Gå til innhold

Avstemming om Euro i Sverige


jorunn1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Usikker på hva jeg mener.

Men generelt så har det vel vist seg at landene som har innført Euro har blitt dyrere enn før de innførte det, så for oss harry nordmenn som trives i Svinesund, så er det vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil koste svenskene dyrt å forbli utenfor. Europa blir mindre og mindre, og ettersom nye nasjoner adopterer Euroen er det færre og færre folk som gidder å kjøpe ting i SEK, pga farene ved valutavariasjoner.

Derimot bør selvsagt sentralbanker underlegges folkestyre, istedet for å opererer "uavhengig" (dvs styrt av noen andre enn folket/demokratiet.)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva jeg mener.

Men generelt så har det vel vist seg at landene som har innført Euro har blitt dyrere enn før de innførte det, så for oss harry nordmenn som trives i Svinesund, så er det vel greit.

Mange har fått erfare at overgang til € euro(eurotasten virker ikke) gjorde at prisene gikk opp, da kjøpmenn skulle bytte til ny pris, så la de på f.eks. 10%. Dette ble ikke så synlig når det ikke var runde tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har fått erfare at overgang til € euro(eurotasten virker ikke) gjorde at prisene gikk opp, da kjøpmenn skulle bytte til ny pris, så la de på f.eks. 10%. Dette ble ikke så synlig når det ikke var runde tall.

€ tasten virka likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange har fått erfare at overgang til € euro(eurotasten virker ikke) gjorde at prisene gikk opp, da kjøpmenn skulle bytte til ny pris, så la de på f.eks. 10%. Dette ble ikke så synlig når det ikke var runde tall.

Eller 20 og 30%. På Kanariøyene steg de viktigste matvarene med et snitt på 29% i 2002.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva jeg mener.

Men generelt så har det vel vist seg at landene som har innført Euro har blitt dyrere enn før de innførte det, så for oss harry nordmenn som trives i Svinesund, så er det vel greit.

Vi får gå inn for å tvangsinnføre Worldo over hele planeten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil koste svenskene dyrt å forbli utenfor. Europa blir mindre og mindre, og ettersom nye nasjoner adopterer Euroen er det færre og færre folk som gidder å kjøpe ting i SEK, pga farene ved valutavariasjoner.

Derimot bør selvsagt sentralbanker underlegges folkestyre, istedet for å opererer "uavhengig" (dvs styrt av noen andre enn folket/demokratiet.)

Med vennlig hilsen

"Derimot bør selvsagt sentralbanker underlegges folkestyre, istedet for å opererer "uavhengig" (dvs styrt av noen andre enn folket/demokratiet.)"

Det har vært prøvd før, uten særlig suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får gå inn for å tvangsinnføre Worldo over hele planeten. :)

Tja, når man reiser litt rundt i verden, så oppdager man jo fort at "worldo" allerede er innført, bare at noen har funnet på ett annet navn: Dollar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det vil koste svenskene dyrt å forbli utenfor. Europa blir mindre og mindre, og ettersom nye nasjoner adopterer Euroen er det færre og færre folk som gidder å kjøpe ting i SEK, pga farene ved valutavariasjoner.

Derimot bør selvsagt sentralbanker underlegges folkestyre, istedet for å opererer "uavhengig" (dvs styrt av noen andre enn folket/demokratiet.)

Med vennlig hilsen

Nå var det jo nettopp folkedemokratiet som fikk tale da Sør.

Og når du er uenig i resultatet, så vil du at de skal endre "reglene"....?

Det var jo svært demokratisk av deg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...