Gå til innhold

Ujevn puls

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 24 år. Har periodevis lav og ujevn puls som etterfølges av meget høy puls før "anfallet" gir seg. Har vært på legevakta 3 ganger, men følt meg like hypokonder hver gang fordi det verste er over da. Meget usannsynlig at du som er så ung er hjertesyk, bla bla... Har tatt EKG 2 ganger og en drøss med blodprøver sist gang jeg var til lege.

Da var anfallet så ille at jeg trodde min siste time var kommet. Fikk "Vival", brukes ved behov sa legen. Men før disse virker har jo det verste gått over av seg selv. Bor for tiden alene og er derfor litt bekymret over dette.

Hva kan jeg gjøre for å få en skikkelig utgreining om dette?

Har aldri vært plaget av angst tidligere.

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11968-ujevn-puls/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Meg.

Din hjerterytmeforstyrrelse kan meget godt være behandlingstrengende, og bør uansett undersøkes, karakteriseres, og vurderes med henblokk på videre oppfølgning.

Hvis anfallene er såpass korte at du ikke rekker til et EKG-apparat før det har gått over, bør du oppsøke et senter som kan utstyre deg med en Holter-monitor (båndspiller som tar opp EKG over 24 timer) og evt. gå med en slik til du har hatt et anfall. Evt. kan du får montert en enhet (R-test) som kan registrere en hel uke. Det er helt umulig å ta stilling til hva som foreligger før slik registrering er foretatt.

Generelt kan man si at de fleste av disse tilstandene er uskyldige, men godt kan være besværlige og trenge behandling.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/11968-ujevn-puls/#findComment-60348
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...