepuls også, tenkte kanskje på diabetes eller noe for faren min har det og jeg er selv ca 20 kg overvektig. kan jeg bli bedre av å trene? er det ellers noe hjelp å få? det er jo ikke så lett å gå til legen heller da siden man må sitte der å vente lenge på å komme innn heller og mange ganger forstår de ingenting. jeg har ikke fått noe for angsten min tidligre. jeg kan jo også si at jeg har tatt amfetamin noen ganger, sist for en mnd siden, jeg er ikke avhengig og nå her jeg sluttet, skjønte selv at dette ikke gikk bra. hva kan gjøres for å hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Det virker som du har et angstproblem som setter store begrensinger for deg.

Dessverre er den eneste måten å søke hjelp på å gå via allmennlege. Om venterommet er et problem, kan det kanskje være lurt å ringe på forhånd for å fortelle hvordan det forholder seg. Kanskje kan de da ordne det så du får vente i enerom.

Hjertebank alene setter ikke likhetstegn med diabetes. Vanlige symptomer på det er sterk tørste, ofte tissing, vekttap og generell dårlig allmenntilstand. (been there)

Amfetamin kan dessverre bidra til å utløse en rekke psykiske problemer.

Det legen vil gjøre, er å utelukke evt. fysiske årsaker til dine plager og henvise deg til psykolog el. psykiater. Kanskje foreslår h*n å forsøke medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...