Gå til innhold

Øvre grense for overtid?


ciliemor

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 9 dager på overtid i forhold til termin og skal på sykehuset neste mandag for overtidskontroll. Er det slik at hvis alt ser bra ut med mor og barn så kan de sende meg hjem igjen og la meg gå enda noen dager? Finnes det i så fall en øvre grense for hvor lenge de kan utsette å sette i gang fødselen? De kan vel ikke la meg gå mer enn 3 uker over termindato? Jeg får angst bare jeg tenker tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Marit67

Hei Ciliemor

Jeg lurer på det samme som deg. Jeg er nå 12 dager på overtid, og skal på overtidsvurdering om to dager. Håper jeg slipper å vente lenger, da ungen forventes å bli ihvertfall 4,5 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Det är olika rutiner, på olika sjukhus, när det gäller övertidskontroller. Jag tror att de flesta sjukhus har den polisyn att kvinnan kommer till förlosssningsavdelningen(föden) vid v.42+0. Då gjöres ett ctg , där barnets hjärtaktivitet bedömmes och ett ultraljud där barnet kontroleras och man mäter mängden fostervatten. Livmorhalsen bedömmes också för att se hur mogen den är. Om alla kontroller ser bra ut så kan man vänta att sätta igång förlossningen dock högst 1 vecka(v.43+0). Om förlossningen inte sätts igång vid det första besöket så kommer man tillbaka på en ny undersökning om ca 2 dagar. Så kan man hålla på till v.43. I v. 43+0 är det inte många kvinnor kvar som inte redan har kommit igång med sin förlossning spontant. Jag hoppas att du kommer igång spontant eller att du slipper att gå till v.43. Jag förstår att det kan kännas långt men tyvärr är det inte mycket som du kan gjöra åt detta. Hoppas att ni har försökt det gammla trixet med ett samlg för att sätta igång förlossningen. Det är ofarligt och kan ge resultat! Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...