Gå til innhold

Da Saddam regjerte.....


Gjest kurder

Anbefalte innlegg

...i Irak, så kunne ikke folk leve der...Derfor så flyktet de fra tyranneriet der og til land hvor de kunne leve uten å bli forfulgt.

Derfor var det ekstra moro for de irakerne og kurderne som kunne møtes i Oslo i kveld....

Heia Norge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia Norge?

Burde det ikke heller være "heia Irakere og Kurdere som har flyktet fra volden der de bodde....for å eksportere den til Norge...."

Nei, jeg vil si heia Norge, som kjører den asylpolitikken som vi gjør. Hvorfor skal vi ta imot folk som ikke kan leve i fred i sitt eget hjemland ? Tror vi at de vil klare å leve i fred her kansje ?

Det finnes ikke noe annet navn på sånne som meg, enn rasist.

Og det blir jeg kalt fordi jeg ikke vil ta imot i hopetall av denne voldsgjengen. Spiller ingen rolle hvor de kommer fra eller hvilken hudfarge de har ; jeg VIL ikke ta imot de med åpne armer.

De kan lære seg å leve i fred før de kommer hit !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil si heia Norge, som kjører den asylpolitikken som vi gjør. Hvorfor skal vi ta imot folk som ikke kan leve i fred i sitt eget hjemland ? Tror vi at de vil klare å leve i fred her kansje ?

Det finnes ikke noe annet navn på sånne som meg, enn rasist.

Og det blir jeg kalt fordi jeg ikke vil ta imot i hopetall av denne voldsgjengen. Spiller ingen rolle hvor de kommer fra eller hvilken hudfarge de har ; jeg VIL ikke ta imot de med åpne armer.

De kan lære seg å leve i fred før de kommer hit !

Schancke - som brukte vold fordi noen beskrev ham som "feig" - er formodentlig "kurder" han også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schancke - som brukte vold fordi noen beskrev ham som "feig" - er formodentlig "kurder" han også?

Tja, feige var vel de som slo i hel en frelsesarmesoldat i Haugesund også. For de heller kunne ikke leve i et land hvor de ble forfulgt.

Nei Sør, du må respektere at folk har en annen oppfatning av enkelte ting enn du har.

Jeg vil ikke ha vold, enten de er svarte eller hvite.

Det er mange, mange år siden jeg jobbet her hjemme i Norge, og for det meste jobber jeg i disse landene hvor det er umulig å leve for de som søker om asyl her i landet. Så jeg snakker av litt erfaring her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, feige var vel de som slo i hel en frelsesarmesoldat i Haugesund også. For de heller kunne ikke leve i et land hvor de ble forfulgt.

Nei Sør, du må respektere at folk har en annen oppfatning av enkelte ting enn du har.

Jeg vil ikke ha vold, enten de er svarte eller hvite.

Det er mange, mange år siden jeg jobbet her hjemme i Norge, og for det meste jobber jeg i disse landene hvor det er umulig å leve for de som søker om asyl her i landet. Så jeg snakker av litt erfaring her.

..eh.. er det noen som vil ha vold her da?

Hva er relevansen av dette for andre enn akkurat de individene som sloss? Det angår da vitterlig ikke noen andre individer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

..eh.. er det noen som vil ha vold her da?

Hva er relevansen av dette for andre enn akkurat de individene som sloss? Det angår da vitterlig ikke noen andre individer...

Si det til dem som måtte ta seg av de skadede etter at feigingene hadde stukket.

Si det til de som jobber på legevakten.

Si det til de som løp livredde fra torggata i går.

Si det til alle de som nå frykter å gå ut i byen selv midt på dagen på en lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det til dem som måtte ta seg av de skadede etter at feigingene hadde stukket.

Si det til de som jobber på legevakten.

Si det til de som løp livredde fra torggata i går.

Si det til alle de som nå frykter å gå ut i byen selv midt på dagen på en lørdag.

Er noen av dem skyldige i volden?

For å ta det enda en gang: de eneste som er ansvarlige for volden er de som utfører den, og ikke tilfeldige andre mennesker som tilfeldigvis har samme hudfarge/fødested.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eh.. er det noen som vil ha vold her da?

Hva er relevansen av dette for andre enn akkurat de individene som sloss? Det angår da vitterlig ikke noen andre individer...

Det har du helt rett i.

Men om det er noen som vil ha mere vold i vårt land, tja, jeg vet ikke jeg....

Den minker da ikke akkurat heller .....

I de landene hvor jeg jobber, så er det mere vold enn her. Men hvorfor skal de folkene klare å leve i fred her, hvis de ikke gjør forsøk på å klare det i sine egne hjemland da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i.

Men om det er noen som vil ha mere vold i vårt land, tja, jeg vet ikke jeg....

Den minker da ikke akkurat heller .....

I de landene hvor jeg jobber, så er det mere vold enn her. Men hvorfor skal de folkene klare å leve i fred her, hvis de ikke gjør forsøk på å klare det i sine egne hjemland da ?

Hei,

"de folkene" er like mye individer som du og jeg er. Det blir like meningsløst å sammenligne dem som å sammenligne oss.

Det har kommet folk til Norge fra begge sider i en krig. Begge har opplevd grusomheter vi knapt kan tenke oss. Kanskje de har rømt fra motsatt sider i krigen.

Og før du snakker om "forsøk på å leve i fred" - Carl I Hagen stod i det norske Stortinget én måned etter at Saddams gassing av kurderene ble kjent, og foreslo at vi skulle selge Saddam enda flere våpen!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strandhai

Det har du helt rett i.

Men om det er noen som vil ha mere vold i vårt land, tja, jeg vet ikke jeg....

Den minker da ikke akkurat heller .....

I de landene hvor jeg jobber, så er det mere vold enn her. Men hvorfor skal de folkene klare å leve i fred her, hvis de ikke gjør forsøk på å klare det i sine egne hjemland da ?

Du skjærer alle under en kam, jo, kurder. Hva er vitsen med det. Jeg syns det blir latterlig enkelt å si at vi skal nekte alle manneskene som kommer fra krigsherjede områder, asyl i Norge, bare fordi de kommer fra et sted hvor det er krig og andre konflikter....

Og en annen ting.....HEIA CARL I. HAGEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vil si heia Norge, som kjører den asylpolitikken som vi gjør. Hvorfor skal vi ta imot folk som ikke kan leve i fred i sitt eget hjemland ? Tror vi at de vil klare å leve i fred her kansje ?

Det finnes ikke noe annet navn på sånne som meg, enn rasist.

Og det blir jeg kalt fordi jeg ikke vil ta imot i hopetall av denne voldsgjengen. Spiller ingen rolle hvor de kommer fra eller hvilken hudfarge de har ; jeg VIL ikke ta imot de med åpne armer.

De kan lære seg å leve i fred før de kommer hit !

Forstår godt hva du mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen av dem skyldige i volden?

For å ta det enda en gang: de eneste som er ansvarlige for volden er de som utfører den, og ikke tilfeldige andre mennesker som tilfeldigvis har samme hudfarge/fødested.

Med vennlig hilsen

Det finnes også andre som er ansvarlig for volden - og det er de som tar i mot mennesker med voldstraumer og/eller kulturelle tilbøyligheter til å akseptere vold og menneskeverde som vi ikke aksepterer her - uten å stille krav til dem, og uten å kunne tilby dem det de måtte trenge av oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...