Gå til innhold

han blir bare større og større!


Gjest vil ikke ha det sånn

Anbefalte innlegg

Gjest vil ikke ha det sånn

Har en mann jeg elsker veldig høyt, han er også min bestevenn og jeg trives i hans selskap. Jeg elsker å være sammen med han og prate med han.

Når jeg traff han var han kraftig men slank etter noen år ble han temmelig rund. Dette gikk helt fint vi hadde god sex for det, men nå har han blitt direkte feit. Han har lagt på seg veldig og nå klarer jeg bare ikke tenne på han lenger. Jeg kan sitte å være kåt og ha kjempe lyst på han men når han kler av seg og jeg ser alt fettet så mister jeg totalt lysten! Jeg har ikke lyst til å mase om slanking for det synes jeg er frekkt og alle andre som står han nær maser om vekta hans. Han blir selvfølgelig lei deg og derfor har ikke jeg lyst til å begynne heller. Han prøver å slanke seg men han klarer det aldri.

Jeg elsker han så høyt så jeg vil aldri gå fra han men jeg synes det er trist at jeg ikke ønsker sex med han lenger pga vekta. Jeg har lukket øynene i lang tid å fantasert om da han var slank men dette går ikke lenger!

Noen som har noen ide om hva jeg skal gjøre uten å såre han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser dere sammen?

Hva med å satse på et sunnere kosthold i heimen?

Lag matpakke til han med sunn mat?

Gå turer sammen, dra på svømming, sykle sammen...

Og sist men ikke minst: snakk sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men det ENESTE som hjelper mot kiloene, er kaloritelling og mosjon og VILJE!

Grete Roede...?

Det hjelper ikke bare å telle kaloriene, en bør helst begrense inntaket også :)

Grete Roede har kurs for menn. Både Grete Roede og Libra har kurs som går over mail.

Hvis han skal holde vekta må han ikke kutte ut det han har lært på et slikt kurs.

Vil han ned i vekt selv da?

Jeg tror jeg hadde blitt såret om min kjæreste sa at jeg måtte slanke meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes man må ha lov å si ifra til hverandre at nå er det på tide å trappe ned på inntaket litt. Vi sier jo fra om vi det er andre ting vi er "misfornøyd" med, så det burde være lov å si i fra når det gjelder kilo også. Og da mener jeg ikke om man har lagt på seg 3 - 6, men mer sånn fra 6 kilo og oppover. OG ha man lagt seg ut 15 -20 kg, så må det da i himlens nan være lov å snakke sammen. Det betyr jo ikke at man er mindre glad i hverandre for det. Tvert imot, man skal være ganske glad i en person om man våger å ta opp et slikt tema.

Men måten man bringer slikt på banen på er jo viktig,..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutleguri

Jeg lurer jo på hva det er som gjør at han blir større og større? Hvordan er hans forhold til mat? Kan vektøkningen hans være et symptom på sykdom, stoffskifte osv? Kan det være en spiseforstyrrelse a la tvangsspising?

Du kan godt det opp med ham, men istedet for å si at du ikke tenner på ham (au!), så sier du at du er bekymret for helsa hans. Hjerte- og karsykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vil ikke ha det sånn

Takk for svar! Joda det er nok mat og godt som gjør han tykk, han er veldig kresen i matveien vi spiser det samme men jeg spiser mye salat og grønnsaker det rører aldri han, jeg spiser lite kjøtt så han tar mye av min posjon kjøtt også. Dette har jeg mast om flere ganger men får han bare ikke til å spise salat og grønt. Godteri kjøper han selv når jeg ikke er til stedet (finner papir overalt) Så joda det er nok mat inntaket som er feil her men det er vanskelig å få han til å spise sunnere for han liker ingenting!

Trene får vi ikke gjort sammen da vi har to små barn og vanskelig med barnepass så det må vi ta på tur. Men: han vil ikke vise seg i badetøy med den vekta han har og jogging tar drepen på knærne hans. Sykling gidder han en gang i blandt men da sykler han gjerne til en butikk! :(

Om jeg skal ta opp dette med han vil han sikkert si at han forstår og skal prøve å slanke seg. Så går det en uke med sykling og litt mindre mat før alt er tilbake som før. Han har prøvd mange ganger før nemlig uten at jeg har mast på han.

Og legen sier også at dete ikke er bra at han må slanke seg men det nytter altså ikke for han.

Takk for svar i allefall, godt å få luftet dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutleguri

Takk for svar! Joda det er nok mat og godt som gjør han tykk, han er veldig kresen i matveien vi spiser det samme men jeg spiser mye salat og grønnsaker det rører aldri han, jeg spiser lite kjøtt så han tar mye av min posjon kjøtt også. Dette har jeg mast om flere ganger men får han bare ikke til å spise salat og grønt. Godteri kjøper han selv når jeg ikke er til stedet (finner papir overalt) Så joda det er nok mat inntaket som er feil her men det er vanskelig å få han til å spise sunnere for han liker ingenting!

Trene får vi ikke gjort sammen da vi har to små barn og vanskelig med barnepass så det må vi ta på tur. Men: han vil ikke vise seg i badetøy med den vekta han har og jogging tar drepen på knærne hans. Sykling gidder han en gang i blandt men da sykler han gjerne til en butikk! :(

Om jeg skal ta opp dette med han vil han sikkert si at han forstår og skal prøve å slanke seg. Så går det en uke med sykling og litt mindre mat før alt er tilbake som før. Han har prøvd mange ganger før nemlig uten at jeg har mast på han.

Og legen sier også at dete ikke er bra at han må slanke seg men det nytter altså ikke for han.

Takk for svar i allefall, godt å få luftet dette!

Kanskje han skulle gå litt, istdet for å sykle/jogge/etc.

Det var nå dere skulle hatt bikkje... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutleguri

Takk for svar! Joda det er nok mat og godt som gjør han tykk, han er veldig kresen i matveien vi spiser det samme men jeg spiser mye salat og grønnsaker det rører aldri han, jeg spiser lite kjøtt så han tar mye av min posjon kjøtt også. Dette har jeg mast om flere ganger men får han bare ikke til å spise salat og grønt. Godteri kjøper han selv når jeg ikke er til stedet (finner papir overalt) Så joda det er nok mat inntaket som er feil her men det er vanskelig å få han til å spise sunnere for han liker ingenting!

Trene får vi ikke gjort sammen da vi har to små barn og vanskelig med barnepass så det må vi ta på tur. Men: han vil ikke vise seg i badetøy med den vekta han har og jogging tar drepen på knærne hans. Sykling gidder han en gang i blandt men da sykler han gjerne til en butikk! :(

Om jeg skal ta opp dette med han vil han sikkert si at han forstår og skal prøve å slanke seg. Så går det en uke med sykling og litt mindre mat før alt er tilbake som før. Han har prøvd mange ganger før nemlig uten at jeg har mast på han.

Og legen sier også at dete ikke er bra at han må slanke seg men det nytter altså ikke for han.

Takk for svar i allefall, godt å få luftet dette!

Kanskje han skulle gå litt, istdet for å sykle/jogge/etc.

Det var nå dere skulle hatt bikkje... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Auda,dette var en vannskelig problemstilling.

Et veldig sårt og ømt tema for de fleste,og selvøflgelig vanskelig å ta opp med han.

Men jeg er en liten tilhenger av og "kalle en spade,for en spade",og prate ut om problemene og se sammen på om man kan finne en løsning.Hvordan du skal tilnerme deg dette temaet,vil jeg ikke uttale meg stort om,det er du som kjenner han best,og vet hvordan du kan gjøre det.

Uansett,lykke til og håper det ordner seg for dere begge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest å elske i gode og onde dager

Jeg blir litt forundret jeg. Hvis man er glad i noen, hvis du elsker ham, som du sier, så burde du kunne elske ham også om han legger på seg, eller mister håret, eller får rynker, eller får en sykdom. Det burde ikke spille noen rolle.

Jeg syns det er DU som har et problem her, ikke han. Han er overvektig, ja vel, men at du ikke har lyst på ham og ikke takler å se alt fettet.... da kan du umulig elske ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forundret jeg. Hvis man er glad i noen, hvis du elsker ham, som du sier, så burde du kunne elske ham også om han legger på seg, eller mister håret, eller får rynker, eller får en sykdom. Det burde ikke spille noen rolle.

Jeg syns det er DU som har et problem her, ikke han. Han er overvektig, ja vel, men at du ikke har lyst på ham og ikke takler å se alt fettet.... da kan du umulig elske ham.

" Han er overvektig, ja vel, men at du ikke har lyst på ham og ikke takler å se alt fettet.... da kan du umulig elske ham."

Hun elsker ham jo, din tosk, det er jo det som er problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kroppogsjel

her i huset er det JEG som blir større og større. Mannen min elsker meg (og med meg) like mye som før, men han ser at JEG blir trist og lei. Han er i teorien UTROLIG forståelsesfull. Men det er jo jæv... lett å spise salat og kylling når han gasser seg m koteletter, burger og all slags mat som stinker kalorier og som jeg merkelig nok får veldig lyst på. Og lørdag kveld? Jeg/ vi elsker porøs melkesjokkis m melk til. så når han skal "hjelpe" men, kjøper han bare en liten sjokolade.(den er for liten til å dele) Takk skal du ha.

Så gjør en bedre jobb med ham enn det min mann gjør mot meg. kjøp hund og innfør tv-restriksjoner. det har jeg gjort. + at jeg har kjøpt trimapparat til å ha foran tv'n. nå er jeg lei av flesket. Kampen er (nok en gang) i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å begynne å trene selv? Altså sånn at du begynner å trene sammen med han? I tillegg ser dere litt på kostholdet deres og begynner å passe dette.

Jeg forstår deg godt og hadde sliti selv om jeg var deg, så drit i de som helt sikkert begynner å dømme deg her.

Vel, trening og kosthold er nok tingen, og jo før jo bedre.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forundret jeg. Hvis man er glad i noen, hvis du elsker ham, som du sier, så burde du kunne elske ham også om han legger på seg, eller mister håret, eller får rynker, eller får en sykdom. Det burde ikke spille noen rolle.

Jeg syns det er DU som har et problem her, ikke han. Han er overvektig, ja vel, men at du ikke har lyst på ham og ikke takler å se alt fettet.... da kan du umulig elske ham.

Her er det nok du som har et problem med å forstå.....

Hun elsker han jo - og derfor har hun et problem.

Men å "trene" bort det at man ikke lenger tenner på en som har blitt feit, er vesentlig vanskligere (umulig) enn det å trene bort fettet.

Det burde være enkelt å forstå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men jeg kan ikke dy meg:

Forum for seksualitet og så _den_ overskriften, hehe... Helt normalt at de blir større og større, tenkte jeg å opplyse om.

***

Skjønner godt at det er et problem for deg at innpakningen har forandret seg så mye som du beskriver, ivhertfall når fedmen er selvforskyldt. Noe annet er det når det handler om sykdom.

Kjærlighet handler ikke bare om å elske en skjønn sjel. Den som sier noe annet er 90 eller en løgner.

Men vil han ikke fikse seg litt, så vil han ikke...

Beklager, det var jammen meg noe til råd :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...