Gå til innhold

Bompenger. Hvor mange genger skal veien betales?


Gjest Bombadilla

Anbefalte innlegg

Gjest Bombadilla

Staten tar inn 40 mrd i bilrelaterte skatter. 11 mrd blir brukt til bilrelaterte investeringer og vedlikehold, resten blir brukt til andre ting.

Nye tall viser at halvparten av bompengene blir brukt til administrasjon, lønn osv.

Vi får en vei som alt er betalt av bileierne, i tillegg skal vi "finansiere" veien med bompenger. Bileierene betaler over 3 ganger så mye som det koster i investeringer og vedlikehold.

Snakk om melkeku!

Snakk om sløsing med meidler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver: "Nye tall viser at halvparten av bompengene blir brukt til administrasjon, lønn osv."

Det er kjent forlengst at de tallene er tull.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bombadilla

Du skriver: "Nye tall viser at halvparten av bompengene blir brukt til administrasjon, lønn osv."

Det er kjent forlengst at de tallene er tull.

Med vennlig hilsen

Anleggene for bompenger koster opptil 2 mill pr stasjon. Det koster 1 mill i året å ha en person på vakt døgnet rundt.

Antagelig går mer enn halvparten av pengene vekk i investeringer og administrasjon i visse prosjekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bombadilla

Snakk om at folk i stavanger ikke trenger å betale for veier i oslo...

Jeg var en tur i Oslo og betalte ca 100 kr i ulike avgifter for parkering og bompenger, så jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anleggene for bompenger koster opptil 2 mill pr stasjon. Det koster 1 mill i året å ha en person på vakt døgnet rundt.

Antagelig går mer enn halvparten av pengene vekk i investeringer og administrasjon i visse prosjekter.

Tull. Det avhenger selvsagt av trafikken, men etter det jeg husker er 10% et mer realistisk tall.

Det sagt, for meg kan man gjerne få inn pengene via skatt eller avgift, istedet for bommer.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bombadilla

Tull. Det avhenger selvsagt av trafikken, men etter det jeg husker er 10% et mer realistisk tall.

Det sagt, for meg kan man gjerne få inn pengene via skatt eller avgift, istedet for bommer.

Med vennlig hilsen

Den som ga meg tallene pleier ikke tulle og jobber med veier. Vi får se hva hun kan hoste opp. Hun trodde heller ikke det var så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Nye tall viser at halvparten av bompengene blir brukt til administrasjon, lønn osv."

Det er kjent forlengst at de tallene er tull.

Med vennlig hilsen

Noe som i allefall er fakta er at de i Trondheim bruker 17mill på å bygge 6 bomstasjoner som skal ta inn 30mill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...