Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har sida eg var lita hatt nikkelallergi i moderat form, berre ved direkte kontakt med metall. Har nå siste vekene fått eksem rundt augene, som blir behandla med hydrokortison og mildison. Siste 15 åra har eg hatt fleire hol i øyrene, og siste 4 åra piercing i nasen. Har brukt berre sølv, og har ikkje hatt og har ingen lokale reaksjonar i øyre/nase slik eg har opplevd ved å tidlegare ha brukt uekte øyredobbar. Kan eksemen rundt augene skuldast alle desse "hola"? Dei har på ein måte blitt ein del av min personlegdom , så eg vil så gjerne sleppe å kvitte meg med desse "dobbane". Er eg sikrare dersom eg nyttar gull eller titan i nasen, eller må eg berre kvitte meg med "uvesenet"?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11959-nikkelallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære ziz

Jeg tror ikke eksemet du har fått rundt øynene skyldes piercing og "dobbene" du bruker, men helt sikkert er det ikke. Huden rundt øynene er tynn og ømfindtlig og har lett for å bli eksematøs, f.eks ved tørr inneluft. Du har tydeligvis en hud som er ømfindlig og lett reagerer og da kan det være mange flere ytre påvirkninger enn nikkelallergien som forverrer eksemplagene. Vær nøye med å bruke fuktighetskrem og smør deg forsiktig rundt øynene uten å få krem inn i øyet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11959-nikkelallergi/#findComment-60141
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...