Gå til innhold

Noen forslag til lesestoff?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Wheel of Time serien av Robert Jordan. Burde holde deg opptatt en god stung :) Kjempegod serie. Litt fantasy-aktig. Kan kanskje likne litt på Ringenes Herre.

Takk for svar, men tviler på at det er noe for meg.

har ikke været fristet til å lese Harry potter heller.

Liker mer "virkelighetshistorier" om man kan kalle det det.

Liker godt slik som Karin Fossum, Anne Karin Elstad, Frid Ingulstad, Laila Brenden.

Gjerne litt snørr, tårer og dramatikk.

Gjest litt annerledes tips

Liker godt slik som Karin Fossum, Anne Karin Elstad, Frid Ingulstad, Laila Brenden.

Har du lest bøkene til Jon Magnus? Der han skriver om kona han mista (kreft). Det er utrolig fine bøker, men kanskje litt i tristeste laget. De er i alle fall virkelige nok! "Veien til Karlsvogna" og "Etter karlsvogna". Rørende bøker.

Hei!

Fant en bok i hylla av Kerstin Ekmann som jeg ikke har lest ennå.

Den heter: Morgen kommer.

Har du lest den? Er den bra eller?

Ut fra det du skriver, tror jeg nok Kerstin Ekman er noe for deg!

Stikkord: historiske romaner, spennede, ikke krim, men mange krimelementer.

Morgen kommer har jeg ikke lest (den står på min "leseplan"...), men den er bind 2 i trilogien (?) Vargskinnet. Bind 1 heter Guds barmhjertighet.

Jeg har bare lest et par bøker av Ekman, blant annet Hendelser ved vann, som fikk Nordisk råds litteraturpris for noen år siden.

Bak stengte dører med Kristina Hansen eller Schindlers barn med Stelle Muller-Madej

Siste dans for Mathilde med Tamara McKinley må du lese.

Annonse

Camilla Collett og Amalie Skram, da.

Og Jane Austins samlede -skikkleig lettlest snørr og tårer romanikk -som Bridget Jones bøkene har stjålet rått fra.

Frid Ingulstad har noen helt fantastiske historiske roman-serier. "Ildkorset" og "Kongsdøtrene" har jeg lest, og anbefaler på det sterkeste!! Hun har også kommet med en ny serie nå. Tror disse kan lånes på biblioteket.

Ja jeg holder på å lese den serien. Den heter Ingebjørg Olavsdatter - Bak klosterets murer. Den handler om tiden rett etter svartedauen. Den er råbra. Gleder meg til 15. september, da kommer neste bok ut.

Holder på med en annen serie også som heter Hanna, som er godseierdatter fra Danmark, og giftet seg og bosatte seg i Hemsedal. Det er på 1800-tallet dette her. Forfatter er Laila Brenden. Anbefales på det sterkeste. Hvis du liker Frid Ingulstad, liker du sikkert denne også.

Camilla Collett og Amalie Skram, da.

Og Jane Austins samlede -skikkleig lettlest snørr og tårer romanikk -som Bridget Jones bøkene har stjålet rått fra.

Vel, Bridget Jones passer kanskje bedre til min datter på 12, men de andre du nevner kan sikkert være bra for det.

Vel, Bridget Jones passer kanskje bedre til min datter på 12, men de andre du nevner kan sikkert være bra for det.

Bridget Jones til en 12-åring? Kan skjønne at noen syne sdet er søppel, men slik søppel ville jeg helst ventet et par år til med å gi dattera mi ;o)

selv har jeg bridget i perioder på do. av en eller annen grunn klarer jeg å le av det gang på gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...