nicca1365380575 Skrevet 14. september 2003 Skrevet 14. september 2003 Har fått et utslett på overkroppen, som jeg etter å ha lest litt, har kommet frem til at det må vere Pityriasis Rosea.Kan altså regne med å ha dette "virusutbruddet" i opptil åtte uker! Saken er at jeg og min mann prøver å bli gravide i disse dager.. Vi lurer på om dette viruset kan ha negativ innvirkning på befruktningen, forårsake skade ? 0 Siter
Snorpalotta Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Jeg hadde Pityriasis Rosea når jeg ble gravid. Tror ikke denne hudsykdommen har noe med befruktningsevnen å gjøre. Jeg slapp etter 3-4 uker med minimale utslett, så kanskje en evnt. graviditet stopper pityriasis'en...? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. september 2003 Skrevet 16. september 2003 Jeg fikk en pityriasis sykdom mens jeg var gravid i ca 4. måned.. Forkortelsen var PLEVA, husker ikke hele navnet. Utslett som begynte på armene og bredde seg til nesten hele kroppen, unntatt ansiktet. På meg varte den faktisk i to år, helt til jeg tok en tetrasyklin-kur (kunne ikke ta den mens jeg ammet). Vet ikke noe om befruktningsevne i forhold til dette. 0 Siter
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 17. september 2003 Skrevet 17. september 2003 Tror dere kan være helt trygge. Har aldri lest noe om at denne uskyldige virus-infeksjonen kan gi noen fosterskade. Virus-infeksjonen er forøvrig over lenge før utslettet forsvinner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.