Gå til innhold

Hva er reglene for alkoholsalg på valgsagen?


laguna1365380434

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Typen jobber på restaurant og lurer på dette..

Det slo ham at de har bestillinger på et par store selskaper, og at det kanskje kan være restriksjoner på alkoholomsetning? Det ville ville visstnok være litt krise..:-o..

Noen som vet reglene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en tid tilbake så var det en del oppslag i media vedrørende dette, og etter hva jeg husker så var det en feil i år som gjorde at det er mulig stemme dritings ved dette valget.

Så typen din har ikke noe å frykte.

Feilen blir selvsagt rettet opp før neste valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake så var det en del oppslag i media vedrørende dette, og etter hva jeg husker så var det en feil i år som gjorde at det er mulig stemme dritings ved dette valget.

Så typen din har ikke noe å frykte.

Feilen blir selvsagt rettet opp før neste valg.

Jeg tror strategien til Krf er at det er flere som stemmer på Krf hvis velgerene er fulle enn edru!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

For en tid tilbake så var det en del oppslag i media vedrørende dette, og etter hva jeg husker så var det en feil i år som gjorde at det er mulig stemme dritings ved dette valget.

Så typen din har ikke noe å frykte.

Feilen blir selvsagt rettet opp før neste valg.

Flott, han takker&bukker..:o)

Men vi skjønte fortsatt ikke helt..

*treige*

Det går altså fint om restauranten selger bøttevis med vin, øl og brennevin? Det har de nemlig planlagt, og selskapene blir nok litt sure om de ikke får sterkere enn farriss til maten..

Jeg skjønte nemlig ikke helt om du mente at det var lov i forrige gang, men ikke nå på mandag, eller om du mente at det er lov nå på mandag, men ikke neste gang..

*dum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake så var det en del oppslag i media vedrørende dette, og etter hva jeg husker så var det en feil i år som gjorde at det er mulig stemme dritings ved dette valget.

Så typen din har ikke noe å frykte.

Feilen blir selvsagt rettet opp før neste valg.

Jeg mente at politikerne i år, så vidt jeg har forstått, har gjort en feil som gjør at det - mot normalt - er lov til å både servere og selge alkohol på valgdagen.

Altså: I år kan gjestene drikke seg så fulle de vil på valgdagen.

Vanligvis så er alkoholservering forbudt på valgdagen, men ikke i år.

Dette blir rettet på til neste år. Man må jo ikke finne på å kunne kose seg med en øl på en kafe den dagen man skal stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror strategien til Krf er at det er flere som stemmer på Krf hvis velgerene er fulle enn edru!

Med vennlig hilsen

Det høres ut som en fornuftig strategi all den tid det er svært få edru mennesker, samt psykisk stabile mennesker, som stemmer på Bondevik.

KRF trenger å kapre alle de velgerne de kan, selv om det medfører at de er fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Jeg mente at politikerne i år, så vidt jeg har forstått, har gjort en feil som gjør at det - mot normalt - er lov til å både servere og selge alkohol på valgdagen.

Altså: I år kan gjestene drikke seg så fulle de vil på valgdagen.

Vanligvis så er alkoholservering forbudt på valgdagen, men ikke i år.

Dette blir rettet på til neste år. Man må jo ikke finne på å kunne kose seg med en øl på en kafe den dagen man skal stemme.

Takker&bukker!

Godt å høre, for da skjærer ikke opplegget til type seg, han hilser og takker fra sofakroken her..

Og ja, gud forby om noen tok seg en øl før de stemte da gitt;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en fornuftig strategi all den tid det er svært få edru mennesker, samt psykisk stabile mennesker, som stemmer på Bondevik.

KRF trenger å kapre alle de velgerne de kan, selv om det medfører at de er fulle.

Kanskje de beslaglegger anti-psykotiske medisiner også? ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg tror strategien til Krf er at det er flere som stemmer på Krf hvis velgerene er fulle enn edru!

Med vennlig hilsen

*lol*

Fyll hadde ikke unnskyldt en Krf stemme, men det hadde jo vært en forklaring...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker&bukker!

Godt å høre, for da skjærer ikke opplegget til type seg, han hilser og takker fra sofakroken her..

Og ja, gud forby om noen tok seg en øl før de stemte da gitt;o)

Ja, det hadde vært rimelig grusomt.

I tillegg så tror jeg politikerne har glemt at fornuftige nordmenn til en hver tid har øl i kjøleskapet, så det med at ølsalget skal være stengt på valgdagen er vel bare en unnskyldning for å få stengt serveringa og salget, en dag ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Ja, det hadde vært rimelig grusomt.

I tillegg så tror jeg politikerne har glemt at fornuftige nordmenn til en hver tid har øl i kjøleskapet, så det med at ølsalget skal være stengt på valgdagen er vel bare en unnskyldning for å få stengt serveringa og salget, en dag ekstra.

Jepp. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at politikerne i år, så vidt jeg har forstått, har gjort en feil som gjør at det - mot normalt - er lov til å både servere og selge alkohol på valgdagen.

Altså: I år kan gjestene drikke seg så fulle de vil på valgdagen.

Vanligvis så er alkoholservering forbudt på valgdagen, men ikke i år.

Dette blir rettet på til neste år. Man må jo ikke finne på å kunne kose seg med en øl på en kafe den dagen man skal stemme.

Håper det blir en skikkelig issue til neste år. Da skal jeg stemme på dem som er mest for alkoholservering til voksne mennesker uavhengig av hvilken dag det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det blir en skikkelig issue til neste år. Da skal jeg stemme på dem som er mest for alkoholservering til voksne mennesker uavhengig av hvilken dag det er.

Det blir nok ganske sikkert en av hovedsakene før neste stortingsvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...