Gå til innhold

Hvorfor er enkelte mannfolk så innmari upraktiske?


Gjest mannfolk altså!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du får sikre deg med tau, slik som jeg skal når jeg må renske takrenna.

Her har alle naboene spleiset på fallsikring, den kosta kr 1500 og heiser deg sakte ned til bakken med en sentrifugalbrems i snelle på ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk altså!!

Noen har ikke praktisk sans og aner ikke hvordan saker gjøres.

Hvis han har kunnskaper om dette som må fikses og du ikke har, så bør du mase på ham.

Noen har ikke praktisk sans og aner ikke hvordan saker gjøres.

Hvis han har kunnskaper om dette som må fikses og du ikke har, så bør du mase på ham.

Det er ikke slik at jeg ikke har kunnskap eller ikke er i stand til å skaffe meg kunnskap om hvordan praktiske ting skal gjøres, det er bare slik at jeg ønsker at han skal ta sin del uten at jeg på 'pålegge' han det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gift i over tyve år, og det har vært største overgangen for meg å venne meg til å bo uten en nevenyttig mann som tok seg av alt vedlikehold. Til gjengjeld så forsto han seg ikke på husarbeid, matlaging, leggetider for barn osv. osv. Der maste jeg vettet av meg. Vi holdt på å slite hverandre ut de siste årene av ekteskapet, men er på godfot med hverandre nå og han kommer etterpå til middag og for å hjelpe meg med diverse småting i leiligheten som f.eks. å reparere vaskemaskinen og feste opp persienner.

Jeg har hatt kortere forhold, og er nå bevist på hva jeg savnet i ekteskapet. Jeg har fått forståelse for hvor god og hjelpsom venn han kan være på avstand, noe som jeg ikke forsto i skilsmisseprosessen da venninnen mine syntes han var bare fantastisk. Folk er forskjellige, hva aksepterer du og hva aksepterer du ikke. Bli bevist på det, og slit deg ikke ut på irritasjoner som jeg gjorde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du til han hva som skal gjøres, i stedet for å gjøre dem selv? Om du ikke greier å gjøre tingene selv er jo du like lite praktisk anlagt som han, og har ingen som helst rett til klage!

Jeg mener at når to mennesker eier et hus sammen så bør vedlikehold og reparasjoner gjøres av begge, ikke bare meg. Jeg har ikke skrevet ett eneste ord om at jeg er upraktisk, men dersom du lurer så er jeg dèt. Da vi kjøpte huset var det ingen som fortalte meg at alt vedlikehold ville falle på meg. Jeg trodde ærlig talt vi kom til å ta et tak begge to uten at jeg må mase om dette.

Kanskje dere burde pratet litt sammen før dere kjøpte et hus sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mannfolk altså!!

Jeg var gift i over tyve år, og det har vært største overgangen for meg å venne meg til å bo uten en nevenyttig mann som tok seg av alt vedlikehold. Til gjengjeld så forsto han seg ikke på husarbeid, matlaging, leggetider for barn osv. osv. Der maste jeg vettet av meg. Vi holdt på å slite hverandre ut de siste årene av ekteskapet, men er på godfot med hverandre nå og han kommer etterpå til middag og for å hjelpe meg med diverse småting i leiligheten som f.eks. å reparere vaskemaskinen og feste opp persienner.

Jeg har hatt kortere forhold, og er nå bevist på hva jeg savnet i ekteskapet. Jeg har fått forståelse for hvor god og hjelpsom venn han kan være på avstand, noe som jeg ikke forsto i skilsmisseprosessen da venninnen mine syntes han var bare fantastisk. Folk er forskjellige, hva aksepterer du og hva aksepterer du ikke. Bli bevist på det, og slit deg ikke ut på irritasjoner som jeg gjorde.

Takk for et hyggelig svar. Det er vel akkurat det jeg ønsker å lære, å ikke henge meg opp i noe som egentlig er bagateller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mannfolk altså!!

Kanskje dere burde pratet litt sammen før dere kjøpte et hus sammen?

Jeg kom rett og slett ikke på tanken om å spørre om han var interessert i å holde huset vedlike. Hadde du kommet til å spørre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom rett og slett ikke på tanken om å spørre om han var interessert i å holde huset vedlike. Hadde du kommet til å spørre om det?

Jeg var fullt klar over at jeg hadde en _svært_ praktisk anlagt mann lenge før vi kom så langt at vi kjøpte hus sammen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gift i over tyve år, og det har vært største overgangen for meg å venne meg til å bo uten en nevenyttig mann som tok seg av alt vedlikehold. Til gjengjeld så forsto han seg ikke på husarbeid, matlaging, leggetider for barn osv. osv. Der maste jeg vettet av meg. Vi holdt på å slite hverandre ut de siste årene av ekteskapet, men er på godfot med hverandre nå og han kommer etterpå til middag og for å hjelpe meg med diverse småting i leiligheten som f.eks. å reparere vaskemaskinen og feste opp persienner.

Jeg har hatt kortere forhold, og er nå bevist på hva jeg savnet i ekteskapet. Jeg har fått forståelse for hvor god og hjelpsom venn han kan være på avstand, noe som jeg ikke forsto i skilsmisseprosessen da venninnen mine syntes han var bare fantastisk. Folk er forskjellige, hva aksepterer du og hva aksepterer du ikke. Bli bevist på det, og slit deg ikke ut på irritasjoner som jeg gjorde.

Du klager på upraktiske mannfolk, og så er du ikke i stand til å henge opp en persienne selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var gift i over tyve år, og det har vært største overgangen for meg å venne meg til å bo uten en nevenyttig mann som tok seg av alt vedlikehold. Til gjengjeld så forsto han seg ikke på husarbeid, matlaging, leggetider for barn osv. osv. Der maste jeg vettet av meg. Vi holdt på å slite hverandre ut de siste årene av ekteskapet, men er på godfot med hverandre nå og han kommer etterpå til middag og for å hjelpe meg med diverse småting i leiligheten som f.eks. å reparere vaskemaskinen og feste opp persienner.

Jeg har hatt kortere forhold, og er nå bevist på hva jeg savnet i ekteskapet. Jeg har fått forståelse for hvor god og hjelpsom venn han kan være på avstand, noe som jeg ikke forsto i skilsmisseprosessen da venninnen mine syntes han var bare fantastisk. Folk er forskjellige, hva aksepterer du og hva aksepterer du ikke. Bli bevist på det, og slit deg ikke ut på irritasjoner som jeg gjorde.

Uffsann, er leste jeg svaret ditt som hovedinnlegg...

Sorry :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klager på upraktiske mannfolk, og så er du ikke i stand til å henge opp en persienne selv?

Jeg kunne sikkert ha klaget på upraktiske mannfolk en eller annen gang, men grunnen til at jeg ikke festet opp persiennene er fysiske. Jeg har problemer med skuldrene og greier ikke å løfte noen ting eller løfte armene høyt opp. Det har ikke noe med kjønn eller kjønnsroller å gjøre. Jeg er bare så heldig at min eksmann er snill nok til å gjøre sånne "småtterier" for meg. For øvrig så er dette med vedlikehold det jeg savner aller mest fra ekteskapet, og det forteller hvordan forholdet var imellom oss ikke noe om oss som enkelt personer. Jeg ville først og fremst frem med hvor viktig det er å være klar over og bevist på hva man trenger eller mangler for å ikke irritere seg grønn over bagateller (fort gjort ikke sant).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert ha klaget på upraktiske mannfolk en eller annen gang, men grunnen til at jeg ikke festet opp persiennene er fysiske. Jeg har problemer med skuldrene og greier ikke å løfte noen ting eller løfte armene høyt opp. Det har ikke noe med kjønn eller kjønnsroller å gjøre. Jeg er bare så heldig at min eksmann er snill nok til å gjøre sånne "småtterier" for meg. For øvrig så er dette med vedlikehold det jeg savner aller mest fra ekteskapet, og det forteller hvordan forholdet var imellom oss ikke noe om oss som enkelt personer. Jeg ville først og fremst frem med hvor viktig det er å være klar over og bevist på hva man trenger eller mangler for å ikke irritere seg grønn over bagateller (fort gjort ikke sant).

Som jeg skrev i ett annet innlegg til deg, jeg blandet ditt innlegg og hovedinnlegget. Sorry :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...