Gå til innhold

FUB O/A skal ha miniseminar om alternativ behandling


Gjest Siw i FUB

Anbefalte innlegg

Gjest Siw i FUB

FUB Oslo/Akershus inviterer til et spennende miniseminar om alternativ behandling!

Har dere hørt at akupunktur og homeopati kan hjelpe ufrivillig barnløse, men lurer på hva dette egentlig går ut på?

Kan en kombinere dette med assistert befruktning?

Hvilke urter og vitaminer kan påvirke fruktbarheten?

Anette J. Heggemsnes er utdannet homeopat, og jobber til daglig ved Frøyaklinikken i Oslo. Hun arbeider i hovedsak med barnløshet, men også med gravide, fødsler og spebarn. Se også: www.froyaklinikken.no

Anette vil prate om hvordan alternativ behandling skiller seg fra skolemedisin, ved at de ser mer på den generelle allmentilstanden, og ikke kun fokuserer på hormoner, eggstokker, livmor, sædceller og tekstikler.

Hun vil snakke om alternativ behandling alene, men og i kombinasjon med assistert befruktning.

Vi legger opp til åpen dialog, slik at du skal få svar på akkurat det du lurer på. Dette blir en kveld som bør settes av!

Dato: 1.oktober

Sted: Håndverkeren Rosenkrantz gate 7

Kl : 18.00-21.00

Pris : Medlem (par/alene) kr. 100,-

Ikke medlem (par/alene) kr. 200,-

Det vil bli servert kaffe/te og frukt/kaker

Påmelding innen 24. september på:

mail: [email protected]

Eller på telefon til: Monica 91 63 36 92, Siw 95 24 43 98

Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mener jeg i alle fall

Synes det er helt villt.

Atter en gang, så kommer en såkalt "seriøs" forening, og reklamerer for sine seminarer her på DOL. Enda mer hasardiøst synes jeg det er når dere selv har egen hjemmeside med egne infosider (hvilket jeg synes er kopiert fra andre og eldre nettsteder). Dere burde da kunne reklamere om det som skal skje i FUB's regi hos dere selv?

Tror ikke f.eks Burger King ville likt at McDonald's reklamerte for sine burgere hos dem, og dessuten, det sier jo endel om f.eks McDonals da...Sier bland annet at de er av lavmålt karakter, ikke store respekten å gi slike konsepter som må reklamere og bruke andre kanaler for å få frem sitt budskap, og da når det tydeligvis ikke frem hos dem selv.

Ha dere for gode til slikt mener jeg, det nedverdigjør dere selv som forening, og fremstiller det som amatører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tammi1365380565

Synes det er helt villt.

Atter en gang, så kommer en såkalt "seriøs" forening, og reklamerer for sine seminarer her på DOL. Enda mer hasardiøst synes jeg det er når dere selv har egen hjemmeside med egne infosider (hvilket jeg synes er kopiert fra andre og eldre nettsteder). Dere burde da kunne reklamere om det som skal skje i FUB's regi hos dere selv?

Tror ikke f.eks Burger King ville likt at McDonald's reklamerte for sine burgere hos dem, og dessuten, det sier jo endel om f.eks McDonals da...Sier bland annet at de er av lavmålt karakter, ikke store respekten å gi slike konsepter som må reklamere og bruke andre kanaler for å få frem sitt budskap, og da når det tydeligvis ikke frem hos dem selv.

Ha dere for gode til slikt mener jeg, det nedverdigjør dere selv som forening, og fremstiller det som amatører.

Jeg for min del synes vi er alle en gruppe. Helt uavhengi hvilke forum du er på. Jeg synes det er veldig flott at Siw vil opplyse alle som har samme problem, nemlig det å være ufrivillig barneløs.

Jeg tror at de fleste er inntrissert i det meste som kan hjelpe ufrivillige barneløse.

Jeg oppholder meg like mye her inne, som FUB´s sider. Jeg er egentlig på alle forum, norske som utenlanske som tar opp problemet ufrivillig barneløs.

Jeg er veldig inntrissert i alt om dette emnet. Tror jeg har endel med meg.

Dessuten synes jeg du er urettferdig mot FUB. Det er et flott forum. De gjør faktisk mye.

Ikke misforstå, dette er også flott. Men vi er ikke i kamp mot hverandre, men sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siw i FUB

Synes det er helt villt.

Atter en gang, så kommer en såkalt "seriøs" forening, og reklamerer for sine seminarer her på DOL. Enda mer hasardiøst synes jeg det er når dere selv har egen hjemmeside med egne infosider (hvilket jeg synes er kopiert fra andre og eldre nettsteder). Dere burde da kunne reklamere om det som skal skje i FUB's regi hos dere selv?

Tror ikke f.eks Burger King ville likt at McDonald's reklamerte for sine burgere hos dem, og dessuten, det sier jo endel om f.eks McDonals da...Sier bland annet at de er av lavmålt karakter, ikke store respekten å gi slike konsepter som må reklamere og bruke andre kanaler for å få frem sitt budskap, og da når det tydeligvis ikke frem hos dem selv.

Ha dere for gode til slikt mener jeg, det nedverdigjør dere selv som forening, og fremstiller det som amatører.

Synd at du føler det slik, men så lenge vi får lov til reklamerere for våre seminarer her på DOL, fortsetter vi med det. Kan ikke se at det gjør oss amatørmessige, av den grunn.

FUB (foreningen for ufrivillig barnløse) er en forening med ufb´ere som jobber for og med likesinnede. Vi jobber frivillige, altså tjener vi ingenting på dette. Derfor søker vi ut i de foraene som er, for å vise at vi er her, og jobber for dere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt villt.

Atter en gang, så kommer en såkalt "seriøs" forening, og reklamerer for sine seminarer her på DOL. Enda mer hasardiøst synes jeg det er når dere selv har egen hjemmeside med egne infosider (hvilket jeg synes er kopiert fra andre og eldre nettsteder). Dere burde da kunne reklamere om det som skal skje i FUB's regi hos dere selv?

Tror ikke f.eks Burger King ville likt at McDonald's reklamerte for sine burgere hos dem, og dessuten, det sier jo endel om f.eks McDonals da...Sier bland annet at de er av lavmålt karakter, ikke store respekten å gi slike konsepter som må reklamere og bruke andre kanaler for å få frem sitt budskap, og da når det tydeligvis ikke frem hos dem selv.

Ha dere for gode til slikt mener jeg, det nedverdigjør dere selv som forening, og fremstiller det som amatører.

Dette er et såpass krasst og kritisk innlegg som jeg mener er påkrevet av oss i FUB å svare på.

"Atter en gang, så kommer en såkalt "seriøs" forening, og reklamerer for sine seminarer her på DOL.(...........) Dere burde da kunne reklamere om det som skal skje i FUB's regi hos dere selv?"

Jeg kan sitere svar fra DOLs webmaster: "Det er jo et generelt forbud mot å reklamere på våre fora - men dere har alltid fått lov til å legge ut informasjon om foreningen, arrangementer osv. på forum for UFB." Så lenge vi har tillatelse fra DOLs ledelse å _legge_ut_INFORMASJON_ om FUB og FUBs arrangementer mener jeg det er feil av deg å kritisere oss for det. FUB en _frivillig_ organisasjon av og for ufrivillig barnløse i Norge. Vi har altså ingen økonomisk interesse i det arbeidet som vi gjør på frivillig basis, av vår egen fritid. Men vi er i høyeste grad seriøs, noe vi også får bekreftet av våre samarbeidspartnere og medlemmer.

"Enda mer hasardiøst synes jeg det er når dere selv har egen hjemmeside med egne infosider (hvilket jeg synes er kopiert fra andre og eldre nettsteder)."

Kan du da spesifisere hva du mener vi har kopiert? Vi har benyttet egen web-design, og har kjøpt og betalt for alle tjenester som ikke er levert pro-bono. Å hente idèer fra forskjellige nettsteder er hverken ulovlig eller uetisk. Å gjøre rammebetingelsene for ufrivillig barnløse i Norge bedre enn de er i dag, og å gi de som ønsker det et tilbud om fellesskap, er så viktig at vi bruker alle kanaler vi har tilgjengelig, og ingen av de brukte nettsteder har nektet oss dette. De som ønsker å være en del av fellesskapet FUB søker til våre nettsider, de som ønsker å være på andre nettsteder er hjertelig velkommen til det. For oss er dette ingen konkurranse.

"Tror ikke f.eks Burger King ville likt at McDonald's reklamerte for sine burgere hos dem, og dessuten, det sier jo endel om f.eks McDonals da...Sier bland annet at de er av lavmålt karakter, ikke store respekten å gi slike konsepter som må reklamere og bruke andre kanaler for å få frem sitt budskap, og da når det tydeligvis ikke frem hos dem selv.

Ha dere for gode til slikt mener jeg, det nedverdigjør dere selv som forening, og fremstiller det som amatører."

Til det første kan jeg bare vise til første punktet, vi har tillatelse fra webmaster.

Så til det videre i avsnittene; FUB er en liten frivillig organisasjon, der alle styremedlemmer selv er/har vært ufrivillig barnløse, og mange bruker tildels MYE av sin fritid for å bedre forholdene for _alle_ ufrivillig barnløse. Vi er langt fra profesjonelle, og har aldri forsøkt å fremstå som det. Å slenge ut analogier om at det vi gjør er av lavmålt karakter og ikke innbyr til stor respekt gjør meg harm på vegne av oss som faktisk gir utrolig mye for alle, også _anonyme_ brukere på et nettsted som dette. Ved å kontakte våre samarbeidspartnere i ivf-miljøet, offentlige myndigheter, politikere og presse kan du sikkert få dokumentert både vår seriøsitet og vår respekt.

Å ha en organisasjon som er de ufrivillig barnløses talerør mot offentlige myndigheter, politikere, presse og sykehus har vi oppfattet som så viktig at vi bruker mye av vår fritid på dette. Å motta slik drittkasting (unnskyld språket) på et offentlig forum er ikke med på å øke motivasjonen, noe som er en forutsetning for at man orker å holde på. Dersom du har noe du ønsker å si til oss kan du gjerne gjøre dette i en direkte henvendelse til oss, med fullt navn, ikke som en anonym bruker på et nettforum.

Mvh. for FUB

Anne Jernsletten, leder I i FUB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt villt.

Atter en gang, så kommer en såkalt "seriøs" forening, og reklamerer for sine seminarer her på DOL. Enda mer hasardiøst synes jeg det er når dere selv har egen hjemmeside med egne infosider (hvilket jeg synes er kopiert fra andre og eldre nettsteder). Dere burde da kunne reklamere om det som skal skje i FUB's regi hos dere selv?

Tror ikke f.eks Burger King ville likt at McDonald's reklamerte for sine burgere hos dem, og dessuten, det sier jo endel om f.eks McDonals da...Sier bland annet at de er av lavmålt karakter, ikke store respekten å gi slike konsepter som må reklamere og bruke andre kanaler for å få frem sitt budskap, og da når det tydeligvis ikke frem hos dem selv.

Ha dere for gode til slikt mener jeg, det nedverdigjør dere selv som forening, og fremstiller det som amatører.

Som ufb'er syns jeg det er flott at slik info kommer på flere steder - er du ufb'er selv så syns jeg det er godt gjort å finne så mye negativt i det å spre info om eventuelle veier til hjelp.

Og er du ikke ufb'er så er det vel ingen grunn til å ergre seg.... da er det bare å hoppe over hele forumet så slipper du å se slikt.

Takk til FUB for godt arbeid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellen, Redaktør av Utspring

Jeg for min del synes vi er alle en gruppe. Helt uavhengi hvilke forum du er på. Jeg synes det er veldig flott at Siw vil opplyse alle som har samme problem, nemlig det å være ufrivillig barneløs.

Jeg tror at de fleste er inntrissert i det meste som kan hjelpe ufrivillige barneløse.

Jeg oppholder meg like mye her inne, som FUB´s sider. Jeg er egentlig på alle forum, norske som utenlanske som tar opp problemet ufrivillig barneløs.

Jeg er veldig inntrissert i alt om dette emnet. Tror jeg har endel med meg.

Dessuten synes jeg du er urettferdig mot FUB. Det er et flott forum. De gjør faktisk mye.

Ikke misforstå, dette er også flott. Men vi er ikke i kamp mot hverandre, men sammen...

Kunne ikke dy meg, men måtte svare jeg, og :)

Synes alle vi som er/har vært ufb må jobbe med hverandre og ikke MOT hverandre. Vi må huske på at vi alle har et og samme mål, få bli foreldre en gang!!!

FUB vil være med å bidra til at det skal bli enklere for deg å vente på ønskebarnet. Vi skal hjelpe til med å snakke ufberes sak i media og i off. saker som tas opp!! Vi vil opplyse deg og andre om hva som skjer på ulike områder og invitere til seminarer!!

Alle brukere på alle nettsteder burde være glade for at vi forteller om dette!!

Ønsker FUB O/A lykke til med seminaret!

Samtidig vil jeg ønske alle her på DOL en fruktbar høst og en fortsatt hyggelig kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt villt.

Atter en gang, så kommer en såkalt "seriøs" forening, og reklamerer for sine seminarer her på DOL. Enda mer hasardiøst synes jeg det er når dere selv har egen hjemmeside med egne infosider (hvilket jeg synes er kopiert fra andre og eldre nettsteder). Dere burde da kunne reklamere om det som skal skje i FUB's regi hos dere selv?

Tror ikke f.eks Burger King ville likt at McDonald's reklamerte for sine burgere hos dem, og dessuten, det sier jo endel om f.eks McDonals da...Sier bland annet at de er av lavmålt karakter, ikke store respekten å gi slike konsepter som må reklamere og bruke andre kanaler for å få frem sitt budskap, og da når det tydeligvis ikke frem hos dem selv.

Ha dere for gode til slikt mener jeg, det nedverdigjør dere selv som forening, og fremstiller det som amatører.

Du skal ikke gå inn og legge inn surmaget kritikk på dette innlegget også, da...

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1831398

Eller er det bare FUB som "fortjener" slik kritikk?

Synes du skylder FUB en unnskyldning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...