Gå til innhold

Fu:Hva skal DU stemme?


Gjest Noreg_Noreg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • SierDuDet

    10

  • Sør

    9

  • Tornerose

    3

  • laguna1365380434

    3

Tenkte jeg skulle gi faen i år. Det er ingen av disse buskmenneskene som fortjener min stemme. De holder uansett ikke det de lover i valgkampen.

Nei, da er det bedre å sørge for at hjemmesittergruppen blir så stor at politikerne snart ser velgernes misnøye mot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle gi faen i år. Det er ingen av disse buskmenneskene som fortjener min stemme. De holder uansett ikke det de lover i valgkampen.

Nei, da er det bedre å sørge for at hjemmesittergruppen blir så stor at politikerne snart ser velgernes misnøye mot dem.

Hei,

Det er "logikken" til Blitz...

:)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Jeg stemte, under stor tvil, SV..Men kun taktisk, de har gode enkeltsaker..Sånn rent ideologisk er jeg mer på linje med Venstre, men de har jo som kjent ingen ryggrad og kan finne på å samarbeide med hvem som helst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er "logikken" til Blitz...

:)

Med vennlig hilsen

Vel, ser ut som om jeg går for den logikken i år jeg også.

Ingen grunn til å stemme på noen av disse rotehuene som man uansett ikke vet hvor man har, og som rimelig sikkert ikke holder et lovet ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ser ut som om jeg går for den logikken i år jeg også.

Ingen grunn til å stemme på noen av disse rotehuene som man uansett ikke vet hvor man har, og som rimelig sikkert ikke holder et lovet ord.

Du får jo ikke problematikken du nevner til å forsvinne ved å la være å stemme. Tvertimot - jo færre som er interessert, jo lettere blir det for de "spesielt interesserte" gærningene å få en plass i bystyret.

Det fungerer jo ikke slik at hvis bare 5% stemmer, så blir politikerene plutselig så mye bedre. Hvis interessen for politikk er så lav, så er det bare Valgerd som gidder! ;)

Ut og stem!

(Så lenge du ikke stemmer Frp! ;) )

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo ikke problematikken du nevner til å forsvinne ved å la være å stemme. Tvertimot - jo færre som er interessert, jo lettere blir det for de "spesielt interesserte" gærningene å få en plass i bystyret.

Det fungerer jo ikke slik at hvis bare 5% stemmer, så blir politikerene plutselig så mye bedre. Hvis interessen for politikk er så lav, så er det bare Valgerd som gidder! ;)

Ut og stem!

(Så lenge du ikke stemmer Frp! ;) )

Med vennlig hilsen

Jeg har stemt Høyre og FRP tidligere. Har ikke lyst til å stemme noen av dem i år. Falt litt for heksekunstene til Kristin Halvorsen i et par saker, men når alt kommer til alt er dama bare en veltalende og karismatisk dobbeltgjenger av Hagen (selvsagt med en annen politikk, men med samme stil - derav er hun også så populær). Høyre sier også noe fornuftig, mens FRP har en innvandringspolitikk jeg støtter. De sier også mye annet fornuftig, men har for mange lokale idioter og innavlsfolk i partiet sitt. Det holder ikke med to dyktige politikere, Siv Jensen og CIH, og de snur mye med vinden. Men det gjør jo for øvrig alle.

Sentrumspartiene selger seg oftere enn en gjennomsnittelig gateprostituert, og burde ikke engang vært mulig å stemme på.

Siden jeg også har mistet fullstendig interessen for å følge valgkampdebatter med disse apekattene, lese deres kronikker i avisene, samt bla igjennom deres partiprogram og i det hele tatt sette meg inn i lokalpolitikken i min kommune, så ser jeg det som en god ide og bli hjemme i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stemt Høyre og FRP tidligere. Har ikke lyst til å stemme noen av dem i år. Falt litt for heksekunstene til Kristin Halvorsen i et par saker, men når alt kommer til alt er dama bare en veltalende og karismatisk dobbeltgjenger av Hagen (selvsagt med en annen politikk, men med samme stil - derav er hun også så populær). Høyre sier også noe fornuftig, mens FRP har en innvandringspolitikk jeg støtter. De sier også mye annet fornuftig, men har for mange lokale idioter og innavlsfolk i partiet sitt. Det holder ikke med to dyktige politikere, Siv Jensen og CIH, og de snur mye med vinden. Men det gjør jo for øvrig alle.

Sentrumspartiene selger seg oftere enn en gjennomsnittelig gateprostituert, og burde ikke engang vært mulig å stemme på.

Siden jeg også har mistet fullstendig interessen for å følge valgkampdebatter med disse apekattene, lese deres kronikker i avisene, samt bla igjennom deres partiprogram og i det hele tatt sette meg inn i lokalpolitikken i min kommune, så ser jeg det som en god ide og bli hjemme i år.

AKP(m-l) er nok partiet for deg! ;)

Hvis ikke dem, så Krf!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle gi faen i år. Det er ingen av disse buskmenneskene som fortjener min stemme. De holder uansett ikke det de lover i valgkampen.

Nei, da er det bedre å sørge for at hjemmesittergruppen blir så stor at politikerne snart ser velgernes misnøye mot dem.

Hvis du mener dette bør du i det minste stemme blankt, da har du i allefall gitt et signal. Hvis du ikke stemmer kan du heller ikke klage om du er misfornøyd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det spørs :)

Litt mer seriøst:

Jeg mener du blander karisma og populisme. Populister skifter ståsted alt etter hva de mener er godt for populariteten. Du kan være uenig med Kristin Halvorsen, men ingens skal anklage henne for å skifte ståsted for å bli populær! :)

Hvis du ser på hva CIH gjør, derimot, når han plutselig vil subsidiere Finnmark, vil bruke av oljefondet (var mot det før) og forsøker å gjøre partiet "stuerent", så er det helt klart populisme.

====

Av politiske partier: Jeg er uenig med f. eks. Høyres økonomiske politikk, men jeg respekterer dem som et seriøst politisk parti, og som (vanligvis) behandler folk som individer. Det er faktisk uvanlig for den type partier, og de skal ha skryt for det.

Derimot bør de eldre bli beskyttet mot deres "bestemor ut på anbud" mentalitet, og kne-refleksen om at "alt blir bedre med konkurranse". Jeg har bodd i mange land hvor de har gjort dette, og kan garantere deg for at det IKKE funker slik de (og Frp) påstår. I praksis blir det velferd for de rike, finansiert av skattebetalerene.

Jeg håper ikke du finner på å stemme Frp - de ødelegger for alt for mange individer. De rammer alt for mange uskyldige mennesker.

Men uansett, SDD, så håper jeg du stemmer på noen. Det synes jeg er vår plikt - fordi styre og stell i vårt land (eller din kommune) er for viktig til å overlate til "noen andre"!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener dette bør du i det minste stemme blankt, da har du i allefall gitt et signal. Hvis du ikke stemmer kan du heller ikke klage om du er misfornøyd....

Det der med ikke å kunne klage om man ikke stemmer er en myte uten noe sannhet.

Det er klart jeg kan klage selv om jeg ikke stemmer.

Jeg har for øvrig aldri forstått forskjellen på å stemme blankt og å drite i å stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...