Gå til innhold

refusjon av reiseutgifter i forbindelse med terapi


Gjest tod

Anbefalte innlegg

Jeg går nå i behandling to ganger i uka hos psykoseteamet; sykehuset ligger et stykke utafor sentrum så jeg må ta buss. Behandlingen er gratis, men bussbillettene koster til sammen hundre kroner i uka. Over tid blir jo dette en del penger.

Kan en få reiseutgifter refundert på samme måte som utgifter til behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha bekreftelse fra behandlingssted på de gangene du har vært der. Dvs. en liste med alle datoene.

Du vil så refundert reisen etter faste takster.

Kravet er foreldet etter 6 mndr. Har du altså gått der lengre enn 6 mndr. er det kun de siste 6 mndr. som blir dekket.

Du kan evt. klage på dårlig informasjon og se om du kan få det dekket lengre bakover. Hvis du f.eks. hadde kviteringer på egenandeler derfra da du søkte om frikort, kan du jo spørre hvorfor de ikke fortalte deg dette.

Det er som regel mest praktisk å samle opp reiser for et par mndr. av gangen.

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha bekreftelse fra behandlingssted på de gangene du har vært der. Dvs. en liste med alle datoene.

Du vil så refundert reisen etter faste takster.

Kravet er foreldet etter 6 mndr. Har du altså gått der lengre enn 6 mndr. er det kun de siste 6 mndr. som blir dekket.

Du kan evt. klage på dårlig informasjon og se om du kan få det dekket lengre bakover. Hvis du f.eks. hadde kviteringer på egenandeler derfra da du søkte om frikort, kan du jo spørre hvorfor de ikke fortalte deg dette.

Det er som regel mest praktisk å samle opp reiser for et par mndr. av gangen.

Lykke til!

mvh

Takk for svar. Jeg har forresten ikke frikort, behandlingen har vært gratis fra begynnelsen av. Men jeg har allerede reist for godt over frikortbeløpet, regner med at dette vil trekkes fra ved refusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg har forresten ikke frikort, behandlingen har vært gratis fra begynnelsen av. Men jeg har allerede reist for godt over frikortbeløpet, regner med at dette vil trekkes fra ved refusjon?

Reiseutgifter kan føres på egenandelskortet, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...