Gå til innhold

Forholdet til eks'ens nye partner?


Lillemus

Anbefalte innlegg

Neida, ingen av oss har noen nye partnere enda! :o)

Men er det noen her inne som har et veldig godt forhold til eks'ens nye partner? Når det er barn med i bildet må man jo ha en del kontakt og det blir vel også noe kontakt mellom en selv om eks'ens nye partner. Er det mulig å ha et ta-en-kopp-kaffe-forhold? Stikke-på-byen-avogtil-forhold? Eller er det helt i det blå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her begynte det bra, begges nye partnere gjorde godt inntrykk på store og små.

Etter en stund gikk det mindre bra. Min eks' nye partner har gjort noen blemmer i forhold til barna som jeg har blitt sint for.

Har intet ønske om kaffe med ny partner, men har selvsagt kaffe og middag med eks i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venninner der det omtrent er utenkelig å engang snakke sammen. Og ei venninne som har et meget godt forhold til x-ens nye kjæreste, i hente og bringe situsasjoner så ber de alltid den andre inn på kaffe osv. De har også vært på IKEA sammen og kjøpt seng til barna !!! Den nye kjæresten hadde ikke lappen, og barna trengte ny seng hos far, så min venninnne tilbød seg å kjøre. un skulle også vært entur på IKEA.

De fungerer veldig bra sammen, selv om bruddet til min venninne ikke var av de aller beste (ikke utroskap). Det er vel lettere å forholde seg til nye partnere når det er et "rent og pent" brudd uten utroskap og annet av samme art som har forårsaket det.

Med dette er jo helt og holdet opp til begge parter. Kan jo hende man faktisk ikke liker x-ens nye dame. OG det kan også vise seg at hun er kjempe ålright og at dere "passer godt sammen"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenk at det går an, da!

Jeg har akkurat truffet eksens nye partner, og vi fant skikkelig tonen. Vi ble sittende på kjøkkenet og slarve i timesvis. Hadde vi bodd i samme by, hadde vi nok endt opp på shopping og kafè rett som det var.

Vi var sikkert like overrasket begge to, over hvor godt vi likte hverandre. En skulle jo tro man automatisk hadde en hyperkritisk innstilling til eksens nye... Dama var skikkelig søt og trivelig, vi snakket om alt mellom himmel og jord, og planla å ta oss en tur på byn neste gang vi møttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

Det er fullt mulig å ha et greit forhold til eks'ens nye partner, spesielt der det er barn inni bildet.

Av egen erfaring har jeg faktisk bedre forhold til eks'ens nye partner enn jeg har til eks'en.

Hadde det vært opp til meg hadde jeg KUN hatt kontakt med hennes nye partner og ikke moren til barnet mitt, da hun er heeeelt på viddene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært på talefot med eks'ens nye kone. Har ingen problemer med henne, snarere tvert imot. Synes det er trist at de er skilt nå.

Men stikke på byen ? Det kunne jeg forsåvidt sikkert godt gjort for min egen del. Men hadde det vært meg - at min nåværende og min eks tok en øl sammen, ja da hadde jeg lurt på om det var meg de diskuterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid vært på talefot med eks'ens nye kone. Har ingen problemer med henne, snarere tvert imot. Synes det er trist at de er skilt nå.

Men stikke på byen ? Det kunne jeg forsåvidt sikkert godt gjort for min egen del. Men hadde det vært meg - at min nåværende og min eks tok en øl sammen, ja da hadde jeg lurt på om det var meg de diskuterte.

*Ler* Ja, der sier du noe! Kanskje eks'en vil få helt spader?! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat truffet eksens nye partner, og vi fant skikkelig tonen. Vi ble sittende på kjøkkenet og slarve i timesvis. Hadde vi bodd i samme by, hadde vi nok endt opp på shopping og kafè rett som det var.

Vi var sikkert like overrasket begge to, over hvor godt vi likte hverandre. En skulle jo tro man automatisk hadde en hyperkritisk innstilling til eksens nye... Dama var skikkelig søt og trivelig, vi snakket om alt mellom himmel og jord, og planla å ta oss en tur på byn neste gang vi møttes.

Så herlig! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke foreligger overlapping mellom forholdene, tror jeg det er fullt mulig å få et greit og godt forhold til eksens nye partner.

I mitt tilfelle er det slik at jeg aldri har truffet henne og ikke orker tanken på å se dem sammen. Men jeg har ingenting i mot henne som person.

I praksis er det intet problem. Ingen felles barn og lang geografisk avstand, samt minimal kontakt mellom meg og eksen.

Men eksen og min nåværende er gode venner og kjente hverandre før vi ble skilt.

Voksne mennesker bør oppføre seg som voksne mennesker. Men samtidig må det være lov å føle litt sjalusi hit og dit.

Jeg vet om et tilfelle hvor mannen brøt ut til fordel for ny dame. Og var en gang vitne til at den lile datteren kom gående hånd i hånd med pappas nye kjæreste. Barnet strålte mot både den nye kjæresten og mot moren som sto noen meter unna. Denne smilte tappert tilbake. Men Babette, som sto like ved siden av henne så tårene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tenk at det går an, da!

Hvis det ikke foreligger overlapping mellom forholdene, tror jeg det er fullt mulig å få et greit og godt forhold til eksens nye partner.

I mitt tilfelle er det slik at jeg aldri har truffet henne og ikke orker tanken på å se dem sammen. Men jeg har ingenting i mot henne som person.

I praksis er det intet problem. Ingen felles barn og lang geografisk avstand, samt minimal kontakt mellom meg og eksen.

Men eksen og min nåværende er gode venner og kjente hverandre før vi ble skilt.

Voksne mennesker bør oppføre seg som voksne mennesker. Men samtidig må det være lov å føle litt sjalusi hit og dit.

Jeg vet om et tilfelle hvor mannen brøt ut til fordel for ny dame. Og var en gang vitne til at den lile datteren kom gående hånd i hånd med pappas nye kjæreste. Barnet strålte mot både den nye kjæresten og mot moren som sto noen meter unna. Denne smilte tappert tilbake. Men Babette, som sto like ved siden av henne så tårene hennes.

svelge, svelge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke foreligger overlapping mellom forholdene, tror jeg det er fullt mulig å få et greit og godt forhold til eksens nye partner.

I mitt tilfelle er det slik at jeg aldri har truffet henne og ikke orker tanken på å se dem sammen. Men jeg har ingenting i mot henne som person.

I praksis er det intet problem. Ingen felles barn og lang geografisk avstand, samt minimal kontakt mellom meg og eksen.

Men eksen og min nåværende er gode venner og kjente hverandre før vi ble skilt.

Voksne mennesker bør oppføre seg som voksne mennesker. Men samtidig må det være lov å føle litt sjalusi hit og dit.

Jeg vet om et tilfelle hvor mannen brøt ut til fordel for ny dame. Og var en gang vitne til at den lile datteren kom gående hånd i hånd med pappas nye kjæreste. Barnet strålte mot både den nye kjæresten og mot moren som sto noen meter unna. Denne smilte tappert tilbake. Men Babette, som sto like ved siden av henne så tårene hennes.

*Snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke foreligger overlapping mellom forholdene, tror jeg det er fullt mulig å få et greit og godt forhold til eksens nye partner.

I mitt tilfelle er det slik at jeg aldri har truffet henne og ikke orker tanken på å se dem sammen. Men jeg har ingenting i mot henne som person.

I praksis er det intet problem. Ingen felles barn og lang geografisk avstand, samt minimal kontakt mellom meg og eksen.

Men eksen og min nåværende er gode venner og kjente hverandre før vi ble skilt.

Voksne mennesker bør oppføre seg som voksne mennesker. Men samtidig må det være lov å føle litt sjalusi hit og dit.

Jeg vet om et tilfelle hvor mannen brøt ut til fordel for ny dame. Og var en gang vitne til at den lile datteren kom gående hånd i hånd med pappas nye kjæreste. Barnet strålte mot både den nye kjæresten og mot moren som sto noen meter unna. Denne smilte tappert tilbake. Men Babette, som sto like ved siden av henne så tårene hennes.

*svelger for livet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke sign

Kusina min sin ex og kusina mi har et ok forhold, men de møtes ikke utenom foreldremøter (om han en sjelden gang går..)/henting/levering av barna. Men der er det mannens nye kone som er i veien, og sur om kusina mi til og med ringer for å gi en beskjed. Dumt. Mannen til kusina mi sin ex har ny mann og er gravid, men sier til mora til mannen til kusina mi at hun tror han enda er forelsket i henne... og skaper problemer med å fortelle ditt og datt til familien. Så der går det ikke at mannen til kusina mi snakker så mye med exen.. selv om de jo møtes av og til. Jeg skulle møtes med en jeg var kjæreste med i noen få uker, men så bakket han ut.. vet ikke hvorfor. Mannen min syntes det var ok at vi skulle møtes og gå på café. Så min erfaring er at man ikke har så mye "forhold" til exen, for det skaper bare problemer... Noen er redde for at følelser igjen kan komme osv. Det må vel bli bare "hei" og blabla om man møtes? Men lillemus: hvordan vil du føle det når du ser exen din med en annen dame? Litt sjalu eller er det helt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikke på byen har vi ikke gjort.

Men jeg ber xn og nye dama på kaffe alltid når de henter og leverer barna "mine".

Å feire jul eller andre spesielle dager er heller ikke noe problem for meg, eller dem etter som jeg har skjønt.

Det er min mening at når følelsene er over, forsvinner også det som måtte være av bitterhet og andre ting.

Da er det ikke så vanskelig å omgås på rolig vis.

Det aller beste middelet er å tenke på barna.

Setter men dem først så lar mange ting seg gjøre.

:)

Lykke til Lillemus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en eks som jeg har et godt forhold til , og hans kone..

Ingen felles barn i bildet.'

Men jeg og min mann er gud foreldre til deres sønn, og jeg var hans forlover i bryllupet dems..

Tok litt tid før hun var sikker på at vi var ferdig med hverandre, det kom vel etter at jeg ble gravid med 1 mann, vi treffes ofte alle sammen, da min mann og min eks er som erteris..

De skal nå være faddere for vårt 3 barn...

Så ja det går....

kommer sikkert an på årsak til bruddet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...