Gå til innhold

Oppnår ikke orgasme med ejakulasjon


kurius
 Del

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 43 år, som har gått på angstdempende medisin og medisin mot depresjon; Efexor. Denne har jeg brukt i snart to år. Holder på å trappe ned nå. Jeg vet at denne medisinen kan nedsette de seksuelle funksjonene mine. Men kan den redusere mulighetene mine til å oppnå orgasme. Jeg har nettopp fått meg ny dame, men klarer ikke å få orgasme med utløsning selv ved munnsex. Ved inntrenging i henne er det enda vanskeligere. Det er jo herlig for meg men jeg får det ikke til å gå. Hva skal vi gjøre, og vil dette bli bedre når jeg slutter helt med medisinen min? Kan det ligge noe fysisk bak? Jeg har onanert nokså mye de siste årene, og kan det ha ødelagt noe av følsomheten i penis? Kan dette være årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

soleil

Håper ikke sexologen her tar betalt for å svare på dette. Syns ikke hun har den nødvendige kompetanse på området. (Medikamenter og bivirkninger)

Har du prøvd søk-funksjonen? Oppe til høyre på det røde feltet.

Mener at dette er tatt opp før.

http://search.doktoronline.no/searchbin/fsearch?_cmd=search&words=efexor+orgasme&edit=1&type=0&forum=0&entries=25&x=21&y=8

Post innlegget på psykiatri så får du kanskje svar fra psykiater og kanskje andre som kjenner til medikamentet du bruker.

Eventuelt kan du prøve her:

http://www.gsk.no

Du burde forøvrig ta opp problemstillingen med din behandler. Det fins muligens alternative medisiner du kan bruke som ikke gir problemer seksuelt.

Tror ikke onanien har noe å si, men din psykiske form samt eventuell prestasjonsangst eller høye forventninger kan spille inn.

At du har en ny dame kan ha mye å si.

Får du orgasme med ejakulasjon ved onani?

Hvis ja, så er det sannsynlig at det ikke er et fysisk problem eller en bivirkning

Se på denne artikkelen:

http://www.lommelegen.no/art/art716.asp

"Seksuelle bivirkninger er også vanlig når man tar selektive serotonin-reopptakshemmere. 20-30% får bivirkninger i form av nedsatt lyst, problemer med å få orgasme og forsinket utløsning."

"Nefadar® har en bieffekt som gjør at medisinen har færre eller ingen seksuelle bivirkninger." --) Kanskje noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

soleil

HVIS problemene rundt orgasme kommer av medikamentbruk så vil det gå over når du slutter med medisinen. (Om man skal slutte så gjøres det i samråd med behandler)

Alternative medikamenter som ikke skal gi seksuelle problemer er: Aurorix, Nefadar og Remeron.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Jeg har tatt en titt på oppføringen i fellekatalogen og sjekket mulige bivirkninger av Efexor. Her er det oppført både ereksjonssvikt og manglende libido. Jeg har også tidligere vært i kontakt med menn som har fortalt at de har hatt problemer med ejakulasjon når de bruker angstdempende medikamenter.

Det er mulig et annet medikament gir midre bivirkninger. Ta kontakt med legne din og fortell om dine problemer, så gir han deg kanskje respet på et alternativt medikament. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Jeg har tatt en titt på oppføringen i fellekatalogen og sjekket mulige bivirkninger av Efexor. Her er det oppført både ereksjonssvikt og manglende libido. Jeg har også tidligere vært i kontakt med menn som har fortalt at de har hatt problemer med ejakulasjon når de bruker angstdempende medikamenter.

Det er mulig et annet medikament gir midre bivirkninger. Ta kontakt med legne din og fortell om dine problemer, så gir han deg kanskje respet på et alternativt medikament. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Isachsen, Sexpert

Jeg har tatt en titt på oppføringen i fellekatalogen og sjekket mulige bivirkninger av Efexor. Her er det oppført både ereksjonssvikt og manglende libido. Jeg har også tidligere vært i kontakt med menn som har fortalt at de har hatt problemer med ejakulasjon når de bruker angstdempende medikamenter.

Det er mulig et annet medikament gir midre bivirkninger. Ta kontakt med legne din og fortell om dine problemer, så gir han deg kanskje respet på et alternativt medikament. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

soleil

Jeg har tatt en titt på oppføringen i fellekatalogen og sjekket mulige bivirkninger av Efexor. Her er det oppført både ereksjonssvikt og manglende libido. Jeg har også tidligere vært i kontakt med menn som har fortalt at de har hatt problemer med ejakulasjon når de bruker angstdempende medikamenter.

Det er mulig et annet medikament gir midre bivirkninger. Ta kontakt med legne din og fortell om dine problemer, så gir han deg kanskje respet på et alternativt medikament. Lykke til!

Hvordan kan du ta betalt 100 kr for å referere fra felleskatalogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
 Del

×
×
  • Opprett ny...