Gå til innhold

Marevan


Kjedsom

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor skulle du ikke kunne det? Marevan er blodfortynnende, men det er ingen fare for at spruten står selv om du tar hull i ørene...

Neida du, men det jeg tenker mest på er fare for infeksjon og sånn. Jeg burde kanskje skrevet at jeg har opperert inn en mekanisk hjerteklaff og at det er farlig for meg f.eks å få tannbehandling hvor jeg vil blø uten at jeg går på penicillin-kur. Men det vil jo være litt ubehagelig om blodet renner og jeg må holde på ørene i en evighet for at det skal stoppe å blø. Ikke bare å holde over sårene når det er øredobber i heller om du skjønner hva jeg mener. Jeg bruker relativt stor dose med Marevan

Tusen takk for svar forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida du, men det jeg tenker mest på er fare for infeksjon og sånn. Jeg burde kanskje skrevet at jeg har opperert inn en mekanisk hjerteklaff og at det er farlig for meg f.eks å få tannbehandling hvor jeg vil blø uten at jeg går på penicillin-kur. Men det vil jo være litt ubehagelig om blodet renner og jeg må holde på ørene i en evighet for at det skal stoppe å blø. Ikke bare å holde over sårene når det er øredobber i heller om du skjønner hva jeg mener. Jeg bruker relativt stor dose med Marevan

Tusen takk for svar forresten :)

Hehe... javel.

Man blør ikke når man tar hull i ørene. Ikke blir det infeksjon heller, bare man passer på å rense godt hver dag den første tida.

Snakk med legen din for sikkerhets skyld da, vel. Kjenner mange gamle folk med hull i ørene, som går på Marevan. De sitter nå der enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida du, men det jeg tenker mest på er fare for infeksjon og sånn. Jeg burde kanskje skrevet at jeg har opperert inn en mekanisk hjerteklaff og at det er farlig for meg f.eks å få tannbehandling hvor jeg vil blø uten at jeg går på penicillin-kur. Men det vil jo være litt ubehagelig om blodet renner og jeg må holde på ørene i en evighet for at det skal stoppe å blø. Ikke bare å holde over sårene når det er øredobber i heller om du skjønner hva jeg mener. Jeg bruker relativt stor dose med Marevan

Tusen takk for svar forresten :)

Hei,

Selvfølgelig er det en fare for å få infeksjon tilstede når en tar hull i ørene, og denne infeksjonen kan evt spre seg til hjerteklaffene - men denne sjansen er svært liten.. Risikoen er større ved tann-inngrep da munnfloraen er rik av grønne streptokker..

For å være på den sikre siden, kan du jo bare en tlf til legen din og høre med vedkommende.. Men jeg ville ikke tro at det utgjør noen stor fare for deg å ta hull i ørene...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... javel.

Man blør ikke når man tar hull i ørene. Ikke blir det infeksjon heller, bare man passer på å rense godt hver dag den første tida.

Snakk med legen din for sikkerhets skyld da, vel. Kjenner mange gamle folk med hull i ørene, som går på Marevan. De sitter nå der enda ;)

Ja, men de har jo mest sannsynlig tatt hull i ørene før de begynte med Marevan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Selvfølgelig er det en fare for å få infeksjon tilstede når en tar hull i ørene, og denne infeksjonen kan evt spre seg til hjerteklaffene - men denne sjansen er svært liten.. Risikoen er større ved tann-inngrep da munnfloraen er rik av grønne streptokker..

For å være på den sikre siden, kan du jo bare en tlf til legen din og høre med vedkommende.. Men jeg ville ikke tro at det utgjør noen stor fare for deg å ta hull i ørene...

Mvh

Tusen takk for svar, men ringer jeg legen så sier han garantert at det er bedre å ikke ta hull i ørene enn å gå på en pencillin-kur "sukk". Men det er nok best å ta en telefon ja......sånn er det å være jålete he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, men ringer jeg legen så sier han garantert at det er bedre å ikke ta hull i ørene enn å gå på en pencillin-kur "sukk". Men det er nok best å ta en telefon ja......sånn er det å være jålete he he.

Nå er ikke jeg lege, bare spl.stud, men jeg ville ikke tro at du må gå på antibiotika før du tar hull i ørene, ettersom faren for infeksjon med spredning er mye mindre i ørene enn i f.eks munnhulen.. Men ta en tlf du, så får du en avklaring og medisinsk veiledning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sem-kam-jafet

Hva du går på, dvs setter fotbladene ned på, kan da ikke ha noen innvirkning på ørehull?

Dessuten så har da de fleste hull i ørene fra fødselen, ellers så hadde de vært døve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...