Gå til innhold

Soverommet vårt er alltid kaotisk...


Gjest hvaerdetmedoss

Anbefalte innlegg

Gjest hvaerdetmedoss

... vet ikke hva det kommer av, men soverommet vårt likner mer en bod en et hyggelig soverom.

Er det bare oss som ikke klarer å holde orden på akkurat dette rommet. Andre rom (bortsett fra kjelleren) er alltid ryddige og rene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

laguna1365380434

soverommet er stort sett alltid ryddig, men stua derimot..Myyye vanskeligere å holde orden på..

Den blir alltid flytende over med notatbøker, cdplater uten cover, tegneserier..You name it..

kjøkkenet er forøvrig lettest å holde ryddig, alt skal på plasser jeg har bestemt hvor skal være..Enkelt og greit..

Gangen&badet er sånn midt på treet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest papirtiger

Sånn er det hos oss også. Jeg er rimelig sikker på at det skyldes, enkelt og greit, at det bare er jeg og samboeren som ser det rommet :)

Rot er ok, så lenge det er privat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele huset vårt er kaotisk. Jeg er en uforbederlig rotekopp, og mannen min er egentlig ryddig og strukturert...

Tar noen skippertak innimellom - og det varer vel i et par dager. Så kommer rotet snikende, med noen bunker tøy her og der som ikke legges på plass med det samme, aviser som flyter og oppvaskmaskinen som ikke er tømt slik at benken flyter over av skitten oppvask.

Hva skal vi gjøre???????

Har ikke lyst til å ha det slik!!

Soverommet er forresten et av de ryddigste rommene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hele huset vårt er kaotisk. Jeg er en uforbederlig rotekopp, og mannen min er egentlig ryddig og strukturert...

Tar noen skippertak innimellom - og det varer vel i et par dager. Så kommer rotet snikende, med noen bunker tøy her og der som ikke legges på plass med det samme, aviser som flyter og oppvaskmaskinen som ikke er tømt slik at benken flyter over av skitten oppvask.

Hva skal vi gjøre???????

Har ikke lyst til å ha det slik!!

Soverommet er forresten et av de ryddigste rommene :-)

Her er en tråd om rydding ;-)

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/gotomsg.wa?msgid=1750967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. Jeg kjøpte ei bok til mamma om rydding (Ditt ryddige jeg), men det er jeg som har boka nå. Egentlig er det litt lurt å lage systemer og soner slik at en lettere ser hva som ikke hører hjemme i hver sone + rutiner for de dagligdagse tingene.

I går fikk jeg litt ånden over meg, og fikk gjort et lite tak. Problemet var bare at ånden kom i 23 tida, og da var det jo egentlig leggetid. Hadde jeg hatt fri, kunne jeg jo ha gjort litt i dag...

Tror vi må innføre noen fast rutiner, med støvsuging og golvvask i alle fall - for det blir for sjelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. Jeg kjøpte ei bok til mamma om rydding (Ditt ryddige jeg), men det er jeg som har boka nå. Egentlig er det litt lurt å lage systemer og soner slik at en lettere ser hva som ikke hører hjemme i hver sone + rutiner for de dagligdagse tingene.

I går fikk jeg litt ånden over meg, og fikk gjort et lite tak. Problemet var bare at ånden kom i 23 tida, og da var det jo egentlig leggetid. Hadde jeg hatt fri, kunne jeg jo ha gjort litt i dag...

Tror vi må innføre noen fast rutiner, med støvsuging og golvvask i alle fall - for det blir for sjelden!

Se her:

http://www.flylady.net

Dette fungerer. Bare prøv å se forbi det amerikanske i det. Og ikke meld deg inn - man får visstnok rundt 25 mailer om dagen, og dermed nok en ting å rydde opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker. Jeg kjøpte ei bok til mamma om rydding (Ditt ryddige jeg), men det er jeg som har boka nå. Egentlig er det litt lurt å lage systemer og soner slik at en lettere ser hva som ikke hører hjemme i hver sone + rutiner for de dagligdagse tingene.

I går fikk jeg litt ånden over meg, og fikk gjort et lite tak. Problemet var bare at ånden kom i 23 tida, og da var det jo egentlig leggetid. Hadde jeg hatt fri, kunne jeg jo ha gjort litt i dag...

Tror vi må innføre noen fast rutiner, med støvsuging og golvvask i alle fall - for det blir for sjelden!

Du kjøpte en bok til moren din om rydding, og så mente hun at du også burde lese den? Hva forteller sånt om arv og familieliv, tro :-))

Jeg skrev noe om våre "rotesoner" i den gamle tråden, det var sånn jeg fant tilbake til den. Men det krever at de ikke får lov til å ese ut over grensene.

Jeg synes det største problemet med å lage faste rutiner, er at de alltid ender opp som nye ting _jeg_ må gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøpte en bok til moren din om rydding, og så mente hun at du også burde lese den? Hva forteller sånt om arv og familieliv, tro :-))

Jeg skrev noe om våre "rotesoner" i den gamle tråden, det var sånn jeg fant tilbake til den. Men det krever at de ikke får lov til å ese ut over grensene.

Jeg synes det største problemet med å lage faste rutiner, er at de alltid ender opp som nye ting _jeg_ må gjøre...

Ja, mamma er den største rotekoppen jeg vet om. Hun er helt håpløs, og bruker all energi på å lete etter ting, eller rydde. Men hun har ikke system i det, så det blir rydding uten mål og mening, og det blir bare rot!

Det var faktisk så ille at i tenåringstiden var det flaut å ta med venner hjem. Slik vil ikke jeg at mine barn skal ha det, og derfor vli jeg forbedre meg - men det er vanskelig!

Pappa var strukturert og ryddig da vi var små, men nå er han omtrent som mamma (de bor ikke sammen). Min søster er super-ryddig og strukturert, og jeg er en rotekopp (men med ønske og vilje til å bli ryddig).

Har ei venninne som alltid har det ryddig og fint, selv om hun har fire barn. Likner litt på vin, tror jeg. Slik blir jeg nok aldri, men jeg skulle gjerne hatt litt av hennes ordenssans. Hun og mannen har imidlertid problemer med det - det skaper faktisk mye irritasjon og frustrasjon det og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe godt råd om hvor dere skal gjøre av rotet, men jeg tenkte bare å nevne at det å ha et innbydende soverom kan bety veldig mye for samlivet og muligheten til å skape stemning for sengeaktivitet. Det er bedre å ha rotet i stua enn i soverommet, så finner dere ingen annen løsning; flytt hele rotehaugen over til et annet rom og gjør soverommet koselig og innbydende.

Vi kjøpte skyvedørsgarderobe til en hel vegg og da er det jo ikke vanskelig å plassere klærne i alle fall.... men papirer etc. vet jeg ikke hva dere skal gjøre med.

Rydd soverommet og fyll det med noe annet enn rot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke sign

Vi har det også rotete.. mangler skap eller kommode til ting, så det flyter... Foreldrene mine har også mye klær på soverommet. Der finner man så vidt sengen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det her også... hvis det er noen trøst...

Ikke noen kos med sengekos i et lager...

...så noen har fortalt meg at det trengs organisering og logiske løsninger...

...men vårt rom står for tur for oppussing, så jeg gidder ikke enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg for tiden alene på soverommet, men det har ikke vært så ille en periode. I helga skulle vi imidlertid ha familiselskap for poden som straks fyller 5 år og måtte rydde stua i hui og hast så nå er soverommet fyllt av et klesstativ med klær på mellom senga og klesskapet og den delen av senga som jeg ikke ligger på er full av sengetøy og klær, bøker og poser! Veeeeldig koselig...

Men når jeg flytter - da skal jeg ha det ryddig da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...