Gå til innhold

herpes elller hemoride?

Anbefalte innlegg

Jeg ble i fjor smittet av Herpes Simplex Type 2 og fikk mitt første utbrudd både "foran og bak" der nede. Siste to dagene har jeg hatt en liten øm og sår "klump" på analåpningen, og lurer på om dette er herpes eller en hemoride. Vet at det er vanskelig å avgjøre noe sånt uten at en lege får sett på den, men grunnen til at jeg spørr er at jeg har hatt en sånn liten sår klump flere ganger tidligere, også før jeg ble smittet av herpes. Hvordan kan jeg vite forskjellen på et herpesutbrudd og en hemoride i analåpningen? Går det alltid hull på herpesblemmen? Det gjør det nemmlig ikke på denne. Før har det vært ømt i ca en 1 uke. inntil den har synket bort. Kan foressten Herpes Simplex Type 2 påvises i en serumprøve?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11914-herpes-elller-hemoride/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nina Lindstad, spesialist i allmennmedis

Til Elinor. HSV2 skal helst påvises ved blemme-prøve, det gir sikrere resultat. En hemoride er ofte blårød når den er fersk, senere kan den se ut som en hud-tapp. En herpes-blemme skal forsvinne etter noen uker. En kjønnsvorte er hvitlig, og litt ruglete.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11914-herpes-elller-hemoride/#findComment-59729
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...