Gå til innhold

info ang. tidligere innlegg


rosi1365379983

Anbefalte innlegg

rosi1365379983

Kjære doktor Moen!

Jeg skrev til deg for en god stund siden (i september en gang, tror jeg), om min lille pike på snart 4 år som hadde tett skjedeinngang. Forsto jeg deg rett ønsket du tilbakemelding etter at jeg hadde vært hos lege med henne, og jeg kom hjem fra sykehuset med henne i går.

Jeg var først hos en lokal, allmennpraktiserende lege, som søkte henne videre til et offentlig sykehus. Du kan tro jeg var spent, og følte meg lita og hjelpeløs da navnet hennes ble ropt opp på barneavdelingens venterom. Legen som skulle foreta inngrepet sa at skjedeinngangen hennes så helt lukket ut, men mente likevel at hun kunne være normal innvendig. Hun ble snittet opp med et instrument som lignet en strikkepinne. Da det var gjort kunne legen konstantere at alt så normalt ut innvendig, selv om hun hadde en unormal kraftig sammenvoksing, som så vidt lot seg åpne.

Hun må tilbake i januar for å gjøre åpningen fullstendig. Det ble bare så vidt laget et lite snitt, siden hun gråt så sårt og ga uttrykk for at dette var veldig smertefullt.

Jeg trodde ikke at hun hadde livmor og skjedeinngang, særlig siden den lokale legen antydet at hun antagelig manglet dette ut fra sammenvoksingens art. Jeg hadde allerede i mitt stille sinn døpt henne for DEN LILLE HAVFRUEN min. Jeg er selvfølgelig svært glad for at mine værste mistanker viste seg å være ubegrunnede, samtidig som jeg føler meg kravstor som så sterk ønsket at hun skulle være normal. Uansett så føler jeg meg ydmyk og uendelig takknemlig for denne stor gaven min datter ble tildel denne dagen. Jeg har tenkt mye på fremtiden hennes i disse månedene, og kanskje vært enda kjærligere og omtenksom mot henne enn ellers . . .

Bare en liten hilsen fra en takknemlig trebarnsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Takk for tilbakemelding som bekrefter at det var en enkel ting aa rette paa, det ellet ogsaa meg. Slik er det heldigvis ofte, at man bekymrer seg uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt fra Mette Moen, Gynekolog

Takk for tilbakemelding som bekrefter at det var en enkel ting aa rette paa, det ellet ogsaa meg. Slik er det heldigvis ofte, at man bekymrer seg uten grunn.

Rettelse av forrige innlegg:

Takk for tilbakemelding som bekrefter at det var en enkel ting aa rette paa. Det gleder ogsaa meg at det ikke var noe mer unormalt. Slik er det heldigvis ofte, at man bekymrer seg uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...