Gå til innhold

Pityriasis Rosea og graviditet?

Anbefalte innlegg

nicca1365380575

Har fått et utslett på overkroppen, som jeg etter å ha lest litt, har kommet frem til at det må vere Pityriasis Rosea.Kan altså regne med å ha dette "virusutbruddet" i opptil åtte uker! Saken er at jeg og min mann prøver å bli gravide i disse dager.. Vi lurer på om dette viruset kan ha negativ innvirkning på befruktningen, forårsake skade ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119665-pityriasis-rosea-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk en pityriasis sykdom mens jeg var gravid i ca 4. måned.. Forkortelsen var PLEVA, husker ikke hele navnet. Utslett som begynte på armene og bredde seg til nesten hele kroppen, unntatt ansiktet. På meg varte den faktisk i to år, helt til jeg tok en tetrasyklin-kur (kunne ikke ta den mens jeg ammet).

Vet ikke noe om befruktningsevne i forhold til dette.

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Tror dere kan være helt trygge. Har aldri lest noe om at denne uskyldige virus-infeksjonen kan gi noen fosterskade. Virus-infeksjonen er forøvrig over lenge før utslettet forsvinner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...