Gå til innhold

Blir dårlig igjen


Gjest ikke undertegnet nå..

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet nå..

Hjemmesituasjonen er uholdbar. Fikk innvilget attføring men ikke nok til å leve av. Bor hjemme hos foreldrene mine nå og det blir jegikke akkurat bedre av. Skal søke på studielån i tillegg slik at jeg kan spytte litt i, til en egen plass å bo. Ønsker bare å skape meg en selvstendig tilværelse, det er veldig viktig nå. Vil ikke bo på studieplassen, kjenner ingen der. Tryggere her på hjemmeplassen. Holder på å trappe ned på remeron. Forrige helg etter en del hendelser i forhold til famiilien min, satt jeg bare å skalv i flere dager. Nå skjelver jeg ikke hele dagen, men hver morgen og i perioder i løpet av dagen. Pusteproblemene har kommet igjen, muskelspenningene også..og angsten som ikke jeg har hatt siden jeg begynte på remeron. Vil slutte på remeron for jeg hater å være feit (samme hva). Skal evt begynne på en annen medisin ala remeron men som ikke har fedme som bivirkning.

Håper alt ordner seg snart, greier knapt å tenke sammenhengende nå.

Håper for guds skyld at jeg får ta opp studielån..noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kunne du bedt om økonomisk rådgivning på sosialkontoret?

Jeg tror du kan ha mulighet til å få studielån ved siden av, men synes ikke nødvendigvis det er en god ide. Det er dumt å pådra seg gjeld som følge av studier man kanskje ikke klarer å fullføre pga sykdom. Hvis alle andre muligheter er prøvd, så er vel lån løsningen - men jeg hadde først sørget for å få god veiledning.

Har du en behandler du har jevnlig kontakt med nå, slik at du får snakket om det som skjer?

Forøvrig tror jeg det er ganske vanlig med oppblussing av gamle symptomer i nye situasjoner som krever en del av en. Kanskje det ikke bare er familiesituasjonen som gjør deg litt dårligere akkurat nå - kanskje er det også slitsomt å starte opp et nytt skoleår?

Uansett, så håper jeg ting snart faller litt mer på plass for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet nå..

Kunne du bedt om økonomisk rådgivning på sosialkontoret?

Jeg tror du kan ha mulighet til å få studielån ved siden av, men synes ikke nødvendigvis det er en god ide. Det er dumt å pådra seg gjeld som følge av studier man kanskje ikke klarer å fullføre pga sykdom. Hvis alle andre muligheter er prøvd, så er vel lån løsningen - men jeg hadde først sørget for å få god veiledning.

Har du en behandler du har jevnlig kontakt med nå, slik at du får snakket om det som skjer?

Forøvrig tror jeg det er ganske vanlig med oppblussing av gamle symptomer i nye situasjoner som krever en del av en. Kanskje det ikke bare er familiesituasjonen som gjør deg litt dårligere akkurat nå - kanskje er det også slitsomt å starte opp et nytt skoleår?

Uansett, så håper jeg ting snart faller litt mer på plass for deg.

Det ser litt lysere ut i dag. Fikk vite i sted at jeg får studielån og litt stipend. Det som skjer når jeg tar opp studielån er at lånet mitt blir "fryst". Jeg skulle jo egentlig betale studielån i år, men nå slipper jeg pga jeg tar opp studielån. Trenger neppe å bruke det, skal bare ha det på en sperret konto. Nå når jeg har 2000 kr mer å rutte med i måneden ser det lysere ut. Skal begynne å se etter ei lita leilighet snart.

Tror det har vært en kombinasjon denne rekasjonen jeg har hatt. Holder jo på å trappe ned på remeron og det kan kanskje være en årsak. Samtidig føler jeg at jeg har fått tilbake meg selv slik jeg var før jeg begynte på remeron. Vil helst ikke gå på AD. Går på lamictal og risperdal, det får holde.

Fint at du svarte meg igjen, frosken. Setter pris på det. Håper du får en fin kveld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...