Gå til innhold

hvilke rettigheter har jeg?om noen alls...

Anbefalte innlegg

dunderklumpen

alenemor på 30 lurer veldig på noen saker.har 2 barn,meniere,ødem på ryggraden o byller(tåler ikke mine egne bakt)dette krever olike former for beh o dette krever tid o penger.jag må dra 3 ggr/uke ca 6mil tur/returfor en beh o 3ggr/uke like langt men i en annen rettning o 2ggr/uke ca 5 mil.i tillegg har mitt ene barn tillbud på en statlig inst hvor jeg må være minst 4 ggr/mnd (ca 7mil).jeg får ingen hjelp till transport eller bilhold.men har klaret meg på ett vis til nå.hade en gammel bil som nå har raset.vad gjør jeg?om jeg ikke tar meg till de olike beh så mister jeg rehab utb men jeg har ikke ekonomiske muligheter.finnes det noen muligheter at søke ett eller annet tilskudd eller lignende?har søkt på sosialkontoret i kommunen men får avslag.vær så snill o svar mig.takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11953-hvilke-rettigheter-har-jegom-noen-alls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Spørsmålet er hvilken begrunnelse trygdekontoret har gitt deg for ikke å dekke reisene. Du skal ha dekket reiseutgifter til behandling hos lege, fysioterapeut, kiropraktor m.v. med fradrag for egenandel som skal føres i kvitteringskortet for egenandeler, slik at du betaler max 1370 for år 2000.

Dersom du går til akupunktur eller annen alternativ behandler får du ikke dekker reise.

Vedr. reise til din sønn institusjon kan det tenkes at du skal ha dekket reisene enten fra trygdeetaten eller fra institusjonen.

Grunnstønad til transport kan være aktuelt hvis du trenger bil der andre kunne brukt buss, og dette skyldes din sykdom.

Jeg vil råde deg til å ta en grundig prat med trygdekontoret der du får en bred gjennomgang av hvilke rettigheter du kan ha - og skriftlig begrunnelse for et eventuelt nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...