Gå til innhold

Tror jeg trekker meg tilbake jeg


Gjest meg29

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært her på forumet en stund og opplevd negative signaler angående borderline personlighetsforstyrrelse, signaler som går på negativ stigmatisering og uttalelser med tydelig lite informasjonsgrunnlag, så tror jeg at jeg trekker meg tilbake. Føler meg uglesett fordi jeg har denne lidelsen, føler at vi med BPF blir satt i bås som utagerende, manipulerende, etc. Det er ikke godt å være på dette forumet lenger. Folk har generelt blitt mer spydige mot hverandre her inne også.

Jeg har aldri, aldri opplevd å bli møtt med så mange negative fordommer som her inne. Ikke det at noen har uttalt det direkte til meg, men jeg merker meg måten folk uttaleler seg på ang BPF. Og det blir jeg lei meg for. Har også merket meg at en del andre nick som sier de har BPF har forsvunnet herfra siste tiden.

Det de "uopplyste" ikke vet, er at svært mange med BPF har tidlige sår som gjør dem veldig sårbare. Kanskje ingen andre kan forstå den sårbarheten.

Jeg er fullt klar over at det finnes de med personlighetsforstyrrelser som kan gjøre andre vondt. (og de uten noen diagnose som kan gjøre andre vondt også). Opplevde det en gang en plass jeg jobbet. Ei jente som regelrett terroriserte meg (t.o.m ringte meg). Jeg jobbet sammen med henne. Etter ti måneder måtte jeg sykemelde meg. Så jeg har også kjent det på kroppen. Ikke vet jeg om hun er psyk, men det virker som hun fungerer bra i grunn.

Har vært her i mange år og setter uendelig stor pris på all støtte. Men nå holder jeg meg unna en stund, fordi jeg ikke liker miljøet som har utviklet seg her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

varga1365380532

Hei du:)

Jeg syns det er leit om du velger å trekke deg tilbake fordi du ikke trives her inne lenger...vet ikke hva jeg skal si jeg...har også lest mye slenging om boarderline her inne...

Jeg har valgt å overse det jeg...de nick som jeg har sett slenge, blir som regel borte igjen...det virker som de tryner inn og spør om den eller den er psykopater og har boarderline,bare for å bli borte igjen. Velger faktisk å tro at de som leser en del her inne vet bedre!

Men det er jo opp til hver enkelt å tolke det som blir skrevet....jeg har i alle fall bestemt meg for at uvitende idioter skal ikke jage meg fra noe jeg liker å gjøre:)

Håper du blir...

Ønsker deg en fortsatt god natt!

Mvh

varga som også har boarderline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg til dels enig med deg - håper du velger å bli, og ikke la dem få siste ordet. Å få BPD-diagnosen er temmelig stigmatiserende, også i forhold til psykiatere. Men det er som NHD sier, så mange ulike utgaver av en person med BPD at det er rom for mange ulike individer og personligheter. Vi er ikke alle vanskelige, kranglete og stigmatiserende. Håper som sagt at du ikke lar deg jage av de negative holdningene. Hilsen en som også har BPD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernemor

Ville bare si at vi er ikke fagpersoner her da! Bare NHD. De fleste er vel eksperter bare på sin egen lidelse.

Og jeg synes nå at det er mange andre som får tilbakemeldinger om å ta seg sammen og slike ting også. Feks de som maler og maler på samme problemet hele tiden, uten å gjøre noe med det, tilsynelatende. Vi vet jo at de ikke vil ha det slik, men det er irriterende, selv om mange av oss faktisk er slik selv.

Selv sliter jeg med en del angst, og det irriterer folk rundt meg seg veldig over, når det påvirker dem. Jeg vet jeg må gjøre slik, og ikke gjøre slik, men det er jo ikke lett da! Både lege og psykolog sier av og til noe ala 'det MÅ du bare', og jeg føler meg ganske liten da. Men hva skal de si? Det hadde vel ikke hjulpet meg mer om de hadde sagt at 'det er greit, jenta mi, sett deg ned og gi opp, det blir nok bra for både deg og familien, og så slipper vi å prøve å motivere deg' eller noe slikt...

Tror ingen er 'stygge' med hverandre med vitende og vilje her inne! Men så er jo jeg ganske naiv av og til. Men jeg tror det ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg til dels enig med deg - håper du velger å bli, og ikke la dem få siste ordet. Å få BPD-diagnosen er temmelig stigmatiserende, også i forhold til psykiatere. Men det er som NHD sier, så mange ulike utgaver av en person med BPD at det er rom for mange ulike individer og personligheter. Vi er ikke alle vanskelige, kranglete og stigmatiserende. Håper som sagt at du ikke lar deg jage av de negative holdningene. Hilsen en som også har BPD!

Tror jeg blir her jeg, bryr meg ikke om de som stigmatiserer :) Jeg vet det jeg vet og bryr meg ikke om andres uvitenhet/fordommer.

Vet jeg er en bra person :)

Takk for fint svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du:)

Jeg syns det er leit om du velger å trekke deg tilbake fordi du ikke trives her inne lenger...vet ikke hva jeg skal si jeg...har også lest mye slenging om boarderline her inne...

Jeg har valgt å overse det jeg...de nick som jeg har sett slenge, blir som regel borte igjen...det virker som de tryner inn og spør om den eller den er psykopater og har boarderline,bare for å bli borte igjen. Velger faktisk å tro at de som leser en del her inne vet bedre!

Men det er jo opp til hver enkelt å tolke det som blir skrevet....jeg har i alle fall bestemt meg for at uvitende idioter skal ikke jage meg fra noe jeg liker å gjøre:)

Håper du blir...

Ønsker deg en fortsatt god natt!

Mvh

varga som også har boarderline

Det er nettopp det jeg også har bestemt meg for, jeg blir og bryr meg ikke om folks uvitenhet. Takk for støtt og håper å se mer til deg her inne :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kjenner tre stk med den diagnosen og de er kjempekoselige,hyggelige og greie personer. Men jeg har også vært borti en jente som trolig har den diagnosen som var veldig vanskelig.. det at noen med store problemer gjør at det er vanskelig å omgås dem, gjør at andre føler seg stigmatisert, fordi bpd fanger om så mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...