Gå til innhold

Skeiv fot og vond skulder

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen spørsmål angående feil fotstilling. Jeg fikk for 2 år siden en strekk i venstre ankel.I den senen som går fra under foten, forbi ankelen( så innsiden av foten) , opp langs leggen og festes ved kneet. Etter at jeg fikk strekken tror jeg muskelen/senen krympet. Dette har resultert i at når jeg går kommer ikke hele foten nedi bakken, det føles i hvertfall slik og jeg opplever at hele stabiliseringsmusklaturen rundt ankelen jobber på spreng. Dette gjør vondt også i beinhinna og ved kneet. Jeg har et par sko som er "greie" å gå i, mens de andres føles det som jeg trør skeivt.

Det jeg lurer på er om det finnes behandling som kan rette ut foten igjen, eller om jeg må gå med skeiv fot resten av livet. Har du noen tips til hva jeg kan gjøre? Jeg vet at jeg kan fylle inn i skoen med ting, men jeg vil heller få en "bein" fot.

Håper du kan svare på noe av dette.

I tillegg sliter jeg med en vond skulder. Jeg datt på vannski og strakk skulderen. Smerten gikk over etter 5 dager, men kom tilbake etter 14 dager. Jeg er redd for at det skal bli senenbetennelse. Hva skal jeg gjøre for å få bort smertene. Det gjør ikke vondt hele tiden, men når jeg bøyer underarmen og hever skulderen gjør det vondt. I tillegg når jeg generelt holder strak arm.

Håper du kan svare på dette.

Vennlig hilsen

Yngve

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/119675-skeiv-fot-og-vond-skulder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...